در این مقاله قصد داریم در مورد تفاوت دیجیتال مارکتینگ و آنلاین مارکتینگ با هم صحبت کنیم. متاسفانه دیجیتال مارکترها و بازاریابان آنلاین بسیاری وجود دارند که با وجود سال ها فعالیت در هر یک از حوزه های فوق به صورت تخصصی،هیچ تفاوتی میان این دو مبحث قائل نمی شوند. بنابراین خالی از لطف نیست که در اینجا با بیانی ساده به طرح تفاوت های دیجیتال مارکتینگ با آنلاین مارکتینگ بپردازیم. در ابتدا به تعریف هر کدام از آنها می پردازیم.

دیجیتال مارکتینگ به انگلیسی Digital Marketing در حقیقت به مجموعه همه ابزارها و فعالیت‌ هایی اطلاق می شود که برای بازاریابی محصولات و خدمات در فضای مجازی مورد استفاده قرار می گیرند و تعریف واحدی برای واژه آن وجود ندارد. آنلاین مارکتینگ نیز به مجموعه ای از روش های اینترنتی اطلاق می شود که برای ترویج برندهای تجاری در راستای فروش بیشتر محصولات و خدمات مورد استفاده قرار می گیرد. حال که هر دو موضوع را تعریف کردیم و با هدف هر یک آشنا شدیم فرصت آن پیش می آید تا به تفاوت ها این دو حوزه با هم بپردازیم.

تفاوت دیجیتال مارکتینگ و آنلاین مارکتینگ

در آنلاین مارکتینگ تنها فضای مورد استفاده برای برندسازی، ابزارهای مبتنی بر فضای مجازی و اینترنت مانند وبسایت، وبلاگ، شبکه های اجتماعی، سئو و بهینه سازی سایت، تبلیغات کلیکی، ایمیل مارکتینگ، بازاریابی محتوا،  و … می باشد اما در دیجیتال مارکتینگ علاوه بر فضای مبتنی بر اینترنت از دیگر ابزارهای دیجیتال مانند تبلیغات تلویزیونی ، بیلبوردهای تبلیغاتی، تبلیغات رادیویی، ارسال انبوه پیامک و … نیز برای بازاریابی و تبلیغات استفاده می شود.

دیجیتال مارکتینگ ( بازاریابی اینترنتی ) یا تبلیغات آنلاین که از آن به اختصار آنلاین مارکتینگ نیز یاد می شود با وجود اشتراکات فراوان که با هم در تعاریف و ابزارهای مورد استفاده دارند در یک نکته کوچک و آن استفاده از ابزارهای غیر اینترنتی می باشد با هم تفاوت دارند بنابراین به نحوی می توان اذعان داشت که آنلاین مارکتینگ یکی از زیر شاخه های دیجیتال مارکتینگ می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *