بررسی تئوری همه چیز :

در بخش گذشته ، دیدیم که فیزیکدانان اعتقاد داشتند که فلسفه ، سال هاست که از بین رفته و به دنبال آن فیزیک را به عنوان علم شناخت طبیعت ،پیش فرض اقدام های آینده خود برای یافتن ، پاسخ سوالات قرار دادند.

در طی تاریخ متوجه شدیم که دیدگاه فیزیکدانان از یک تئوری یکپارچه که بتواند چرایی کیهان را پاسخگو باشد ، تغییر کرد و با یافته هایی که از فیزیک کوانتومی به عنوان شاخه ای نوین در ابعاد اتمی و زیر اتمی به دست آوردند ،نتیجه گرفتند که کیهان در ابتدا ،ابعاد بسیار کوچکی داشته و بعدها به دلیل آن چه که تورم می خوانند ، رشد داشته و به شکل امروزی رسیده.

همچنین از آن جا که تعریف مشخصی از واقعیت نمی توان داشت به کمک جمع روی تاریخ های فاینمن باید تمام حالت های ممکن برای پیدایش کیهان ما یا کیهان های مشابه دیگر را در نظر گرفت به گونه ای که هیچ یک از حالت ها بر دیگری ،برتری نداشته باشد و در هر رویداد ممکن ،حالت مناسب تر انتخاب شود ،اگر این درست پنداشته شود ،لذا به کمک قانون گرانش ،گزینه پیدایش کیهان ما و سایر کیهان ها از خود  و بدون دخالت عاملی از خارج میسر خواهد شد.

بنابراین بر اساس آن چه که طبیعت و ذات حیات ما خوانده می شود کیهان ما از قانون های پیروی می کند که امکان زندگی را به ما بدهد .که یک مثال خوب برای تفهیم بهتر موضوع ، می تواند بازی زندگی کانوی باشد.

در بازی زندگی کانوی  ، مکعب های اولیه در یک زمینه شطرنجی بدون هیچ عامل خارجی و بیشتر به کمک چند قانون از پیش نوشته شده ،تبدیل به جهانی فراخ و بسیار پیچیده می شوند.

نتیجه گرفته شد که بر اساس دانش نوین ، یک تئوری یکپارچه به تنهایی نمی تواند پاسخگوی سوالات ما از کیهان باشد لذا تئوری – ام به عنوان یک تئوری همه چیز ارائه شد به گونه ای که تئوری های مختلف در شرایط متفاوت بدون تداخل با هم قابل گزینش و استفاده هستند .لازم به ذکر است که تا کنون تئوری – ام به عنوان یک تئوری جامع شناخته و معرفی نشده بلکه تلاش ها برای یافتن آن ادامه دارد.

پیش از آن که به ماهیت تئوری – ام ، درستی ویا  نادرستی آن بپردازیم .بهتر است  به تحلیل مو شکافانه  و هر چه دقیق تر مکانیک کوانتومی بپردازیم ،چرا که همان طور که در گذشته  گفتیم فیزیک در سیر تاریخی  خود اکنون به نقطه ای رسیده  است که اگر نگوییم تمام نظریات و تئوری ها ،دست کم باید اذعان داشته باشیم ،سیل کسیری از آن ها از جمله تئوری – ام ،از این تحلیل و دانش استفاده می کنندو بهره می برند  پس برای هر چه بهتر روشن شدن ،زوایای پنهان ماجرا بهتر است ابتدا به کاستی های مکانیک کوانتوم بپردازیم،  سپس به سراغ تئوری – ام برویم.

در ادامه این مقاله مطالعه نمایید :

محتویات مقاله بررسی تئوری همه چیز به صورت کامل مورد تایید نویسنده نیست و صرفا جهت احترام به نظرات منتقدان منتشر می گردد. لطفا جهت مطالعه مقاله بعدی بروی لینک زیر کلیک نمایید.

ایرادات اینیشتن به مکانیک کوانتومی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *