خلاصه کتاب تختخوابت را مرتب کن اثر ویلیام اچ . مک ریون در این بخش از سایت جهت مطالعه شما همراهان گرامی گردآوری گردیده است. در این بخش سعی شده است تا با انتشار جذاب ترین بخش ها و گزیده نکات ارزشمند نوشته شده در این کتاب محبوب و پرفروش، انگیره مطالعه کامل آن در شما تقویت گردد.

درباره کتاب تختخوابت را مرتب کن :

ویلیام اچ. مک ریون ژنرال بازنشته‌ امریکایی در این کتاب که دارای 10 فصل است به شرح ده درس در ارتباط با اصول رفتاری و تربیتی که در زمان خدمتش در نیروی دریایی آمریکا فراگرفته، می‌پردازد. هر 10 درس در مقابل چالش‌های زندگی اهمیتی یکسانی دارند و این مهم نیست که شما در چه مرحله‌ای از زندگی و دارای چه جایگاهی در جامعه باشید بلکه در این کتاب یاد خواهید گرفت که اگر می خواهید دنیا را تغییر دهید، با مرتب کردن تختخوابتان باید آغاز نمایید. این نکته بسیار مهمی است که احتمالا خیلی از ما ها آن را نادیده می گیریم.

خلاصه فصل 1 کتاب تختخوابت را مرتب کن : روز خود را با انجام یک کار شروع کنید

“اگر می خواهی دنیا را تغییر دهی… با مرتب کردن تختت شروع کن.”

ویلیام مک ریون هر روز در طول آموزش اولیه SEAL، بلند می شد و تختش را به درستی مرتب می کرد. فرصتی برای تعریف و تمجید نبود اما مورد انتظار مربیان بود. چیدمان صحیح تخت بسیار مهم بود زیرا او نظم و انضباط و توجه به جزئیات را نشان می داد. ویلیام مک ریون در طول دوران حرفه‌ای خود در نیروی دریایی می‌توانست روی مرتب کردن تختخواب خود هر روز حساب کند.

وقتی تختخواب خود را اولین چیزی که درست می کنید، روزتان را درست با انجام یک کار کوچک شروع می کنید. این به شما نشان می‌دهد که بردهای کوچک مهم هستند و شما را تشویق می‌کنند که در طول روز کار پیش روی خود را انجام دهید. در پایان روز، کارهای زیادی را انجام خواهید داد. و وقتی به رختخواب مرتب برگردی، اهمیت این کار کوچک به تو یادآوری خواهد شد.

خلاصه فصل 2 کتاب تختخوابت را مرتب کن : شما نمی توانید آن را به تنهایی انجام دهید

“اگر می خواهی دنیا را تغییر دهی…کسی را پیدا کن که در پارو زدن به تو کمک کند.”

در طول آموزش SEAL، ملوانان به هفت تیم تقسیم می شوند. کارآموزان باید قایق را با هم بر روی خشکی حمل کنند یا در آب تا جایی که می‌روند پارو بزنند. هنگامی که یک نفر اغلب بیمار یا مجروح است، سایر همکاران بیشتر در کار شرکت می کنند. مانند تمرین، جنگیدن سخت است و هیچ کس نمی تواند به تنهایی از عهده آن برآید.

بعداً، ویلیام مک ریون داستان خود را از یک تصادف وحشتناک چتر نجات به اشتراک گذاشت که باعث شد چندین ماه در بیمارستان بستری شود. رئیس او با یافتن راه هایی برای جلوگیری از ارزیابی آمادگی پزشکی لازم به او کمک می کند تا شغل خود را حفظ کند. ویلیام مک‌ریون در طول زندگی حرفه‌ای‌اش از کمک‌هایی که از کسانی دریافت کرد که به او ایمان داشتند، پتانسیل‌های او را دیدند و شهرت او را به خطر انداختند صحبت کرد.

در زندگی با موانع زیادی روبرو خواهید شد و برای غلبه بر آنها به کمک نیاز خواهید داشت. بنابراین، بسیاری از روابط قوی با دوستان، خانواده، همکاران، مربیان و غیره ایجاد کنید. و همیشه به یاد داشته باشید که موفقیت شما به کمک و راهنمایی هایی که از دیگران در این راه می گیرید بستگی دارد.

خلاصه فصل 3 کتاب تختخوابت را مرتب کن : فقط اندازه قلب شما مهم است

“اگر می خواهی دنیا را تغییر دهی… یک نفر را با اندازه قلبش بسنجی.”

ویلیام مک ریون در کتاب تختخوابت را مرتب کن، در مورد چگونگی آموزش نیروی دریایی SEAL همیشه برای اثبات چیزی صحبت می کند. اثبات اینکه رنگ پوست شما مهم نیست. اثبات اینکه پول شما را بهتر نکرده است. اثبات اینکه اراده و نبوغ همیشه مهمتر از استعداد است. “

یک سال قبل از آموزش، ویلیام مک‌ریون در بازدید از مرکز آموزشی SEAL در کورونادو بازگو می‌کند. در حین صحبت با شخصی در مورد آموزش SEAL، مردی لاغر، ساکت و محجوب را دید که به تصویری نگاه می کرد. این دیدگاه مک‌ریون را به این فکر فرو برد که نسبت به این مرد احساس بهتر، قوی‌تر و آمادگی بیشتری برای آموزش SEAL می‌کند. با این حال، او متوجه می شود که این مرد تامی نوریس، یکی از زیباترین و سرسخت ترین SEAL های تمام دوران است.

اراده شما برای موفقیت بستگی به اندازه قلب شما دارد. هیچ چیز مهم نیست، از جمله اندازه، نژاد، قومیت، سطح تحصیلات یا موقعیت مکانی شما.

خلاصه فصل 4 کتاب تختخوابت را مرتب کن : زندگی منصفانه نیست: آن را دنبال کنید!

“اگر می خواهی دنیا را تغییر دهی… از شیرینی قندی بودن دست بردار و ادامه بده.”

در آموزش SEAL یکی از دردناک ترین مجازات ها شیرینی قندی است. مربیان به میل خود دانش آموزان را تنبیه می کردند و آنها باید خیس می شدند و سپس در شن ها غلت می زدند. از آنجایی که بسیاری از دانش‌آموزان برای کسب برتری تلاش می‌کردند، پذیرش تنبیه، به‌ویژه بدون دلیل خاصی، دشوار بود.

ویلیام مک ریون در کتاب تختخوابت را مرتب کن، داستانی را در مورد موکی مارتین، مربی SEAL از روزهای تمرینش به اشتراک می‌گذارد. مارتین دوچرخه سواری طولانی را دوست داشت، اما یک روز به طور تصادفی با دوچرخه سوار دیگری برخورد کرد و از کمر به پایین فلج شد. پس از آن، او شکایت نکرد و اجازه نداد معلولیت او را متوقف کند.او به زندگی کامل ادامه داد.

“به راحتی می توان شانس خود را در زندگی به گردن نیروی بیرونی انداخت، دست از تلاش بردارید زیرا فکر می کنید سرنوشت بر علیه شماست.” گاهی اوقات زندگی منصفانه نیست و شما با وجود تمام کارهایی که انجام داده اید یک شیرینی قندی خواهید بود. خودتان را با نحوه غلبه بر بی عدالتی زندگی هماهنگ کنید. گله نکن و کسی را سرزنش نکن و ادامه بده..

خلاصه فصل 5 کتاب تختخوابت را مرتب کن : شکست می تواند شما را قوی تر کند

“اگر می خواهید دنیا را تغییر دهید… از سیرک نترسید.”

یک روز در حین تمرین SEAL، مک‌ریون و شریک شنای‌اش در یک شنا آخر شدند. مجازات او تحمل سیرک بود که آن روز دو ساعت ورزش اضافی است. یک سیرک باعث خستگی بیشتر می‌شود و روز بعد را سخت‌تر می‌کند و احتمالاً سیرک‌های بیشتری در پی خواهد داشت. سیرک های مکرر بسیاری از کارآموزان را مجبور به ترک تحصیل کردند. با این حال، مک ریون و دوستش شناگران بسیار بهتری شدند و در آخرین شنای خود اول شدند.

در ژوئیه 1983، ویلیام مک ریون از اسکادران خود اخراج شد و با شهرت لکه دار رفت. خوشبختانه به عنوان افسر مسئول یک جوخه SEAL به او فرصت دیگری داده شد. مک ریون از شکست قبلی خود به عنوان سوخت برای کار سخت و جلب احترام مردانش استفاده کرد که منجر به موفقیت در نقش های متوالی در حرفه SEAL شد.

در زندگی شکست هایی خواهید داشت و با سیرک ها روبرو خواهید شد. شما باید با عواقب آن کنار بیایید، اما قادر خواهید بود بر شکست ها غلبه کنید. شکست‌های شما می‌توانند آموزش، انگیزه و توانمندسازی شما را برای مدیریت تصمیمات سخت پیش رو به وجود آورند.

خلاصه فصل 6 کتاب تختخوابت را مرتب کن : شما باید جرات زیادی داشته باشید

«اگر می‌خواهی دنیا را تغییر دهی… با سر از روی مانع سر بخور».

در طول آموزش SEAL، دانش‌آموزان مجبور بودند دو بار در هفته دوره مانع را اجرا کنند که چالش‌برانگیزترین مانع آن «سرسره برای زندگی» بود. این سرسره طناب پلکانی را می توان به صورت آهسته کنترل شده با چرخاندن زیر طناب یا با سرعت خطرناک با بالا رفتن سر انجام داد. یک روز، ویلیام مک ریون از فرصت استفاده کرد و اول رفت و با بهترین زمان شخصی به خط پایان رسید.

ویلیام مک ریون در تختخوابت را مرتب کن، متوجه شد که برای اینکه یک اپراتور ویژه موفق باشد، خطرات ضروری است. در سال 2004، ویلیام مک ریون یک ماموریت مخاطره آمیز نجات گروگان را تایید کرد که در طول روز انجام شد. تیم نیروی ویژه گروگان ها را نجات دادند و ماموریت با موفقیت انجام شد.

زندگی دشوار خواهد بود و اگر ریسک کنید، ممکن است شکست بخورید و با موانعی روبرو شوید. برای تکمیل کار باید به توانایی های خود اعتماد کنید و بر ترس های خود غلبه کنید. بدون جسارت بیش از حد و خارج شدن از منطقه امن خود، هرگز به پتانسیل کامل خود نخواهید رسید.

خلاصه فصل 7 کتاب تختخوابت را مرتب کن : در برابر قلدرها بایستید

“اگر می خواهید دنیا را تغییر دهید… از کوسه ها دوری نکنید.”

در آموزش SEAL، دانش آموزان باید یک شنای شبانه چهار مایلی را با تهدید انواع کوسه ها انجام دهند. مربیان به کارآموزان آموزش می دهند که چگونه با ایستادن و مبارزه با کوسه ها در صورت تلاش برای حمله، با آنها برخورد کنند. ویلیام مک‌ریون به خاطر می‌آورد که از آنجایی که خیلی می‌خواست یک SEAL باشد، شجاعت لازم را برای مبارزه در صورت لزوم به‌دست آورد.

ویلیام مک ریون در کتاب تختت را مرتب کن، روابط خود را با صدام حسین، رئیس جمهور سابق عراق که اکنون رئیس جمهور ایالات متحده بود، بازگو می کند. صدام حتی به عنوان یک زندانی هم عراقی هایی که به اتاق آمدند را می ترساند. با این حال، مک ریون احساس کرد که باید در مقابل صدام بایستد و به او نشان دهد که دیگر قدرتی ندارد.

بدون وضوح، افراد دیگر انتخاب ها و مسیر شما را به جلو دیکته می کنند. بدون شجاعت، قلدرها به قربانیان حمله خواهند کرد. بنابراین، شما باید یک چشم انداز یا هدف روشن از آنچه می خواهید به دست آورید داشته باشید. بینش شما به شما شجاعت غلبه بر موانع و رویارویی با افراد در مسیرتان را می دهد.

خلاصه فصل 8 کتاب تختخوابت را مرتب کن : در موقعیت درست قرار بگیرید

 “اگر می خواهید دنیا را تغییر دهید، در تاریک ترین لحظات خود بهترین باشید.”

در پایان آموزش SEAL، دانش آموزان باید در زیر آب شنا کنند تا به کشتی بروند، یک مین تمرینی قرار دهند و بدون اینکه شناسایی شوند به ساحل بازگردند. ویلیام مک ریون به یاد می آورد که مربیان مانند کارآموزان عصبی به نظر می رسیدند، زیرا دریای تاریک و کر کننده خطر آسیب دیدگی یا مرگ را به شدت افزایش می داد. در تاریک ترین لحظه، SEAL ها برای حفظ آرامش آموزش داده می شوند و برای تکمیل ماموریت خود جمع آوری می شوند.

ویلیام مک ریون در کتاب تختخوابت را مرتب کن، بسیاری از لحظات غم انگیز از دست دادن را به یاد می آورد: “هیچ لحظه ای در زندگی تاریک تر از از دست دادن کسی نیست که دوستش داری، با این حال بارها و بارها خانواده ها، واحدهای نظامی، شهرک ها، شهرها و به عنوان یک فرد را تماشا کرده ام. ملت، گرد هم می آیند تا در این دوران غم انگیز بهترین باشند.”

شما لحظات تاریکی را در زندگی خواهید داشت، چه مرگ یکی از عزیزان یا یک تراژدی شدید. وقتی این لحظات اتفاق می‌افتند، باید به درون خود نگاه کنید و بهترین‌ها را در خود به نمایش بگذارید. “شما باید از ترس‌ها، شک‌ها و خستگی‌هایتان فراتر بروید. مهم نیست چقدر هوا تاریک می‌شود، باید ماموریت را کامل کنید. این چیزی است که شما را از بقیه جدا می‌کند.”

خلاصه فصل 9 کتاب تختخوابت را مرتب کن : به مردم امید بدهید

“اگر می خواهی دنیا را تغییر دهی… زمانی که تا گردن در گل و لای هستی شروع کن به آواز خواندن.”

چالش برانگیزترین هفته آموزش SEAL یا هفته جهنم، شش روز بدون خواب، بدون ورزش، بدون آزار و اذیت است. در چهارشنبه هفته جهنم، شرکت کنندگان تمام روز را در گل و لای سرد یخ زده می گذرانند، تحت فشار مربی برای تسلیم شدن.

در طول هفته جهنم مک ریون، کلاس با هم آواز خواندند تا به یکدیگر الهام بخشند و امید دهند. بعدها او داستان ژنرال جان کلی را به یاد می آورد که به خانواده های سربازانی که در آتش هولناک هلیکوپتر کشته شدند چگونه دلداری و امید داد.

امید بسیار قدرتمند است زیرا می تواند مردم و ملت ها را به عظمت الهام بخشد. در زندگی با فقدان و مصیبت روبرو خواهید شد. و می توانی امیدی به بهتر شدن فردا بدهی، تا درد را کم کنی، خودت و اطرافیانت را بلند کنی.

خلاصه فصل 10 کتاب تختخوابت را مرتب کن : هرگز، هرگز تسلیم نشو!

“اگر می خواهی دنیا را تغییر دهی… هرگز، هرگز زنگ را نزن.”

آموزش SEAL زمانی به پایان می رسد که آن را کامل کنید یا با زدن زنگ در وسط مجموعه تمرینی آن را ترک کنید. اگر نمی توانید درد، آزار و ورزش را تحمل کنید، می توانید زنگ را به صدا درآورید و تمام می شود. با این حال، ویلیام مک ریون هرگز زنگ را به صدا در نیاورد و فارغ التحصیل شد.

او در کتاب خود تختخواب را مرتب کن، بیان می کند که این درس عدم تسلیم نشدن، مهمترین درس بود. ویلیام مک ریون در طول زندگی حرفه ای خود از افرادی الهام گرفته است که تسلیم نشده اند. یک داستان از سربازی می‌گوید که در اثر انفجار بمب به شدت مجروح شده بود و نه تنها شکایتی نکرد بلکه در نهایت بر جراحاتش غلبه کرد.

لحظات سختی در زندگی خواهید داشت. با این حال، تسلیم نشوید. شما می توانید انتخاب کنید که قربانی ترحم، تبعیض یا اندوه شوید. یا هرگز نمی توانید از رویاها و خودتان دست بکشید و بر موانع غلبه کنید.

“به یاد داشته باشید… هر روز را با یک مأموریت انجام شده شروع کنید. کسی را پیدا کنید که در طول زندگی به شما کمک کند. به همه احترام بگذارید. بدانید که زندگی منصفانه نیست و اغلب مرتکب اشتباه خواهید شد. اما اگر کمی ریسک کنید، زمانی که روزگار سخت است، با قلدرها روبه رو شوید، ستمدیدگان را بلند کنید، و هرگز و هرگز تسلیم نشوید – اگر این کارها را انجام دهید، می توانید زندگی خود را برای بهتر شدن تغییر دهید… و شاید دنیا را!

مشارکت در بهبود خلاصه کتاب تختخوابت را مرتب کن :

از این که یکی از محتواهای بخش گزیده کتاب های پیشنهادی سایت من مورد مطالعه شما کاربر گرامی قرار گرفته است، بسیار خرسندم. شایان ذکر است این مقاله به صورت دوره ای به کمک سایر خوانندگان کتاب بروزرسانی خواهد شد. بنابراین به شما پیشنهاد می شود تا هر چند مدت یکبار جهت یادآوری مطالب گذشته و مطالعه نکات جدید به این برگه مراجعه نمایید. لطفا در صورتی که شما هم قبلا کتاب تختخوابت را مرتب کن را مورد مطالعه قرار داده اید و یا مرور این مقاله در سایت سبب اشتیاق به مطالعه کامل این کتاب در شما شده است، برداشت های خودتان از کتاب تختخوابت را مرتب کن را در قالب خلاصه، نقد و بررسی، نظر، نکات کلیدی و کاربردی و … از طریق بخش نظرات موجود در پایین همین صفحه با من و سایر کاربران سایت به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *