تگ q در HTML :

تگ q در HTML یک تگ است که برای نقل قول کوتاه در صفحات وب استفاده می‌شود. این تگ به صورت زیر استفاده می‌شود:

متن نقل قول

تگ q معمولاً در متن‌هایی که نقل قول کوتاهی در آنها وجود دارد استفاده می‌شود، مانند یک جمله یا یک عبارت کوتاه. با استفاده از این تگ، می‌توان نقل قول را به صورت خاصیت از بقیه متن تمایز داد.

به طور معمول، مرورگرها این تگ را با نمایش نقل قول در یک خط جداگانه و درون یک چارچوب کوچک نمایش می‌دهند. همچنین، برخی از مرورگرها عملکرد تنظیم شده خاصی برای این تگ دارند و ممکن است نقل قول را با استفاده از نمادهای ویژه نمایش دهند.

تگ q در HTML5 تغییراتی نیز داشته است. در HTML5، تگ q دیگر نیازی به بسته شدن ندارد و می‌توان آن را به صورت تگ تک بخش استفاده کرد. به عنوان مثال:

متن نقل قول کوتاه

همچنین، در HTML5 می‌توان از خاصیت cite برای ارجاع به منبع نقل قول استفاده کرد. این خاصیت می‌تواند یک URL یا یک مسیر محلی را برای مشخص کردن منبع نقل قول استفاده کند. به عنوان مثال:

متن نقل قول کوتاه

با استفاده از خاصیت cite، کاربران می‌توانند به راحتی به منبع نقل قول دسترسی پیدا کنند و اطلاعات بیشتری درباره آن کسب کنند.

با استفاده از تگ q، می‌توان نقل قول‌های کوتاه را در صفحات وب به صورت مناسب و قابل فهمی نمایش داد. این تگ در HTML5 نیز امکانات جدیدی را برای استفاده از آن فراهم کرده است که به کاربران امکان مشخص کردن منبع نقل قول را می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *