تگ mark در HTML :

تگ mark در HTML یک تگ است که برای برجسته کردن یک بخش از متن استفاده می‌شود. با استفاده از این تگ می‌توانیم یک قسمت خاص از متن را با رنگ زمینه متفاوت نشان دهیم تا آن قسمت به خواننده بیشتر بیان شود.

برای استفاده از تگ mark، کافی است متن مورد نظر را بین تگ‌های و قرار دهیم. به عنوان مثال، اگر بخواهیم کلمه “مهم” را برجسته کنیم، کد زیر را می‌توانیم استفاده کنیم:

مهم

با این کد، کلمه “مهم” با یک رنگ زمینه مشخص نشان داده می‌شود که ممکن است رنگ زمینه آن در مرورگرهای مختلف متفاوت باشد. اما این تگ به خواننده اطلاع می‌دهد که این قسمت از متن به خصوص مهم است.

استفاده از تگ mark به عنوان یک تکنیک طراحی وب می‌تواند به کاربران کمک کند تا بخش‌های مهم متن را به سرعت شناسایی کنند. به طور معمول، این تگ برای برجسته کردن کلمات کلیدی، مفاهیم مهم و اطلاعاتی که باید به آن‌ها توجه ویژه داشته باشیم استفاده می‌شود.

به طور کلی، استفاده از تگ mark در HTML به طور مستقیم تأثیری در ساختار صفحه وب ندارد و تنها برای تأکید و برجسته کردن قسمت‌های خاصی از متن استفاده می‌شود. اما در کنار سایر تگ‌های HTML و استفاده از CSS، می‌توان با استفاده از تگ mark صفحات وب جذاب‌تری را طراحی کرد و تجربه کاربر را بهبود بخشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *