چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم؟ احتمالا اولین سوالی است که در مقام فردی که تا امروز با هیچ زبان برنامه نویسی آشنایی ندارد در مواجه با یک برنامه نویس پرسیده می شود. این سوال می تواند پاسخ های متفاوت به میزان تعداد برنامه نویس های که می شناسید و با آنها برخورد دارید داشته باشد. حال این سوال پیش می آید که اگر مسیرهای برنامه نویس شدن اینقدر متفاوت با هم به نظر می رسد، چطور می شود که این همه آدم توانسته اند این مسیرها را پیدا کرده و زبان های مختلف برنامه نویسی را فرا بگیرند.در این مقاله قصد داریم دقیقا به پاسخ این سوال و دیگر سوالات مرتبط با آن بپردازیم.

تمامی زبان های برنامه نویسی از یک الگو واحد در یادگیری پیروی می کنند و شما ابتدا باید با پارامترهای مختلف مورد استفاده در آنها آشنا شوید و این دقیقا پاسخ به سوال چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم، می باشد. به این معنا که اولین قدم در یادگیری یک زبان برنامه نویسی یادگیری کاراکترها و نحوه اعمال شرایط در آن زبان برنامه نویسی می باشد. سپس تنها کاری که لازم است شما انجام دهید تا یک برنامه نویس موفق شوید تمرین کردن، تمرین کردن و تمرین کردن می باشد.

همچنین شما می توانید برای یادگیری زبان های برنامه نویسی مورد نظرتان اقدام به شرکت در دوره های آموزشی حضوری و آنلاین،مطالعه کتاب های منتشر شده به زبان های فارسی و انگلیسی و همچنین اقدام به جستجو در اینترنت نمایید. یادگیری اولیه تمام زبان های برنامه نویسی به سه تا ده ساعت زمان بیشتر نیاز ندارد و آنچه می تواند موجب فراگیری هر چه بهتر یک زبان برنامه نویسی شود چیزی نیست جز انجام تمرین های مختلف و اتخاذ رویکردهای متفاوت در حل مسائل تا زمانی که ذهن آماده تجزیه و تحلیل و ارائه پاسخ های مناسب و فوری به سوالات شود.

2 فکر در مورد “ چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم

  1. کدرلایف گفت:

    ممنون از این مقاله کاربردی

    1. سلام دوست عزیز
      ممنون از همراهی شما
      سبز باشید و مانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *