بهترین زبان برنامه نویسی کدام است؟ شاید پاسخ دادن به این سوال برای یک برنامه نویس در مقایسه به سایر سوالاتی که ممکن است از او پرسیده شود، بسیار ساده تر به نظر برسد اما در حقیقت این سوال اگر از یک فرد با دانش و با تجربه پرسیده شود، پاسخ دادن به آن کار آسانی برای او نخواهد بود. چرا که با وجود تفاوت های بسیار فاحشی که میان زبان های برنامه نویسی و قدرت تحلیل و پاسخ آنها در زمان حل مسائل وجود دارد شاید به آن راحتی که تصور می شود نتوان به این سوال یک پاسخ واضح و روشن داد.

بنابراین شاید بتوان اذعان داشت که بهترین پاسخ برای سوال بهترین زبان برنامه نویسی کدام است؟ این باشد که شما قصد انجام چه فعالیتی را دارید و یا به بیان دیگر چه سوالی را می خواهید از طریق برنامه نویسی حل نمایید، آنگاه باید متناسب با انتظاری که دارید، زبان برنامه نویسی مورد نظر را فرا بگیرید. چرا که تمامی زبان های برنامه نویسی یک هدف را دنبال می کنند آن هم حل مسائل شماست و تنها تفاوت آنها در قدرت و سرعت تجزیه و تحلیل داده ها و همچنین سخت یا ساده بودن پارامترهای موثر در حل مسائل آنهاست و این شما هستید که با انتخاب زبان برنامه نویسی مناسب می توانید به زمان دریافت پاسخ، سرعت ببخشید.

در پایان ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که صرف پراستفاده بودن یک زبان برنامه نویسی و یا تقاضای بالا در بازار کار داخل یا خارج از کشور نمی تواند به تنهایی دلیل مناسبی برای انتخاب یک زبان برنامه نویسی برای یادگیری و انجام یک پروژه باشد زیرا میزان علاقه شما به آن زبان برنامه نویسی، متناسب بودن آن با نیازهای انجام پروژه شما از مهم ترین پارامترهایی به شمار می روند که باید در انتخاب زبان برنامه نویسی مدنظر قرار داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *