آموزش نصب جی کوئری (jQuery) :

jQuery یک کتابخانه جاوا اسکریپت است که برای ساده‌تر کردن عملیات مرتبط با DOM و دستکاری آن در وبسایت‌ها استفاده می‌شود. با استفاده از jQuery می‌توانید به راحتی عملیات‌هایی مانند انتخاب المان‌ها، تغییر ویژگی‌ها و افزودن رویدادها را انجام دهید.

در این مقاله، قصد داریم به‌طور کامل نحوه نصب و استفاده از jQuery را بررسی کنیم. ابتدا باید فایل jQuery را دانلود کنید. شما می‌توانید این فایل را از وبسایت رسمی jQuery دریافت کنید یا از یک CDN استفاده کنید. اگر از CDN استفاده می‌کنید، برای دسترسی به فایل‌های jQuery باید به اینترنت متصل باشید.

بعد از دانلود فایل jQuery، باید آن را به صفحه HTML خود اضافه کنید. این کار به دو روش انجام می‌شود. اولین روش، استفاده از تگ script است. برای این منظور، باید کد زیر را در قسمت head یا قسمت پایین بدنه صفحه HTML قرار دهید:

“`html

“`

در این کد، path/to/jquery.js باید به مسیر فایل jQuery راهنما کند. اگر فایل jQuery را در فولدر مورد نظر خود دانلود کرده‌اید، باید مسیر آن را در اینجا قرار دهید.

روش دوم استفاده از CDN است. برای این منظور، کد زیر را در قسمت head یا قسمت پایین بدنه صفحه HTML قرار دهید:

“`html

“`

در این کد، https://cdnjs.cloudflare.com/ajax/libs/jquery/3.6.0/jquery.min.js لینک به فایل jQuery را نشان می‌دهد.

بعد از اضافه کردن فایل jQuery به صفحه HTML، می‌توانید از آن استفاده کنید. برای انتخاب المان‌ها در صفحه HTML و تغییر ویژگی‌ها و یا افزودن رویدادها، باید از تابع $ یا jQuery استفاده کنید. به عنوان مثال:

“`javascript
$(document).ready(function(){
// کد‌های jQuery در اینجا قرار می‌گیرند
});
“`

در این کد، تابع $(document).ready بیان‌گر آن است که کدهای jQuery درون آن تابع، زمانی اجرا شوند که صفحه HTML بارگذاری شده باشد.

با استفاده از تابع $ یا jQuery می‌توانید المان‌ها را با استفاده از انتخابگرها (selectors) انتخاب کنید و ویژگی‌های آن‌ها را تغییر دهید. به عنوان مثال:

“`javascript
$(document).ready(function(){
$(“button”).click(function(){
$(“p”).hide();
});
});
“`

در این کد، با کلیک بر روی دکمه، تمام المان‌های p در صفحه مخفی می‌شوند.

به عنوان جمع‌بندی، jQuery یک کتابخانه قدرتمند برای ساده‌تر کردن عملیات مرتبط با DOM در وبسایت‌ها است. برای استفاده از jQuery، باید فایل jQuery را دانلود کنید یا از یک CDN استفاده کنید و سپس آن را به صفحه HTML خود اضافه کنید. بعد از اضافه کردن jQuery، می‌توانید از آن برای انتخاب المان‌ها، تغییر ویژگی‌ها و افزودن رویدادها استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *