برنامه نویسی چیست و هدف از آن چیست؟ کاربردهای برنامه نویسی چیست؟ برنامه نویسی از چه زمانی شروع شده؟ آیا تنها هدف از برنامه نویسی فقط حل مسائله است؟ برنامه نویسی چطور می تواند زندگی بشر را راحت تر کند؟ و بسیاری سوالات دیگر از این دست اگر ذهن شما را به خود مشغول کرده و شما تاکنون نتوانسته اید پاسخ قانع کننده ای دباره آن برای خود پیدا نمایید به شما توصیه می نماییم در ادامه این مقاله با ما همراه باشید، مطمئن باشید، پشیمان نخواهید شد.

برنامه نویسی چیست و هدف از آن چیست؟

به بیانی ساده می توان گفت برنامه نویسی عبارت است از نوشتن دستوراتی که یک سیستم مثل کامپیوتر آن‌ها را متوجه شده و آنها را یکی پس از دیگری اجرا می نماید. به بیان دیگر می توان برنامه‌نویسی را یک روش حل مسئله دانست به گونه ای که به کمک دستورات یک زبان برنامه نویسی شما می توانید بزرگترین داده ها را تجزیه و تحلیل نمایید و یا دشوارترین مسائل را در کوتاه ترین زمان ممکن حل نمایید. حال که به تعریف برنامه نویسی پرداختیم بد نیست که به کاربردها و اهداف آن نیز توجه داشته باشیم.

از مهم ترین کاربردهای برنامه نویسی می توان به ساده تر کردن زندگی بشر اشاره داشت به نحوی که امروز در تمام وسایل ارتباطی مثل کامپیوترها، لب تاپ ها، موبایل ها و … در وسایل خانگی مورد استفاده مثل یخچال ها ، ماشین لباسشویی ها و … در ارتباطات بانکی و اداری و … در بسیاری از ماشین آلات که در بخش خدمات و کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرند از برنامه نویسی استفاده می شود که این نسبت به گذشته به مراتب زندگی بشر را ساده تر نمود و با توجه به رشد و پیشرفت روزافزون تکنولوژی می توان انتظار داشت که در آینده نزدیک پیشرفت های بیشتری را در زندگی بشر به کمک آن شاهد باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *