تگ pre در HTML :

تگ pre در HTML یک تگ بلاکی است که برای نمایش متن به صورت دقیق و بدون هیچ تغییر ویرایشی استفاده میشود. این تگ به مرورگر میگوید که محتوای داخل آن را به عنوان یک کد یا متن قالب‌بندی نشده در نظر بگیرد.
تگ pre به مرورگر میگوید که فاصله، تب و خطوط جدید همانطور که در متن اصلی ظاهر شده‌اند را حفظ کند. به عبارت دیگر، این تگ متن را به صورت دقیق در مرورگر نمایش می‌دهد بدون اینکه فرمت‌بندی یا تغییری در آن اعمال کند.
استفاده از تگ pre در مواردی که نیاز به نمایش دقیق یک کد منبع یا دیگر قالب بندی‌های خاص متنی داریم بسیار مفید است. برای مثال، اگر یک کد برنامه نویسی را میخواهیم در صفحه وب نمایش دهیم، تگ pre را میتوانیم استفاده کنیم تا خطوط کد و فاصله‌ها به درستی حفظ شوند و کد به صورت دقیق به کاربر نمایش داده شود.
به طور مشابه، استفاده از تگ pre برای نمایش متون قالب‌بندی نشده نیز مفید است. برای مثال، اگر یک متنی را میخواهیم با فونت‌های خاص یا فرمت‌بندی خاصی نمایش دهیم، میتوانیم از این تگ استفاده کنیم تا متن به همان صورتی که طراحی شده است نمایش داده شود.
از تگ pre برای نمایش متن‌هایی که شامل کدها، الگوریتم‌ها یا قالب‌بندی‌های خاص متنی هستند استفاده می‌شود. با استفاده از این تگ، متن به صورت دقیق و بدون هیچ تغییری نمایش داده میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *