تاریخ های جایگزین :

اگر چه تئوری نیوتن ، توصیف بسیار دقیقی از چگونگی رفتار سازه های ترکیبی به ما می دهند اما باید توجه داشت در دانش نمونه های بسیاری از یک گردهمای بزرگ وجود دارند که از اجزای کوچکتر خود متفاوت رفتار می کنند.

 

برای بحث در ادامه به شناخت محتوایی ،سه ویژگی بسیار مهم کوانتوم می پردازیم :

الف . دوگانگی موج / ذره: واژه احتمالات برای توصیف برون آمد  رویدادهای زندگی روزمره  ،بازتاب ذاتی آن  فرآیند نیست بلکه ناشی از نا آگاهی ما نسبت به برخی جنبه های آن می باشد اما احتمالات در تئوری های کوانتومی متفاوت هستند چرا که بازتاب دهنده سرشت تصادفی بودن طبیعت هستند.

 

ب . اصل عدم قطعیت: فاینمن  نشان داد که برای یک سامانه کلی ، احتمال هر مشاهده ،توسط تمامی تاریخ هایی که می توانسته اند به آن مشاهده منجر شوند ،ساخته شده ،به این دلیل روش او جمع روی تاریخ ها یا تاریخ های جایگزین خوانده می شود.

 

پ .تغییر مسیر با مشاهده سامانه: در تئوری نیوتنی ،گذشته به عنوان ، زنجیره ای از رویدادها وجود دارد اما بر پایه کوانتوم ، کیهان تنها یک تاریخ یا گذشته  ندارد که علت آن تغییر مسیر با مشاهده سامانه می باشد.

 

در ادامه این مقاله مطالعه نمایید :

متن مقاله تاریخ های جایگزین ارائه شده در بالا خلاصه ای فصل چهارم کتاب طرح بزرگ هاوکینگ می باشد. اگر علاقه مند هستید به صورت مفصل تر و با جزئیات بیشتر این بخش را مطالعه نمایید می توانید از مقالات زیر استفاده نمایید، در غیر این صورت برای مطالعه بخش بعدی می توانید از لینک زیر استفاده نمایید :

تئوری همه چیز

 

رفتار متفاوت کل از جز

رفتار متفاوت کل از جز

رفتار متفاوت کل از جز : در دو هزار سال نخست اندیشه دانشیک ،تجربه عادی و خود دریابی ،پایه توضیحات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *