حقیرهای حقیقی در فضای مجازی، یکی از جذابترین تحلیل های فضای مجازی برای آنالیزورها به نظر تحلیل میزان واکنش بازدید کنندگان به محتواهای است که در فضای مجازی منتشر می کنند. چرا که از روزگاری نه چندان دور که وبلاگ نویسی بین جامعه محدودی رواج داشت تا امروز که شبکه های اجتماعی فراگیر توانسته هر نسلی را به خودش سرگرم نماید ، تقریبا دانستن در مورد میزان علاقه مخاطبان به این محتواها به میزان واکنش آن ها بستگی داشته.

اغلب افراد از میزان واکنش دنبال کنندگان صفحات مجازیشان در شبکه های اجتماعی به محتواهایی که به اشتراک می گذارند ، نا راضی هستند و معمولا این عدم رضایت به نحوه عملکرد آن ها در مدیریت این صفحات و به جایگاه عمومی مخاطبان اعضای آن شبکه ها مرتبط است. ( منظور از جایگاه عمومی مخاطبان ، این است که ممکن است در اینستاگرام شما با سیل کثیری از مخاطبان با اندیشه های مختلف مواجه باشید اما در لینکدین شما غالبا با مخاطبانی طرف هستید که به صورت تخصصی پیج همکارانشان را دنبال می نمایند بنابراین نوع محتوایی که شما در هر کدام از این شبکه ها به اشتراک می گذارید تغییر با محتوایی که باید در شبکه دیگر اشتراک گذاری نمایید متفاوت است )

اما هدف ما از این نوشته اصلا پرداختن به اصول اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی و جذب مخاطب که به کرات مقالات بسیار بهتری در اغلب شبکه های قابل دسترس از طریق مجازی برای آن موجود می باشد ، نیست. همچنین بهتر است با صراحت به این نکته نیز اشاره داشته باشیم که حتی هدف ما در این نوشته تحلیل رفتار این دسته از کاربران نیز نمی باشد. هدف اصلی ما دقیقا تحلیل رفتار اعضای خانواده ، دوستان ، همکاران و یا آشنایانی است که دنبال کننده شبکه مجازی شما هستند اما هیچ واکنش مثبت یا منفی به اندیشه ها و یا رویکردهای شما که به فراخور از طریق محتواهایی که شما از طریق صفحاتتان به اشتراک می گذارید ، ندارند.

اغلب ما پست هایی از منظر یادآوری روز تولد ، سالروز ازدواج ، اطلاع رسانی و یا یادآوری فوت یکی از عزیزان و … را در شبکه های اجتماعی به فراخور داشتیم که اغلب با واکنش های مثبت ، تبریک ، آرزوی سلامتی و موفقیت و یا حتی در مواقع ناراحتی با همزادپنداری آشنایانمان همراه بوده. اما اغلب قریب به اتفاق محتواهایی که در این شبکه ها به اشتراک می گذاریم با واکنش آنچنانی این همراهان مواجه نمیشه و نهایتا با یک لایک یا یک کامنت خیلی کلیشه ای طرف هستیم.

افرادی که اغلب در سایر صفحات اجتماعی نا آشنا با گردانندگانشان به سطحی ترین محتواها واکنش نشان می دهند به راستی چرا در مقابل آشنایانشان یه همچنین بازخوردی را به دنبال دارند آیا این موضوع غیر از بی تفاوتی یا سرد تفاوتی به شما معنای دیگری جز حضور حقیرهای حقیقی در فضای مجازی دارد. ( انسان هایی که پشت بی تفاوتی شان به شما در فضای مجازی ، حقارتی است که نسبت به شما در زندگی حقیقی دارند ) به راستی موجودهایی با قابلیت بروز عواطف بسیار زیاد در مواجه های حضوری با شما چرا باید در فضای مجازی اینقدر حقیر باشند.

البته امیدوارم سو تفاهمی برای کسی پیش نیاید و این را در نظر بگیرید که شما به عنوان دنبال کننده هر صفحه مجازی ، در هر زمان اختیار دنبال کردن یا نکردن هر صفحه دیگری را دارید و همچنین از این اختیار برخوردارید که به محتواهایی مخالف اندیشه تان بی تفاوت باشید و یا نسبت به آن ها اعتراض کنید و هدف من در این نوشته اصلا سلب اختیار شما در این موضوعات نبوده بلکه هدف من ، نقد یک تفکر مخرب در میان یک جامع وسیع انسانی برخوردار از قدرت عواطف بسار زیاد است که از قدرت انتقال صحیح آن به دلیل حس تحقیر وجودی سر باز می زند و یا گاهی به صورت نمایشی آن را به نمایش می گذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *