خواندن اطلاعات از فایل با توابع fread ،fgets ،fgetc و stream_get_contents در php :

در زبان برنامه‌نویسی PHP، برای خواندن اطلاعات از فایل می‌توان از توابع fread ،fgets ،fgetc و stream_get_contents استفاده کرد. در این مقاله به بررسی این توابع می‌پردازیم و نحوه استفاده آن‌ها را توضیح می‌دهیم.

1. تابع fread:
تابع fread برای خواندن تعداد مشخصی بایت از یک فایل استفاده می‌شود. سینتکس این تابع به صورت زیر است:

string fread ( resource $handle , int $length )

در این سینتکس، handle پارامتری است که به فایلی که می‌خواهیم از آن بخوانیم، اشاره می‌کند. و length پارامتری است که تعیین می‌کند چند بایت از فایل را بخواهیم خواند. تابع fread یک رشته بازمی‌گرداند که حاوی اطلاعات خوانده شده از فایل است.

2. تابع fgets:
تابع fgets برای خواندن یک خط از فایل استفاده می‌شود. سینتکس این تابع به صورت زیر است:

string fgets ( resource $handle [, int $length ] )

در این سینتکس، handle پارامتری است که به فایلی که می‌خواهیم از آن بخوانیم، اشاره می‌کند. و length پارامتری اختیاری است که تعیین می‌کند چند کاراکتر از خط را بخواهیم خواند. اگر این پارامتر مشخص نشود، به طور پیش‌فرض یک خط کامل خوانده می‌شود. تابع fgets یک رشته بازمی‌گرداند که حاوی خط خوانده شده از فایل است.

3. تابع fgetc:
تابع fgetc برای خواندن یک کاراکتر از فایل استفاده می‌شود. سینتکس این تابع به صورت زیر است:

string fgetc ( resource $handle )

در این سینتکس، handle پارامتری است که به فایلی که می‌خواهیم از آن بخوانیم، اشاره می‌کند. تابع fgetc یک رشته بازمی‌گرداند که حاوی کاراکتر خوانده شده از فایل است.

4. تابع stream_get_contents:
تابع stream_get_contents برای خواندن تمام محتوای یک فایل به صورت یکجا استفاده می‌شود. سینتکس این تابع به صورت زیر است:

string stream_get_contents ( resource $handle [, int $maxlength = -1 [, int $offset = -1 ]] )

در این سینتکس، handle پارامتری است که به فایلی که می‌خواهیم از آن بخوانیم، اشاره می‌کند. و maxlength پارامتری است که تعیین می‌کند حداکثر چند بایت از فایل را بخواهیم خواند. اگر مقدار این پارامتر منفی باشد، تمام محتوای فایل خوانده می‌شود. و offset پارامتری است که تعیین می‌کند از کجا در فایل خواندن را شروع کنیم. اگر مقدار این پارامتر منفی باشد، از ابتدای فایل شروع می‌کند. تابع stream_get_contents یک رشته بازمی‌گرداند که حاوی تمام محتوای فایل است.

در نتیجه، با استفاده از توابع fread ،fgets ،fgetc و stream_get_contents در PHP، می‌توانیم به راحتی اطلاعات را از یک فایل خوانده و با آن‌ها کار کنیم. این توابع به کاربر امکان می‌دهند تا به طور دقیق خواندن از فایل را تنظیم کنند و به نتیجه مطلوب برسند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *