برنامه نویس کیست و به چه کسی می توان برنامه نویس گفت؟ طبیعتا باید با من موافق باشید صرف این که شما با دستورات یک یا چند زبان برنامه نویسی آشنایی داشته باشید و معمولا استفاده شما از برنامه نویسی در حد نوشتن چند کد ساده برای حل مسائل شخصی و یا کاریتان باشد شما را به یک برنامه نویس تبدیل نخواهد کرد چرا که اگر اینطور بود باید تمام کسانی را که در طور سال تنها یک یا چند مطلب کوتاه از آنها در روزنامه ها و یا مجلات به چاپ می رسد را باید روزنامه نگار یا نویسنده به حساب می آورد و امروز حداقل نیمی از جمعیت جهان ادعای برنامه نویسی و یا نویسندگی باید می داشتند.

برنامه نویس کیست و به چه کسی می توان برنامه نویس گفت؟

برنامه نویس در حقیقت کسی است که به دستورات یک زبان برنامه نویسی به خوبی تسلط دارد و به صورت مستمر اقدام به برنامه نویسی و حل مسائل گوناگون می نماید. توانایی تجزیه وتحلیل مسائل مختلف در ذهن خود و نوشتن الگوریتم های مناسب برای حل سریع مسائل را دارا می باشد. بنابراین می توان نتیجه گرفت تنها به کسانی می توان برنامه نویس گفت که تمامی توانایی های فوق را به صورت توامان دارا می باشند.

طبیعتا در این رهگذر نمی توان ادعاهای افراد بی دانش و کم تجربه را که با صرف دانستن دستورات یک زبان برنامه نویسی و حل تعدادی مسئله بسیار ساده که توانایی حل آنها در یک بچه ده تا دوازده ساله هم که به تازگی با یک زبان برنامه نویسی آشنا شده وجود دارد، نادیده گرفت. بنابراین بهتر است شما پس از مطالعه این مقاله از لفظ برنامه نویس و یا مهندس برای هر فرد شیادی که فاقد دانش و توانایی برنامه نویسی هست به جد اجتناب نماید و با این کار به افرادی که عمر خود را در راه کسب دانش و تجربه در این زمینه صرف نموده اند، احترام بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *