رویداد MouseMoved در جاوا :

رویداد MouseMoved یکی از رویدادهایی است که در برنامه‌های جاوا قابل استفاده است. این رویداد زمانی اتفاق می‌افتد که موس کاربر در حال حرکت است.

برای استفاده از رویداد MouseMoved، ابتدا باید یک شیء از کلاس MouseMotionListener ایجاد کنیم و سپس آن را به شیءی که می‌خواهیم رویداد را برای آن فعال کنیم، اضافه کنیم. سپس باید دو متد از این کلاس را پیاده‌سازی کنیم: mouseMoved و mouseDragged.

متد mouseMoved هنگامی فراخوانی می‌شود که موس در حال حرکت بدون فشار دادن دکمه است. به عبارت دیگر، این متد زمانی فراخوانی می‌شود که موس به عنوان یک اشاره‌گر در حال حرکت استفاده می‌شود. ما می‌توانیم از این متد برای انجام عملیاتی مانند تغییر موقعیت یک شیء در صفحه استفاده کنیم.

متد mouseDragged هنگامی فراخوانی می‌شود که موس در حال حرکت با فشار دادن دکمه است. به عبارت دیگر، این متد زمانی فراخوانی می‌شود که موس به عنوان یک اشاره‌گر در حال حرکت استفاده می‌شود و در عین حال یک دکمه روی موس فشرده است. ما می‌توانیم از این متد برای انجام عملیاتی مانند تغییر اندازه یا حرکت یک شیء در صفحه با استفاده از موس استفاده کنیم.

همانطور که می‌بینید، استفاده از رویداد MouseMoved در جاوا بسیار ساده است. با پیاده‌سازی متد‌های mouseMoved و mouseDragged و اضافه کردن شیء MouseMotionListener به شیء مورد نظر، می‌توانیم عملیاتی که می‌خواهیم با استفاده از حرکت موس انجام دهیم را انجام دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *