ابر بوده کیست؟

در بخش ابتدایی قصد داریم به آشنایی هر چه بیشتر با ابر بوده بپردازیم. مسلما اگر در دوران کودکی در یک روز تعطیل به همراه مادرتان به بازار بروید و ناگهان با رها کردن دستش در میان جمعیت  گم شوید برای پیدا کردن مادرتان سراسیمه در بین جمعیت به دنبال او خواهید گشت اگر پس از مدتی کندوکاو به نتیجه مشخصی نرسید برای پیدا کردن  گمشده خود در میان جمعیت به دنبال نشانه ها  و علائمی خواهید گشت که از مادر خود به یاد دارید.

در بحث شناخت ابر بوده نیز همچنین تشابه ای برقرار است اما با تفاوتی فاحش در این که شما، مادر خود را از قبل دیده اید و او را و نشانه هایش را می شناسید و می دانید به دنبال چه چیز خواهید بود اما شما ابر بوده را تا زمان حاضر ملاقات نکرده اید و  بر اساس یک میل غریزی و یا کنجکاوی بیش از حد به دنبال شناخت او هستید.

پس چگونه به دنبال چیزی ( ابر بوده ) باشیم، وقتی او را نمی شناسیم ؟

ابتدا باید به مفهوم ابر بوده بپردازیم یعنی چیزی که از ابر بوده به ذهن بشر می رسد. در می یابیم درباره این مفهوم در ذهن انسان ها نکات و ابهامات بسیاری هست، لذا راه شناخت ذات و ماهیت خداوند از طریق ذهن تقریبا غیر ممکن است زیرا ذهن محدود نمی تواند موجود نا محدود را بشناسد.

اما یکی از ویژگی های بارز و آشکارمشترک میان تمام ذهن ها، شناخت ابر بوده به عنوان سر سلسله هستی می باشد بنابراین نتیجه می گیریم اگر چه شناخت ذات و ماهیت خداوند نشدنی است در عین حال شناخت راه های رسیدن به وجود یا عدم وجود ابر بوده کار سختی نباید باشد. از این روی  انسان ها هستی را به عنوان نشانه ای برای یافتن ابر بوده به عنوان دم دستی ترین مبدا شروع حرکت انتخاب می کنند. لذا دو نوع معرفت نسبت به هستی بوجود می آید  1) جهان بینی  2) جهان شناسی

در ادامه این مقاله مطالعه نمایید :

جهان بینی و جهان شناسی چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *