ارسال استراکچر به تابع (به عنوان مرجع) در ++c :
در زبان برنامه نویسی C++, میتوان استراکچرها را به عنوان مرجع به توابع پاس داد. ارسال استراکچر به عنوان مرجع به تابع، به برنامه نویس امکان میدهد تا مقادیر درون استراکچر را مستقیماً در تابع تغییر دهد. این روش میتواند در بسیاری از موارد مفید باشد، به خصوص زمانی که نیاز است تا تابع یک مجموعه اطلاعات را تغییر دهد و تغییرات بر روی استراکچر اصلی اعمال شود.
برای ارسال استراکچر به عنوان مرجع به تابع، نیاز است تا تابع با استفاده از نوع دادهای “مرجع” (reference) تعریف شود. برای این کار، نیاز است تا نوع دادهای استراکچر به همراه عملگر “&” در تعریف تابع قرار گیرد. به عنوان مثال:
“`c++
void modifyStruct(StructType &myStruct) {
// تغییر مقادیر درون استراکچر
myStruct.field1 = 10;
myStruct.field2 = “example”;
}
“`
در مثال بالا، تابع modifyStruct یک استراکچر به نام myStruct به عنوان ورودی دریافت میکند و مقادیر داخلی آن را تغییر میدهد. همچنین، تغییراتی که درون تابع اعمال میشوند، بر روی استراکچر اصلی نیز تاثیر میگذارند.
برای استفاده از تابع modifyStruct، میتوان به صورت زیر عمل کرد:
“`c++
int main() {
StructType myStruct;
// تنظیم مقادیر اولیه درون استراکچر
myStruct.field1 = 5;
myStruct.field2 = “initial value”;
// فراخوانی تابع modifyStruct
modifyStruct(myStruct);
// چاپ مقادیر استراکچر پس از فراخوانی تابع
cout << “field1: ” << myStruct.field1 << endl;
cout << “field2: ” << myStruct.field2 << endl;
return 0;
}
“`
نتیجه اجرای برنامه فوق، مقادیر جدید موجود در استراکچر myStruct را نشان میدهد، به این ترتیب که مقدار field1 برابر 10 و مقدار field2 برابر “example” است.
به طور خلاصه، ارسال استراکچر به تابع به عنوان مرجع در C++ به برنامه نویس این امکان را میدهد تا مقادیر درون استراکچر را مستقیماً در تابع تغییر دهد. این روش از طریق استفاده از نوع دادهای “مرجع” صورت میگیرد و باعث میشود تغییرات بر روی استراکچر اصلی نیز تاثیر بگذارد.