خلاصه کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد اثر هنریت آن کلاوسر در این بخش از سایت جهت مطالعه شما همراهان گرامی گردآوری گردیده است. در این بخش سعی شده است تا با انتشار جذاب ترین بخش ها و گزیده نکات ارزشمند نوشته شده در این کتاب محبوب و پرفروش، انگیره مطالعه کامل آن در شما تقویت گردد.

درباره کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد :

آرزوی داشتن نمره‌ی بیست برای یک دانش‌آموز همان‌قدر مهم و ارزشمند است که آرزوی ثروتمند شدن برای یک انسان بالغ پس آرزوهای خودتان هر چند پست و بی ارزش را نادیده نگرید و همین امروز برای رسیدن به آنها تلاش کنید. اولین تلاشی که شاید آن را نادیده بگیرید نوشتن آرزو و تحلیل و بررسی راه های رسیدن به آن بروی یک کاغذ است. اگر شما هم آرزوهای بسیاری را در گذشته داشته اید که نتوانستید به آنها برسید به شما توصیه می نماییم تا این کتاب را مطالعه نمایید، نویسنده در این کتاب تلاش دارد تا از طریق نوشتن شما را متعهد به پیگیری خواسته هایتان نماید.

خلاصه فصل 1 کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد : بنویسید تا اتفاق بیفتد

بدون هیچ مشکلی لیستی از اهداف خود تهیه کنید. به یک کافی شاپ بروید و یک قهوه سفارش دهید یا یک فنجان چای نعنا در خانه درست کنید و شروع به نوشتن کنید. سریع روی صفحات بنویسید حتی اگر هدف خود را بعید و بزرگ می بینید، درنگ نکنید. از بیش از حد خواستن نترسید.

آن اهداف دست نیافتنی را بنویسید، به نوشتن ادامه دهید، از دل خود بنویسید و فهرست آرزوهایتان را تا زمانی که می خواهید بلند کنید. مربی مشهور فوتبال لو هولتز در سال 1966 در حالی که پشت میز نشسته بود این کار را انجام داد. ناهار نشست و صد و هفت هدف غیرممکن نوشت. او بیست و هشت سال داشت. تازه کارش را از دست داده بود.

او هیچ پولی در بانک نداشت و همسرش بت هشت ماهه باردار سومین فرزندشان بود، او بسیار دلسرد شد تا اینکه بت نسخه‌ای از کتاب The Magic of Big Thinking اثر دیوید جی. شو آرتز را به او داد تا روحیه‌اش را حفظ کند. هولتز می گوید تا آن زمان، او کاملاً بی انگیزه بود. خیلی ها این کار را نمی کنند. این کتاب می گوید شما باید همه اهداف را که می خواهید قبل از مرگ به آن برسید را بنویسید.

اهدافی که او در پاسخ به این چالش نوشت، هم شخصی بود و هم حرفه ای، بیشتر آنها برای این مرد بیست و هشت ساله بود.

یک سال بیکاری غیرممکن به نظر می رسید. فهرست آرزوهای او شامل شام در کاخ سفید، حضور در برنامه تونایت شو، ملاقات با پاپ، سرمربی شدن در نوتردام، برنده شدن در مسابقات قهرمانی کشور، فرود آمدن بر روی یک ناو هواپیمابر و پرش از هواپیما بود.

اگر به وب‌سایت لو هولتس نگاهی بیندازید، در کنار این فهرست عکس‌های هولتز با پاپ، رئیس‌جمهور رونالد ریگان در کاخ سفید و عکس‌هایی از خندیدن او با جانی کارسون علاوه بر این احساسی که او به هنگام پرش از هواپیما را داشت را خواهید دید.از یکصد و هفت هدف لیست او از سال 1966، او به هشتاد و یک هدف رسیده بود، پس به خودتان اجازه رویاپردازی بدهید.

خلاصه فصل 2 کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد : ​​بدانید چه می خواهید: تعیین هدف

وقتی می گوییم بنویس، چه بنویسیم؟ زمانی که پاسخی برای آن سوال ندارید، وقتی نمی دانید اهدافتان چیست، می توانید از نوشتن برای راهنمایی شما در مسیر درست استفاده کنید. اگر نمی دانید می خواهید نوشتن را از چه چیزی شروع کنید، نوشتن معنای خاصی پیدا می کند.ضمیر ناخودآگاه به طرق مختلف با ما صحبت می کند.

چگونه نمی دانید چه می خواهید؟چگونه نمی دانید اهدافتان چیست؟ چگونه می توانید روی مجموعه ایده های خود تمرکز نکنید و ندانید کدام یک مهم است؟ اگر حتی نمی دانید چه می خواهید، بگذارید نوشتن راه را به شما نشان دهد. نوشتن در صبح زود راهی عالی برای شکل دادن به خواسته ها و آرزوهای شماست.

سه سوال درباره زندگی خود مطرح کنید، آنها را یادداشت کنید، آنها را تا کنید و به صورت تصادفی در پاکت های شماره دار قرار دهید. بعد از چند روز یا چند هفته، در مورد آن فکر کنید و سپس یک داستان سریع در مورد هر چیزی که توجه شما را جلب می کند بنویسید. پس از نوشتن داستان، یکی از پاکت ها را باز کنید و ببینید به کدام سوال پاسخ داده اید

از طریق نوشتن، ضمیر ناخودآگاه شما به شما اجازه می‌دهد تا بدانید چه می‌خواهید، نوشته‌تان صحبت می‌کند، گاهی اوقات به صورت غیرمستقیم سرنخ‌هایی به ما می‌دهد، بزرگ فکر کنید، از تماس الهی در زندگی‌تان نترسید.

نلسون ماندلا در مراسم تحلیف خود گفت:

چرا نباید انسان بزرگی شوید؟

خلاصه فصل 3 کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد : جمع آوری ایده ها: جعبه پیشنهادات برای مغز

وقتی شروع به نوشتن اهداف خود می کنید، مغز شما انواع موضوعات جدید از جمله: ایده ها را برای شما ارسال می کند

نوآورانه و انرژی زا برای برنامه ریزی و گسترش رویاها، این خبر خوبی است، اما خبر بد این است که اگر آنها را ضبط و مرور نکنید، بهترین برنامه ها و ایده ها را فراموش خواهید کرد.

بهمنی از برداشت ها و ایده ها به سرعت می آیند و می روند. یک دفترچه یادداشت کوچک بخرید و آن را با خود ببرید تا ایده‌های خود را فوراً خلاصه و یادداشت کنید.

خلاصه فصل 4 کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد : برای دریافت آماده شوید

ناپلئون هیل می گوید: بین خواستن چیزی و آمادگی برای دریافت آن تفاوت وجود دارد.

چگونه بین آنها تمایز قائل شویم؟ چگونه می دانید که چه زمانی آماده هستید؟ یا چگونه می دانید اگر آماده نباشید چقدر طول می کشد تا آماده شوید؟

به قول ناپلئون هیل:

هیچ کس برای چیزی آماده نیست مگر اینکه باور داشته باشد که به آن دست خواهد یافت. تمام ذهن باید ایمان باشد نه امید و آرزو.

نوشتن شرح کاملی از آنچه می خواهید، راهی است برای گفتن این که معتقدید آنچه می خواهید دست یافتنی است و آماده دریافت آن هستید. هرچه جزئیات بیشتری داشته باشید، آمادگی بیشتری خواهید داشت. شما نه تنها می توانید هدف خود را تصور کنید، بلکه بنویسید که با رسیدن به این هدف، زندگی روزمره شما چگونه خواهد بود.

وقتی همه چیز به سرعتی که دوست دارید اتفاق نمی افتد، از طریق نوشته هایتان از خود بپرسید که چه چیز دیگری باید یاد بگیرم، چه درسی برای من در نظر گرفته شده است؟ انتظار چه درسی به من می دهد؟ اجازه دهید خودکار شما به سوالات شما پاسخ دهد.

خلاصه فصل 5 کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد : به ترس ها و احساسات توجه کنید

هنگامی که اهداف خود را یادداشت می کنید، ترس از اینکه چرا آنها اجرا نمی شوند یا حتی عواقبی که ممکن است در نتیجه اجرا نشدن آنها رخ دهد، اغلب شما را با صداهای “اما چگونه” و اگر… مواجه خواهد کرد. غوغایی در سر شما که رویاهای شما را غرق می کند و این نگرانی ها می تواند برنامه شما را کند کند.

یا گاهی اوقات آنها را به طور کامل مسدود کنید. مردم اجازه می دهند شکست ها رویاهایشان را پنهان کنند و خیلی راحت تسلیم می شوند. آنها باور ندارند رویاهایشان به حقیقت می پیوندد. وقتی اهداف عالی خود را در پایان فصل 1 می نویسید، آیا ترس های شما فورا ناپدید می شوند؟این فرصتی است برای حل آنها

آنها را در درون خود نگه ندارید، آنها را یادداشت کنید، ترس های خود را یادداشت کنید و نگرانی های ناشی از آن را از بین ببرید، نوشتن ترس های شما باعث می شود که دیگر هیچ کنترلی بر شما نداشته باشند.

خلاصه فصل 6 کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد : دستیابی به آزادی: تکمیل نوشتن و نتیجه گیری

وقتی برای رسیدن به هدف خود به بن بست رسیدید و فکر می کنید نمی توانید ادامه دهید، قلم خود را بردارید و بدون توقف بنویسید. شما ترسی هستید که در زیر خشم نهفته است، اجازه دهید نوشتن به شما کمک کند تا به ترس برسید

اگر وضعیت ناامید کننده به نظر می رسد و گیر کرده اید، اگر می دانید کجا می خواهید باشید و نمی دانید چگونه به آنجا برسید، بهترین توصیه این است که صفحه را پر کنید، صفحه بعدی را پر کنید و به نوشتن ادامه دهید. صفحه را پر کنید، از قدرت خود و راه حل هایی که ایجاد خواهید کرد شگفت زده خواهید شد

تغییری در تفکر خود تجربه خواهید کرد یک پیشرفت غیرمنتظره چیزهایی فراتر از ناله و شکایت در انتظار شماست وقتی به جای تسلیم شدن به راه خود ادامه می دهید انرژی شدیدی دریافت می کنید این کلمات کوچک را به خاطر بسپارید به نوشتن ادامه دهید

بهترین چیز درست زمانی اتفاق می افتد که فکر می کنید راه حل ها و ایده هایتان تمام شده است. تقریباً یکپارچه، قبل از اینکه متوجه شوید، شکایت شما جای خود را به (من حدس می‌زنم می‌توانم…) می‌دهد و سپس آن جملات هوشمندانه به (این کار را امروز انجام دهید) تبدیل می‌شوند، ادامه دهید، به نوشتن ادامه دهید تا زمانی که به جرقه‌ای برسید در آن جرقه یک نقشه خواهد بود. که آسمان خاکستری را به آبی تبدیل خواهد کرد.

خلاصه فصل 7 کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد : آسان گرفتن :فهرست کردن

از فهرست به عنوان فرصتی برای شکل دادن به اهداف خود استفاده کنید. فرصتی برای یافتن آنچه برای شما مهم است. یک لیست مفید تهیه کنید و به طور مرتب آن را مرور کنید، به خصوص اگر احساس دلسردی یا ترس می کنید. ذهن خود را سازماندهی کنید و به خود بگویید: این چیزی است که من می خواهم و در انتظار من است.به آن مانند یک لیست خرید نگاه کنید.

مبهم و کلی نباشید. خاص باشید به سادگی ننویسید (ماشین). نوع خودرو را با سال ساخت، مسافت پیموده شده و سرعت مشخص کنید. اگر چیزی که می خواهید پول است، فقط پول ننویسید، بلکه مقدار آن را مشخص کنید. وانمود کنید که می خواهید شخص دیگری را به فروشگاه بفرستید.

بنابراین آن را به درستی بنویسید و مطمئن شوید که با اندازه و علامت گذاری درست برمی گردند. به سادگی بیان کنید و آسان بگیرید. وقتی شروع به خواندن این کتاب کردید، فراموش نکنید که یک دفترچه بردارید و شروع به نوشتن و رسیدن به رویاها و خواسته های خود کنید. باشد که شما یکی از افرادی باشید که با نوشتن به آرزوهای خود رسیده اند.

خلاصه فصل 8 کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد : روی نتیجه زندگی تمرکز کنید

مانند یک پیچ و خم است و مسیر رسیدن به موفقیت آمیز هدف شما می تواند پر از بن بست ها و موانع باشد. چگونه از دلسردی دوری می کنید؟ پاسخ: برای رسیدن به اهداف خود باید با تمرکز بر نتیجه مطلوب ایمان داشته باشیم.

وقتی ایمانت ضعیف شد آن را تقویت کن. اهداف خود را به عنوان واقعیت بنویسید وقتی روی نتیجه تمرکز می کنید در زمان حال بنویسید که انگار دارید چیزی را توصیف می کنید که در حال حاضر اتفاق می افتد من این را “نوشتن چنان که واقعیت است” می نامم حتماً تاریخ توضیح خود را ثبت کنید زیرا وقتی بعداً بخوانید ، ممکن است احساس کنید بعد از اتفاق افتادن آن را نوشته اید که شما را از حقیقت دور می کند.

اکنون، نه تنها در نتایج، بلکه در نتایج نتایج نیز عمیق‌تر شوید، فقط آنچه را که می‌خواهید ننویسید، بلکه چرا آن را می‌خواهید، از جمله اینکه چرا اگر آن را داشتید، بر زندگی شما تأثیر می‌گذاشت. و عمیق تر و عمیق تر بروید چرا آن را می خواهید و باز هم عمیق تر بروید به سوی نتیجه ی نتیجه ی دوم بروید

تا زمانی که به اصل موضوع نرسیدید، راه انجام آن این است که در حین نوشتن دائماً جاهای خالی را پر کنید، بنابراین من می‌خواهم روی نتایج تمرکز کنم، نتایج حاصل، رویاهای شما را زنده نگه می‌دارد. هر چه اهداف شما بر دنیا و زندگی شما تأثیر بگذارد، بیشتر می توانید به سمت انجام مأموریت آن حرکت کنید.

خلاصه فصل 9 کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد : محیط خود را تغییر دهید: برای نوشتن به لبه آب بروید

بسیاری از ما فکر می کنیم که نوشتن به این معناست که پشت یک نیمکت یا میز با صندلی صاف بنشینید، پاهای خود را محکم روی زمین قرار دهید، خودکار خود را درست در دست بگیرید و کاغذ خود را در زاویه درست قرار دهید. ما احتمالا چنین ایده هایی را از زمان مدرسه در ذهن داریم

اما هنگام توصیف اهداف خود، جزئیات برنامه عالی خود را تجسم کنید یا همه آن را یادداشت کنید تا به نتیجه برسید. واقعیت این است که خلاقیت زمانی بیشتر است که بیرون از درهای خانه هستید، به خصوص زمانی که در کنار آب روان هستید.

جولین جینز، محقق دانشگاه پرینستون می گوید: “بزرگترین اکتشافات علمی و ورزشی در سه مکان رخ می دهد: تخت، حمام و اتوبوس. حمام اینجا تنها به منظور خود حمام نیست بلکه شامل تمام اتصالات به آب از جمله دوش گرفتن، سوار شدن در قایق، شنا در دریاچه و راه رفتن زیر باران است

رودخانه های جاری، باران و آبشارها خلاقیت را القا می کنند. لحظاتی را در زندگی خلق کنید، دید خود را گسترش دهید. کنار آب، به خصوص آب روان قدم بزنید و یک قلم و کاغذ با خود ببرید. به زودی فریاد پیروزی بلند خواهد شد.

خلاصه فصل 10 کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد : زندگی روزمره خود را بنویسید

قرارها، صورت‌حساب‌ها، برنامه‌ریزی رویداد و هر چیز دیگری را که می‌خواهید در تقویمی که با خود دارید بنویسید، از دنیای شلوغ شما مراقبت می‌کند.

شما روز خود را شروع می کنید، یادداشت کنید که از آن روز چه کاری می خواهید انجام دهید، اما سبد اولویت خود را زیاد پر نکنید. فهرستی از چیزهایی که برای شما مهم هستند ایجاد کنید.

ما اغلب در مطالعات یا مکالمات خود با عبارات و مفاهیم معنادار مواجه می شویم. فهرستی از اهداف خود تهیه کنید و روز خود را با نوشتن شروع کنید، لازم نیست از حافظه استفاده کنید.

خلاصه فصل 11 کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد : تعهد

اولین قدم این است که به میل خود متعهد شوید که آنچه را که می خواهید بنویسید، سپس با وجود شواهد خلاف آن، گام های کوچکی برای تحقق بخشیدن به رویای خود بردارید، و هنگامی که حمایت از نامحتمل ترین موارد به دست می آید، تعجب نکنید.

خلاصه فصل 12 کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد : جمع آوری اهداف، برپایی موانع

شما می توانید همزمان بیش از یک هدف داشته باشید و اجازه دهید موفقیت در یک هدف پایه و اساس دیگری شود. وقتی بر ترسی غلبه می‌کنید یا بر مهارتی مسلط می‌شوید، پاداشی در انتظار شماست که اغلب به قیمت یک یا دو مورد است. همانطور که در یک زمینه از زندگی خود رشد می کنید، قدرت آن در بخش دیگری از زندگی شما ظاهر می شود

فهرستی از دستاوردها و موفقیت های خود در زندگی بنویسید، به خصوص آنهایی که باعث افتخار شما هستند، چه کاری که هفته گذشته انجام داده اید و چه کاری که در دوران کودکی انجام داده اید. از این لیست برای انتخاب معیار شخصی خود استفاده کنید. یکی را انتخاب کنید که به شما ارزش می دهد.

مشارکت در بهبود خلاصه کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد :

از این که یکی از محتواهای بخش گزیده کتاب های پیشنهادی سایت من مورد مطالعه شما کاربر گرامی قرار گرفته است، بسیار خرسندم. شایان ذکر است این مقاله به صورت دوره ای به کمک سایر خوانندگان کتاب بروزرسانی خواهد شد. بنابراین به شما پیشنهاد می شود تا هر چند مدت یکبار جهت یادآوری مطالب گذشته و مطالعه نکات جدید به این برگه مراجعه نمایید. لطفا در صورتی که شما هم قبلا کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد را مورد مطالعه قرار داده اید و یا مرور این مقاله در سایت سبب اشتیاق به مطالعه کامل این کتاب در شما شده است، برداشت های خودتان از کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد را در قالب خلاصه، نقد و بررسی، نظر، نکات کلیدی و کاربردی و … از طریق بخش نظرات موجود در پایین همین صفحه با من و سایر کاربران سایت به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *