استفاده از یک تابع در فایلی دیگر در پایتون :
زبان برنامهنویسی پایتون یکی از زبانهای محبوب و قدرتمند برنامهنویسی است که از آن در بسیاری از زمینهها و پروژهها استفاده میشود. یکی از ویژگیهای قوی پایتون قابلیت استفاده از توابع است. توابع در پایتون به شما اجازه میدهند تا یک بلوک کد را تعریف کرده و آن را با استفاده از یک نام فراخوانی کنید.
اما گاهی اوقات نیاز است که تابعی را در یک فایل جداگانه تعریف کرده و در فایل دیگری از آن استفاده کنیم. این کار به ما امکان میدهد که کد خود را به طور منظم و سازماندهی شدهتر نگه داریم و قابلیت استفادهی مجدد از توابع را داشته باشیم.
برای استفاده از یک تابع در فایل دیگر در پایتون، ابتدا تابع را در یک فایل با پسوند `.py` تعریف میکنیم. برای مثال، فرض کنید تابع `add` را در یک فایل به نام `utils.py` تعریف کردهایم. این تابع دو عدد را دریافت میکند و آنها را جمع میکند:
“`python
def add(a, b):
return a + b
“`
حالا برای استفاده از این تابع در یک فایل دیگر، باید آن را وارد کنیم. برای این کار، از دستور `import` استفاده میکنیم و نام فایل را به عنوان آرگومان وارد میکنیم. در مثال زیر، تابع `add` از فایل `utils.py` وارد میشود:
“`python
from utils import add
result = add(2, 3)
print(result) # Output: 5
“`
در این مثال، با استفاده از دستور `from utils import add`، تابع `add` از فایل `utils.py` وارد میشود و در ادامه، میتوانیم از آن استفاده کنیم.