فیزیک هسته ای پیشرفته

آموزش درس فیزیک هسته ای پیشرفته به صورت مفهومی و به زبان ساده، معرفی کتاب های مرجع، دانلود جزوه اساتید برتر، فیلم های آموزشی تدریس اساتید دانشگاه های مختلف، نمونه سوالات تستی و تشریحی تالیفی، آزمون های سراسری و بین المللی مرتبط با این درس به تفکیک رئوس مطالب به زبان فارسی و انگلیسی در این مقاله از سایت با شما مخاطبان گرامی به اشتراک گذاشته خواهد شد.

هدف از یادگیری درس فیزیک هسته ای پیشرفته :

آشنایی با اصول فیزیک هسته ای و پدیده های مرتبط

رئوس مطالب درس فیزیک هسته ای پیشرفته :

  1. ساختار نوکلثئون: کوارک ها و لپتونها،‏ ایزواسپین۰ گشتاور مغناطیسی نوکلئون ها
  2. خواص عمومی هسته ها: هسته ها و حالات هسته ای، اندازه هسته – شکل هسته، انرژی پیوندی هسته، حالات ایزوبارو آثارکولنی، شیوه های واباشی هسته
  3. حرکت مستقل ذرات: گازفرمی بدون اندرکنش چاه های پتانسیل با تقارن کروی، چاه های پتانسیل برای ذرات با اسپین 2/1 ، شواهدی برای ساختار لایه ای هسته، مدل با جفت شدگی۔ پتانسیل اپتیکی۔ مدل نیلسون (چاه پتانسیل اصلاح شده)
  4. پتانسیل نوکلئونی مستقل:حالات نوکلئونی ضد متقارن، گاز فرمی اندرکنش دار، اندرکنش لایه ای دلتای اصلاح شده تئوری هارتری۔فوک برای هسته های متناهی، تئوری هارتری-فوک زوج ها و پتانسیل های بار آرایش
  5. مدل لایه ای وجفت شدگی:جفت شدگی ونیروی جفت شدگی، لایه های بسته و تحریک ذره-ذره
  6. مدل های تجمعی: تفییر شکل، فرفره متقارن، ارتعاشات هسته های بیضوی، جفت شدگی بین مدل های تجمعی

منابع آموزش درس فیزیک هسته ای پیشرفته :

Introductory Nuclear Physics, 2™ed.,Samuel. S. M. Wong, Wiley-Interscience, 1999

Theoretical Nuclear Physics, A. De Shalit, H. Feshbach, John Wiley & Sons, 1974

Nuclear Physics, an Introduction, 2 ed.,W. E. Burcham, Longman, 1973

Introduction to Nuclear Physics, Harald. A. Enge, Addison Wesley, 1966

Nuclear and Particls Physics, E. B. Paul, North-Holland, 1969

جزوات آموزشی درس فیزیک هسته ای پیشرفته :

به زودی جزوات آموزشی اساتید مختلف در ارتباط با آموزش این درس را از طریق همین بخش با شما کاربران عزیز به اشتراک خواهیم گذاشت.

فیلم های آموزشی درس فیزیک هسته ای پیشرفته :

به زودی فیلم های آموزشی مرتبط با تدریس این درس به زبان های فارسی و انگلیسی توسط اساتید متفاوت از طریق این بخش در دسترس شما مخاطبان گرامی قرار خواهد گرفت.

مشارکت در بهبود آموزش درس فیزیک هسته ای پیشرفته :

به پایان یکی دیگر از محتواهای بخش آموزش فیزیک به زبان ساده سایت رسیدیم. اگر استاد، معلم، مدرس، محقق و یا حتی دانشجو این درس هستید و در طول دوران یادگیری و یا آموزش این درس با نکات یا مفاهیم تازه جدیدی آشنا شدید که در این مقاله به آن هیچ اشاره ای نشده یا در صورت بیان، امکان بهبود آن وجود دارد و یا حتی اگر با منبع آموزشی دیگری (متن،صوت، ویدیو و …) در ارتباط با یادگیری هر چه بهتر درس فیزیک هسته ای پیشرفته آشنایی دارید که در اینجا به آن اشاره ای نشده است. من و سایر مخاطبان این برگه بی صبرانه منتظر هستیم تا شما یافته های خودتان را از طریق بخش نظرات در پایین همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید. مسلما بسیاری از یافته های بدیهی مدنظر شما فرهیخته گرامی،می تواند تسهیل کننده یادگیری دیگر علاقه مندان این درس باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *