آموزش مجازی یا حضوری کدام بهتر است ؟ شاید برای شما هم پیش آمده باشد که به هنگام انتخاب یک زبان برنامه نویسی برای یادگیری میان شرکت در دوره های حضوری یا کلاس های مجازی و مهم تر از آن در میان انتخاب مدرسان مختلف که معمولا از رزومه های علمی و کاری پر و پیمانی برخوردار می باشند ، سردرگمی به وجود آمده باشد ، ما در ادامه این مطلب سعی داریم تا با بررسی رویکردهای متفاوت این چالش ، تا حد لازم راهنمایی هایی را خدمت شما در انتخاب آموزشگاه مجازی یا حضوری ارائه نماییم.

مزایا و معایب دوره های حضوری و مجازی

تفاوت میان شرکت در کلاس های حضوری با دوره های مجازی از زمین تا آسمان است. برای مثال شما در دوره های آنلاین از رفت و آمد درون شهری برای حضور در کلاس بی نیاز هستید اما به جای آن به اینترنت پر سرعت نیاز دارید و یا تفاوت دیگر این که شما در کلاس حضوری می توانید بلافاصله پس از توضیح درس توسط استاد ، سوالاتی که برایتان پیش آمده را همزمان بپرسید ولی اگر دوره مجازی که در آن شرکت کرده اید به صورت آفلاین برگزار شود شما پاسخ سوالتان را در صورت پشتیبانی کردن دوره از پاسخگویی به سوالات ، طبیعتا پس از مدت زمان کوتاه یا طولانی وابسته به سرعت عمل پشتیبان ، درخواهید یافت.

از مزیت بسیار اساسی دوره های آنلاین می توان به ارائه آموزش توسط اساتید حرفه ای تر که مسلما امکان برگزاری کلاس هایشان به صورت حضوری وجود ندارد ، می توان یاد کرد. که البته این مزیت با توجه به رشد روز افزون مشتاقان به یادگیری آموزش از طریق فضای مجازی ، شما را با عده ای سودجو مواجه کرده که تنها با یک فراگیری مقدماتی از هر دانشی سعی در اشتراک گذاری محتواهایی به عنوان مدرس در فضای مجازی دارند که خودشان برای یادگیری همان دانش مستعد تر از دیگران به نظر می رسند. بنابراین در این مورد بهتر است پیش از شرکت در هر دوره ای اعم از حضوری یا آنلاین ( علی الاخصوص دوره های آنلاین ) اطمینان کافی از صلاحیت علمی استاد به دست آورید.

از نگاه دیگر تمایل شما به یادگیری به شیوه آنلاین و یا حضوری نیز در اینجا از اهمیت بالایی برخوردار برای مثال می توان از افرادی نام برد که استفاده از دستگاه های آنلاین موجب از دست رفتن تمرکزشان به هنگام یادگیری می شود و یا افرادی که به هر دلیل حضور در کلاس های حضوری برایشان خسته کننده است و آموزش مجازی را ترجیح می دهند.

جمع بندی !

بنابراین به صورت خلاصه در پاسخ به سوال آموزش مجازی یا حضوری کدام بهتر است ؟ با توجه به مواردی که در بالا به آن اشاره داشتیم می توان گفت هر کدام از شیوه های یاد شده دارای مزایا و معایبی هستند که انتخاب آن را می توان با توجه به سلیقه افراد ، میزان دقت افراد در یادگیری و همچنین میزان لذت بردنشان از آموزش به خود آن ها واگذار کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *