خلاصه کتاب جادوی فکر بزرگ اثر دیوید جی شوارتز در این بخش از سایت جهت مطالعه شما همراهان گرامی گردآوری گردیده است. در این بخش سعی شده است تا با انتشار جذاب ترین بخش ها و گزیده نکات ارزشمند نوشته شده در این کتاب محبوب و پرفروش، انگیره مطالعه کامل آن در شما تقویت گردد.

درباره کتاب جادوی فکر بزرگ :

در این کتاب در می یابیم که اولین قدم برای گام گذاشتن در مسیر موفقیت این است که خودتان را باور داشته باشید و باور داشته باشید لیاقت رسیدن به موفقیتی که در نظر دارید در شما وجود دارد. بنابراین برای رسیدن به موفقیت باید فکرهای بزرگ و خواسته های بزرگ داشت. دیوید جی شوارتز معتقد است میزان تفکر شخصی شما تأثیر زیادی در زندگی شما خواهد داشت. بنابراین به صورت خلاصه می توان اذعان داشت که با مطالعه این کتاب یاد می‌گیریم که به خودمان، توانایی‌ها و قدرت‌هایی که داریم ایمان بیاوریم و بزرگ فکر کردن را یاد بگیریم.

طرز تفکر ما بیشترین تأثیر را بر شانس موفقیت ما دارد. اگر بزرگ فکر کنیم، شروع به جذب شانس و ایده های خارق العاده خواهیم کرد. اگر کوچک فکر کنیم، شانس شکست خود را افزایش می دهیم. بزرگ فکر کردن به این معنی است که خود را آموزش دهید تا نه تنها آنچه را که هست، بلکه آنچه می تواند باشد را نیز ببینید. تجسم می تواند شانس موفقیت شما را بیشتر کند.

بزرگ اندیشی هیچ محدودیتی برای خودسازی شما باقی نمی گذارد. برای بهبود راندمان رشد خود، باید از خود بپرسید “چگونه” می توانید آن را بهتر انجام دهید. این سوال ساده ذهن شما را تشویق می کند تا پاسخ های خلاقانه ای را که می تواند به رشد شما کمک کند را شناسایی کند.

در نهایت، در هر کاری که انجام می دهید الگو باشید. فکر کنید، صحبت کنید، عمل کنید و آنطور که می خواهید زیردستانتان رفتار کنند زندگی کنید. وقتی کاری را دیدید که باید انجام شود، توپ را بگیرید و با آن بدوید. با همه انسان ها به عنوان افراد مهم رفتار کنید و همیشه بیش از آنچه انتظار دارند به مردم بدهید.

خلاصه فصل 1 کتاب جادوی فکر بزرگ: باور داشته باشید که می توانید موفق شوید و موفق خواهید شد

“من معتقدم که می توان آن را انجام داد. وقتی باور دارید کاری می تواند انجام شود، واقعا باور داشته باشید، ذهن شما راهی برای انجام آن پیدا می کند. اعتقاد به یک راه حل، راه را برای یک راه حل هموار می کند.”

دیوید شوارتز

اندازه موفقیت شما به اندازه تفکر شما محدود می شود. اگر باور ندارید که می توانید آن را به پایان برسانید، این شانس موفقیت شما را بیشتر کاهش می دهد. مشخصه ی تفکر کوچک، جستجوی دلایل شکست است تا راه های موفقیت. شما می خواهید ذهن خود را بازسازی کنید تا ظرفیت بیشتری داشته باشید تا بتوانید بزرگ فکر کنید. در این ظرفیت گسترده است که می توانید بهترین اقدامات را تعیین کنید.

شوارتز سؤالی را ارائه می دهد که خوانندگان باید از خود بپرسند تا سطح اعتقاد خود را تعیین کنند.

“آیا فکر می کنید روابط مثبت، شریک و دوستی خواهید داشت؟”

اگر باور ندارید که روابط مثبت، شریک و دوستی خواهید داشت، در اشتباه هستید. شما به سیستم اعتقادی خود اجازه می دهید موفقیت بالقوه شما را محدود کند. برای شروع به چالش کشیدن این باورها و به دست آوردن قدرت باور، باید این سه نکته را دنبال کنید:

به موفقیت فکر کن، به شکست فکر نکن

هنگامی که با یک موقعیت دشوار روبرو می شوید، افکار مثبت خود را جایگزین تفکر منفی خودکار کنید. اجازه دهید موفقیت بر فرآیندهای فکری شما مسلط شود. در آغوش گرفتن این افکار به شما این امکان را می دهد که برنامه هایی ایجاد کنید که باعث موفقیت شود. برعکس، داشتن افکار منفی، برنامه هایی را که منجر به شکست می شوند، تشویق می کند.

به طور مرتب به خود یادآوری کنید که بهتر از آن چیزی هستید که فکر می کنید

افراد موفق مافوق انسان نیستند.علاوه بر این، موفقیت مبتنی بر شانس نیست. افراد موفق افراد عادی هستند که به خود و آنچه انجام می دهند باور دارند. پس هرگز خودتان را دست کم نگیرید.

باور بزرگ

اندازه موفقیت شما با اندازه باور شما تعیین می شود. اگر می خواهید به ایده ها یا روش های عالی برای انجام کارها فکر کنید، ابتدا باید باور داشته باشید که ممکن است. اگر باور ندارید که می توانید موفق شوید، بعید است که به همه راه های موفقیت فکر کنید.

به اهداف کوچک فکر کنید و انتظار دستاوردهای کوچک را داشته باشید. به اهداف بزرگ فکر کنید و انتظار موفقیت بزرگ را داشته باشید. اساساً، ایده های بزرگ و برنامه های بزرگ اغلب ساده تر از ایده های کوچک هستند.

خلاصه فصل 2 کتاب جادوی فکر بزرگ: خود را از عذر، بیماری شکست، درمان کنید

افراد بسیار موثر بهانه های کمتری می آورند زیرا به طور مداوم به دنبال راه هایی برای رسیدن به اهداف خود هستند. شوارتز اگزوزیت این را به عنوان بیماری شکست توصیف می کند. به اشکال مختلف وجود دارد، اما بدترین انواع آن بهانه های سلامتی، بهانه های هوش، بهانه های سنی و بهانه های شانس هستند.

بیایید آنها را یکی یکی مرور کنیم:

عذر سلامت

 هر چه بیشتر در مورد یک بیماری صحبت کنید، حتی سرماخوردگی، بدتر به نظر می رسد. صحبت در مورد بیماری مانند کود دادن به علف های هرز است. علاوه بر این، ما با شاکی بودن مزمن احترام و وفاداری نمی‌گیریم.

در عوض، واقعاً سپاسگزار باشید که سلامتی شما به همان اندازه خوب است. زندگی مال شماست که از آن لذت ببرید. آن را هدر ندهید. با فکر کردن به خود روی تخت بیمارستان، زندگی را متوقف نکنید.

توجیه هوشی

هرگز هوش خود را دست کم نگیرید. به همین ترتیب، هرگز هوش دیگران را دست بالا نگیرید. خودتان را دست کم نگیرید. روی دارایی های خود تمرکز کنید و استعدادهای خود را کشف کنید. به یاد داشته باشید، اندازه مغز شما مهم نیست. در عوض، نحوه استفاده از مغزتان مهم است.

چندین بار در روز به خود یادآوری کنید: “نگرش های من از هوش من مهم تر است.” در محل کار و خانه، نگرش های مثبت را تمرین کنید. از هوش خود برای یافتن راه هایی برای پیروزی استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که توانایی تفکر بسیار ارزشمندتر از توانایی به خاطر سپردن حقایق است. از ذهن خود برای ایجاد و توسعه ایده ها و یافتن راه های جدید و بهتر برای انجام کارها استفاده کنید.از خود بپرسید: “آیا من از توانایی ذهنی خود برای تاریخ سازی استفاده می کنم یا صرفاً از آن برای ثبت تاریخ ساخته شده توسط دیگران استفاده می کنم؟”

عذر سنی

به سن فعلی خود مثبت نگاه کنید. فکر کنید “من هنوز جوانم” نه “من پیر هستم”. نگاه به افق های جدید را تمرین کنید و اشتیاق و حس جوانی به دست آورید.

محاسبه کنید چقدر زمان مفید برای شما باقی مانده است. به یاد داشته باشید، یک سی و چند ساله هنوز 80 درصد از زندگی سازنده خود را در پیش دارد. حتی یک فرد پنجاه ساله هنوز 40 درصد از سال های فرصتش باقی مانده است. این بدان معنا نیست که شما باید وقت خود را تلف کنید. در عوض، زمان آینده را صرف انجام کاری کنید که واقعاً می خواهید انجام دهید.

توجیه خوش شانس

قانون علت و معلول را بپذیرید. نگاهی دوباره به آنچه به نظر می رسد “خوشبختی” یک نفر است. متوجه خواهید شد که موفقیت شما در واقع از آمادگی، برنامه ریزی و تفکر موفق نشات می گیرد. به همین ترتیب، متوجه خواهید شد که کسانی که خوش شانس هستند یاد می گیرند و از شکست ها سود می برند. کسانی که بدشانس هستند از شکست های خود درس نمی گیرند.

خلاصه فصل 3 کتاب جادوی فکر بزرگ: ایجاد اعتماد به نفس و از بین بردن ترس

افکار ترسناک مرتبط با اقداماتی را که می توانند شما را به سمت اهدافتان هدایت کنند، از بین ببرید. شما باید با این ترس صلح کنید. اگر می خواهید ترس شما از بین برود، فقط دست به کار شوید و کاری انجام دهید. این عمل ترس را درمان می کند. ترس خود را پیدا کنید و سپس اقدام سازنده انجام دهید.

سعی کنید فقط افکار مثبت را در بانک حافظه خود قرار دهید. علاوه بر این، از یادآوری رویدادها یا موقعیت های ناخوشایند خودداری کنید. اگر بتوانید از هر دوی این رویکردها استفاده کنید، شروع به ایجاد اعتماد خواهید کرد.

خلاصه فصل 4 کتاب جادوی فکر بزرگ: چگونه بزرگ فکر کنیم

برای تبدیل شدن به یک متفکر بزرگ، باید دایره واژگان یک متفکر بزرگ را توسعه دهیم. سعی کنید از کلمات روشن و شاد استفاده کنید. مثلاً کلماتی که نوید پیروزی، امید، شادی و لذت را می دهند. همچنین باید از کلماتی که تصاویر ناخوشایندی از شکست و درد ایجاد می کنند دوری کنید. از گفتن عباراتی مانند: “ما شکست خوردیم” خودداری کنید. تلاش کردن فایده ای ندارد در عوض، این عبارات را با عبارات مثبت تری جایگزین کنید مانند «بیایید به تلاش ادامه دهیم و زاویه جدیدی پیدا کنیم تا بتوانیم موفق شویم».

ارزش افزودن به افراد، اشیاء و خودتان را تمرین کنید. در این دنیا، شما همیشه آنچه را که می دهید، به دست خواهید آورد. اگر آنچه را که انتظار داشتید دریافت نمی کنید، احتمالاً به این دلیل است که ارزش کافی را اضافه نمی کنید.

از هدر دادن زمان برای نگرانی یا فکر کردن به چیزهای بی اهمیت خودداری کنید. توجه خود را روی اهداف بزرگ متمرکز کنید.

خلاصه فصل 5 کتاب جادوی فکر بزرگ: چگونه خلاقانه فکر کنیم و رویاپردازی کنیم

وقتی فکر می کنید کاری می تواند انجام شود، ذهن شما راه هایی برای انجام آن پیدا می کند. باور به اینکه راه حلی پیدا خواهد شد، راه را برای راه حل هموار می کند. هیچ محدودیتی برای خودسازی وجود ندارد. پس از خود بپرسید “چگونه” می توانید بهتر عمل کنید. پرسیدن این سوال از خود، ذهن شما را برای رسیدن به پاسخ های هوشمندانه و خلاقانه مشغول می کند.

شوارتز همچنین پیشنهاد می کند که سعی کنید مهارت های پرسش و شنیدن خود را بهبود بخشید. پرسیدن و گوش دادن به طور موثر به شما کمک می کند تا اطلاعات ضروری را برای تصمیم گیری درست به دست آورید. افراد بزرگ گوش دادن را در انحصار خود دارند در حالی که افراد کوچک مکالمه را در انحصار خود دارند. برای تکمیل مهارت های خود، باید با افرادی معاشرت کنید که می توانند به شما کمک کنند به ایده های جدید و روش های جدید انجام کار فکر کنید. با افراد دارای علایق کاری و اجتماعی متفاوت ارتباط برقرار کنید.

خلاصه فصل 6 کتاب جادوی فکر بزرگ: شما همانی هستید که فکر می کنید هستید

“بیشتر ما در مورد هوش مرتکب دو اشتباه اساسی می شویم: 1. ظرفیت فکری خود را دست کم می گیریم. 2. ظرفیت فکری دیگران را بیش از حد ارزیابی می کنیم.”

-دیوید شوارتز

بهبود تفکر، اعمال شما را بهبود می بخشد و این باعث موفقیت می شود. ظاهر شما از شما صحبت می کند. بنابراین، اگر می خواهید مهم فکر کنید و احساس کنید، باید مهم جلوه کنید.

لباس پوشیدن به شیوه خاصی روحیه شما را بالا می برد و اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد.

علاوه بر این، ظاهر شما با دیگران صحبت می کند. در نتیجه مطمئن شوید که دیگران شما را فردی مهم، باهوش، موفق و قابل اعتماد می دانند.

در نهایت، سعی کنید به یاد داشته باشید که شغل شما ضروری است. اگر اینگونه فکر کنید، نشانه های ذهنی در مورد اینکه چگونه کار خود را بهتر انجام دهید، دریافت خواهید کرد. اگر رهبر هستید، این تصور بر زیردستان شما نیز تأثیر می گذارد. اگر فکر می کنید کار شما مهم است، زیردستان شما نیز فکر می کنند کار آنها مهم است.

خلاصه فصل 7 کتاب جادوی فکر بزرگ: محیط خود را مدیریت کنید: کلاس اول بروید

ذهن شما محصول محیط شماست. افرادی که با آنها احاطه می کنید، لباس هایی که می پوشید، محله ای که در آن زندگی می کنید و غذایی که می خورید همگی تاثیر دارند. محیط شما طرز فکر شما را تغییر می دهد. محیط خود را بهبود بخشید تا طرز تفکر خود را بهبود بخشد.

کاری کنید که محیطتان به نفع شما باشد، نه علیه شما. اجازه ندهید نیروهای سرکوبگر، مانند افراد منفی، شما را پایین بیاورند. علاوه بر این، اجازه ندهید افراد کوچک فکر شما را عقب نگه دارند. افراد حسود می خواهند شما را در حال تلو خوردن ببینند. این رضایت را به آنها ندهید.

با پرهیز از شایعات، زهر فکر را از محیط خود خارج کنید. در مورد مردم صحبت کنید اما این مکالمات را مثبت نگه دارید و از شایعات دور نگه دارید. شوارتز این رویکرد را کلاس اول توصیف می کند. در تمام کارهایی که انجام می دهید درجه یک باشید زیرا نمی توانید راه دیگری را طی کنید.

خلاصه فصل 8 کتاب جادوی فکر بزرگ: نگرش های خود را متحد خود کنید

نتایج متناسب با اشتیاق سرمایه گذاری شده است. شوارتز سه اقدام را برای بهبود نگرش ارائه می دهد:

1) عمیق تر حفاری کنید. وقتی متوجه شدید که به چیزی علاقه ندارید، عمیق‌تر بگردید و در مورد آن بیشتر بدانید. این باعث ایجاد شور و شوق می شود.

 2) نگرش “شما مهم هستید” را در خود پرورش دهید. مردم وقتی به آنها احساس مهم بودن می دهید، کارهای بیشتری برای شما انجام می دهند. به یاد داشته باشید که در هر فرصتی قدردانی خود را نشان دهید. به مردم احساس مهم بودن بدهید و آنها را به اسم صدا بزنید.

 3) نگرش “اول خدمات” را ایجاد کنید و ببینید پول چگونه خودش به سمت شما می آید. در هر کاری که انجام می‌دهید، آن را به عنوان یک قانون در نظر بگیرید: بیش از آنچه که انتظار دارند به مردم بدهید.

خلاصه فصل 9 کتاب جادوی فکر بزرگ: نسبت به مردم خوب فکر کنید

موفقیت شما در هر تلاشی به حمایت و پذیرش دیگران بستگی دارد. شما به تنهایی به اهداف خود نخواهید رسید. برای به دست آوردن این حمایت، باید خوب باشید. دوست داشتنی بودن عاملی در تمام جنبه های زندگی شما است، به ویژه در حرفه شما. شوارتز دلسوز شدن را اینگونه توصیف می کند که خود را برای بلند کردن سبک تر می کنید. این بدان معناست که بودن در کنار شما آسان است. تمرین کنید که آدمی باشید که مردم دوستش دارند. انجام این کار باعث جلب حمایت دیگران و تقویت برنامه موفقیت شما می شود.

در ایجاد روابط دوستانه پیشقدم شوید. در هر فرصتی خود را به دیگران معرفی کنید. مطمئن شوید که نام طرف مقابل را به خاطر می آورید و او نیز نام شما را به خاطر می آورد. یک یادداشت شخصی برای آشنایان جدید خود بفرستید که می خواهید بیشتر با آن آشنا شوید.

اصلاح طلب نباش. کمی بیشتر «زندگی کن و بگذار زندگی کن» را وارد فلسفه خود کن. اکثر مردم دوست ندارند به آنها گفته شود “تو اشتباه می کنی”. شما حق دارید نظر خود را داشته باشید، اما گاهی اوقات بهتر است آن را برای خود نگه دارید. “

-دیوید شوارتز

تفاوت ها و محدودیت های انسانی را بپذیرید. از کسی انتظار نداشته باشید که کامل باشد. به یاد داشته باشید، طرف مقابل حق دارد متفاوت باشد. پس هرگز نباید اصلاح طلب باشید.

سخاوت را در گفتگو با تشویق دیگران به صحبت کردن تمرین کنید. اجازه دهید طرف مقابل در مورد دیدگاه ها، نظرات و دستاوردهای خود با شما صحبت کند.

وقتی همه چیز عالی پیش می رود، برخورد با دیگران آسان است. آزمایش واقعی زمانی اتفاق می افتد که همه چیز اشتباه می شود. در این لحظات هرگز دیگران را سرزنش نکنید. فرآیند فکری که هنگام باخت دارید، بر مدت زمانی که طول می کشد تا برنده شوید، تأثیر می گذارد.

خلاصه فصل 10 کتاب جادوی فکر بزرگ: یک عادت کاری را بپذیرید

 افراد موفق فعال هستند. کنشگر کسی است که عادت به اقدام در او ایجاد شده است. پس منتظر کامل شدن شرایط نباشید، هرگز چنین نخواهد شد. درعوض، تصور کنید که در آینده با موانعی روبرو خواهید شد و فقط در صورت وقوع با آنها مقابله کنید.

به یاد داشته باشید که ایده ها به تنهایی منجر به موفقیت نمی شوند. ایده ها تنها زمانی اهمیت دارند که به آنها عمل کنید.

همانطور که قبلا توضیح داده شد، کار می تواند ترس را التیام بخشد و اعتماد به نفس ایجاد کند. بنابراین، شما باید همین الان اقدام کنید. فردا، هفته آینده و پس فردا اغلب مترادف با “هیچ” هستند.

خلاصه فصل 11 کتاب جادوی فکر بزرگ: چگونه شکست را به پیروزی تبدیل کنیم

تفاوت بین موفقیت و شکست در نگرش فرد نسبت به شکست‌ها، ناتوانی‌ها، دلسردی و سایر موقعیت‌های ناامیدکننده است.

شوارتز پنج نکته را ارائه می دهد که به شما کمک می کند شکست را به پیروزی تبدیل کنید. این نکات عبارتند از:

از مشکلات درس بگیرید تا راه خود را به سوی موفقیت هموار کنید. وقتی شکست می‌خورید، باید از آن تجربه درس بگیرید. سپس، از این درس ها استفاده کنید تا دفعه بعد برنده شوید.

شجاعت داشته باشید که منتقد سازنده خود باشید. اشتباهات و نقاط ضعف خود را پیدا کنید و سپس آنها را اصلاح کنید. این باعث می شود حرفه ای به نظر برسید.

دست از سرزنش شانس بردارید. هر اتفاق ناگواری را بررسی کنید و متوجه شوید چه اشتباهی رخ داده است. به یاد داشته باشید، سرزنش شانس هیچ کس را به جایی که می خواست نرساند.

صبر را با آزمایش مخلوط کنید. در اهداف خود پایدار باشید و سر خود را به دیوار نکوبید. رویکردها و آزمایش های جدید را امتحان کنید.

به یاد داشته باشید که هر موقعیتی جنبه مثبتی دارد. به دنبال آن باشید تا از اثرات منفی مرتبط با افسردگی جلوگیری کنید.

خلاصه فصل 12 کتاب جادوی فکر بزرگ: از اهداف برای کمک به رشد خود استفاده کنید

“اشیاء را نه آنگونه که هستند، بلکه آنطور که می توانند باشند، ببین. تجسم به همه چیز ارزش می بخشد. یک متفکر بزرگ همیشه آنچه را که می توان در آینده انجام داد تجسم می کند. او در حال گیر نکرده است.”

-دیوید شوارتز

شوارتز بر اهمیت داشتن اهداف تاکید می کند. اهداف به شما کمک می کنند تا تصور کنید به کجا می روید و کجا می خواهید باشید. شوارتز یک فرآیند 8 مرحله ای را برای هدف گذاری موثر ارائه می دهد:

ایده روشنی از جایی که می خواهید بروید داشته باشید. ده سال بعد تصویری از خود بسازید.

برنامه ده ساله خود را بنویسید. زندگی شما آنقدر مهم است که آن را به شانس نسپارید. آنچه را که می خواهید در کار، خانه و دنیای اجتماعی خود به دست آورید، برنامه ریزی کنید.

تسلیم خواسته های خود شوید و انرژی و اشتیاق بیشتری دریافت کنید.

بگذارید هدف اصلی شما خلبان خودکار شما باشد. وقتی اجازه می دهید هدفتان شما را جذب کند، متوجه می شوید که بدون نیاز به فکر کردن، تصمیمات درستی برای رسیدن به هدفتان می گیرید.

به هدف خود یک قدم در یک زمان دست یابید. هر کاری را که انجام می دهید، مهم نیست که چقدر بی اهمیت به نظر می رسد، به عنوان گامی به سوی هدف خود در نظر بگیرید.

اهداف سی روزه بسازید. تلاش روزانه پاداش خود را دارد.

از مسیرهای انحرافی استفاده کنید. انحراف به سادگی به معنای مسیر دیگری است و هرگز نباید به معنای تسلیم شدن از هدف باشد.

روی خودت سرمایه گذاری کن اقلامی بخرید که باعث افزایش قدرت ذهنی و کارایی می شوند. علاوه بر آن، روی آموزش و شروع کننده های ایده سرمایه گذاری کنید.

خلاصه فصل 13 کتاب جادوی فکر بزرگ: چگونه مانند یک رهبر فکر کنیم

دنیای بیرونی شما بازتابی از وضعیت درونی شماست. اگر خود را فردی با اعتماد به نفس نشان ندهید، دنیا شما را فردی ارزشمند نخواهد دانست. بنابراین چهار مرحله شوارتز را دنبال کنید تا مانند یک رهبر فکر کنید.

افکار خود را با افرادی که می خواهید تحت تأثیر قرار دهید، تبادل کنید. اگر چیزها را از چشم آنها ببینید، به راحتی می توانید دیگران را وادار به انجام کاری کنید که شما می خواهید.

در هر کاری که انجام می دهید، نشان دهید که دیگران را در اولویت قرار می دهید. فقط نوع رفتاری را که دوست دارید به دیگران بدهید.

به پیشرفت فکر کنید، به پیشرفت ایمان داشته باشید، برای پیشرفت تلاش کنید. زیردستان تمایل دارند به نسخه های کربنی رهبران خود تبدیل شوند. بنابراین، رهبری باشید که ارزش تقلید را داشته باشد.

کمی برای خودتان وقت بگذارید و از قدرت برتر فکر خود بهره ببرید. تنهایی مدیریت شده می تواند به شما کمک کند تا قدرت خلاقیت خود را آزاد کنید. از آن برای یافتن راه حل برای مشکلات شخصی و کاری استفاده کنید. پس هر روز مدتی را به تنهایی صرف فکر کردن کنید. از تکنیک تفکری که همه رهبران بزرگ استفاده می کنند استفاده کنید: با خودتان مشورت کنید.

مشارکت در بهبود خلاصه کتاب جادوی فکر بزرگ :

از این که یکی از محتواهای بخش گزیده کتاب های پیشنهادی سایت من مورد مطالعه شما کاربر گرامی قرار گرفته است، بسیار خرسندم. شایان ذکر است این مقاله به صورت دوره ای به کمک سایر خوانندگان کتاب بروزرسانی خواهد شد. بنابراین به شما پیشنهاد می شود تا هر چند مدت یکبار جهت یادآوری مطالب گذشته و مطالعه نکات جدید به این برگه مراجعه نمایید. لطفا در صورتی که شما هم قبلا کتاب جادوی فکر بزرگ را مورد مطالعه قرار داده اید و یا مرور این مقاله در سایت سبب اشتیاق به مطالعه کامل این کتاب در شما شده است، برداشت های خودتان از کتاب جادوی فکر بزرگ را در قالب خلاصه، نقد و بررسی، نظر، نکات کلیدی و کاربردی و … از طریق بخش نظرات موجود در پایین همین صفحه با من و سایر کاربران سایت به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *