پر کردن کمان و ترسیم قاچ با استفاده از متد FillArc در جاوا :
در زبان برنامهنویسی جاوا، برای ترسیم اشکال هندسی مختلف، از یک سری متدهای مختلف استفاده میشود. یکی از این متدها، متد FillArc است که برای پر کردن یک قاچ راهی ساده و کاراست.
متد FillArc به عنوان یک متد از کلاس Graphics استفاده میشود که در جاوا برای ترسیم اشکال به کار میرود. این متد سه پارامتر را دریافت میکند: مختصات x و y مربوط به نقطه شروع قاچ، عرض و ارتفاع قاچ و در آخر زاویه شروع و زاویه پایانی قاچ را که به درجه است، مشخص میکند.
برای استفاده از این متد، ابتدا باید یک شیء از کلاس Graphics بسازیم و سپس متد FillArc را روی آن فراخوانی کنیم. به عنوان مثال، برای ترسیم یک قاچ با مختصات x و y برابر با 50 و 50 و عرض و ارتفاع برابر با 100 و 100 و زاویه شروع و پایانی برابر با 0 و 180 درجه، کد زیر را میتوان استفاده کرد:
“`java
import java.awt.Graphics;
import javax.swing.JFrame;
import javax.swing.JPanel;
public class FillArcExample extends JPanel {
public void paint(Graphics g) {
g.fillArc(50, 50, 100, 100, 0, 180);
}
public static void main(String[] args) {
JFrame frame = new JFrame(“Fill Arc Example”);
frame.setDefaultCloseOperation(JFrame.EXIT_ON_CLOSE);
frame.add(new FillArcExample());
frame.setSize(300, 300);
frame.setVisible(true);
}
}
“`
در این کد، ابتدا یک کلاس به نام FillArcExample تعریف میکنیم که از کلاس JPanel ارثبری میکند. سپس متد paint را override میکنیم و درون آن متد، متد fillArc را با پارامترهای مورد نیاز فراخوانی میکنیم. سپس در متد main یک شیء از کلاس JFrame میسازیم و یک شیء از کلاس FillArcExample را به آن اضافه میکنیم. سپس اندازه فریم را مشخص کرده و نمایش آن را فعال میکنیم.
با اجرای این برنامه، یک پنجره با اندازه 300 در 300 پیکسل باز میشود و یک قاچ پر شده با مشخصات مورد نظر درون آن نشان داده میشود.
در نتیجه، متد FillArc در جاوا به راحتی قابل استفاده است و میتوان با استفاده از آن قاچهای مختلفی را ترسیم و پر کرد.