خلاصه کتاب قورباغه ات را بوس کن قورباغه ات را قورت بده اثر برایان تریسی و کریستین تریسی در این بخش از سایت جهت مطالعه شما همراهان گرامی گردآوری گردیده است. در این بخش سعی شده است تا با انتشار جذاب ترین بخش ها و گزیده نکات ارزشمند نوشته شده در این کتاب محبوب و پرفروش، انگیره مطالعه کامل آن در شما تقویت گردد.

درباره کتاب قورباغه ات را بوس کن قورباغه ات را قورت بده :

در این کتاب برایان تریسی و کریستین تریسی به عنوان نویسنده در تلاشند تا 12 روش خارق العاده برای تبدیل افکار منفی به مثبت را تشریح نمایند. در این کتاب شما یاد می گیرید افکار منفی چی هستند، چه نقشی در زندگی و موفقیت شما دارند و چطور باید آنها را از خود دور نگه دارید و راه های را آموزش می بینید تا همین افکار منفی را بتوانید به افکار مثبت تبدیل نمایید.

اگر اول صبح یک قورباغه زنده بخورید، احتمالاً بدترین کاری است که در طول روز انجام می دهید. آن قورباغه را بخور! از این ضرب المثل به عنوان استعاره ای برای مقابله با چالش برانگیزترین وظایف روز خود استفاده کنید. برایان تریسی توضیح می‌دهد که این وظایف اغلب همان‌هایی هستند که به احتمال زیاد آنها را به تعویق می‌اندازید. با این حال، آنها همچنین وظایفی هستند که به احتمال زیاد تأثیر قابل توجهی بر زندگی شما خواهند داشت. آن قورباغه را بخور! 21 نکته برای سازماندهی زندگی خود ارائه می دهد تا بتوانید آن قورباغه را سریعتر و بیشتر بخورید.

خلاصه فصل 1 کتاب قورباغه ات را بوس کن قورباغه ات را قورت بده : میز را مرتب کنید

بهره وری تا حد زیادی به وضوح بستگی دارد. شفاف سازی اهداف یکی از موثرترین راه ها برای افزایش بهره وری و کارایی شماست. اگر بتوانید اهداف روشنی تعیین کنید و به آنها پایبند باشید، فوراً بهره وری خود را افزایش خواهید داد.

علاوه بر رعایت این نکات، برایان تریسی توصیه می کند از فرمول خاصی پیروی کنید که او آن را تنظیم میز می نامد. اساساً، این فرآیند گام به گام به شما کمک می کند تا اهداف زندگی مناسبی را تعیین کرده و به آن دست یابید.

دقیقاً تصمیم بگیرید که چه می خواهید. شما می توانید این تصمیم را به تنهایی یا با مدیر خود بگیرید.

این تصمیم را ثبت کنید. برایان این را تفکر روی کاغذ می نامد.

برای این هدف ضرب الاجل تعیین کنید. همچنین از مهلت های فرعی استفاده کنید. اگر ضرب الاجل تعیین نکنید، پس بدون فوریت اهدافی را تعیین می کنید.

فهرستی از تمام وظایف فرعی که برای دستیابی به اهداف زندگی شما ضروری هستند تهیه کنید. به مرور زمان به این لیست اضافه کنید.

فهرست وظایف فرعی خود را در یک طرح سازماندهی کنید. این طرح باید ترتیبی را که وظایف را انجام می دهید در نظر بگیرد. شما همچنین باید یک تصویر بصری از این طرح ایجاد کنید.

فوراً در مورد برنامه خود اقدام کنید.

هر روز کاری انجام دهید که شما را به سمت اهداف نهایی تان سوق دهد. این اهداف را در برنامه روزانه خود بگنجانید.

برایان تریسی ادعا می کند که این مراحل می تواند به شما کمک کند با انگیزه بمانید و الهام بخش خلاقیت باشید. مهمتر از همه، آنها همچنین به شما کمک می کنند تا بهره وری بیشتری داشته باشید و کمتر کار را به تعویق بیندازید. .

خلاصه فصل 2 کتاب قورباغه ات را بوس کن قورباغه ات را قورت بده : روزانه برنامه ریزی کنید

“هر دقیقه ای که صرف برنامه ریزی می شود تا ده دقیقه در اجرا صرفه جویی می کند.”

-برایان تریسی

تفکر و برنامه ریزی کلیدی است

غلبه بر اهمال کاری بیش از هر چیز به ذهن شما بستگی دارد. ذهن شما دیکته می کند که چگونه فکر کنید، برنامه ریزی کنید و تصمیم بگیرید. مهمتر از همه، توانایی شما در تعیین اهداف، برنامه ریزی و اقدام تاثیر بسزایی در موفقیت شما دارد. برایان تریسی توضیح می دهد که تفکر و برنامه ریزی می تواند تأثیر مثبتی بر زندگی شما داشته باشد. به طور خاص، تفکر و برنامه ریزی قوای ذهنی شما را باز می کند، خلاقیت شما را فعال می کند و انرژی ذهنی و جسمی شما را افزایش می دهد.

فرمول شش پی

برایان فرمول Six-P را ارائه می دهد که اهمیت برنامه ریزی موثر را برجسته می کند: برنامه ریزی از قبل مناسب، از عملکرد ضعیف جلوگیری می کند.

بهترین رویکرد برای برنامه ریزی فهرست کردن تمام مراحل لازم برای تکمیل یک کار یا پروژه است. مطمئن شوید که این لیست هر مرحله را از ابتدا تا انتها پوشش می دهد. سپس باید این مراحل را بر اساس اولویت سازماندهی کنید و مهمترین وظایف را در بالای لیست قرار دهید. شما می خواهید هر یک از این مراحل را به عنوان بخشی از یک برنامه یکپارچه بردارید. بنشینید و لیست کامل وظایف اولویت بندی شده را ببینید. وقتی این کار را انجام دادید، باید کار به روی این طرح شروع کنید.

رویکرد گام به گام برای برنامه ریزی

فهرستی بنویسید: این فهرست همچنین باید شامل تمام کارهایی باشد که باید قبل از کار بر روی وظایف این طرح انجام دهید.

کار از روی یک لیست: لیست شما باید نقطه مرجع شما باشد. بنابراین، هر بار که به کار جدیدی فکر می کنید که مورد نیاز است، باید آن را به لیست اضافه کنید.حتی اگر کار باید فوراً انجام شود، باید قبل از انجام آن کار را به لیست اضافه کنید.

از قبل برنامه ریزی کنید – مطمئن شوید که برنامه های اولیه شما از قبل توسعه یافته است. برای مثال سعی کنید حداکثر شب قبل برنامه خود را ایجاد کنید. این آمادگی همچنین به ناخودآگاه شما اجازه می دهد تا این برنامه را یک شبه پردازش کند. ایده های بزرگ صبح روز بعد ظاهر می شوند.

لیست خود را به روز کنید: همانطور که روی برنامه خود کار می کنید، می توانید موارد ناتمام را برای روز بعد به لیست خود منتقل کنید. همچنین، می‌توانید کارهایی را که قبلاً انجام داده‌اید بررسی کنید.

هر یک از این مراحل را می توان برای چهار نوع مختلف لیستی که برایان تریسی ارائه می کند اعمال کرد:

فهرست اصلی – هر کاری که می خواهید در آینده انجام دهید. این فهرست شامل تمام ایده‌هایی است که شما داشته‌اید و همه مسئولیت‌هایی که پیش می‌آیند.

فهرست ماهانه – این لیست باید برای برنامه ریزی ماهانه استفاده شود و توسط لیست اصلی تکمیل شود.

فهرست هفتگی – این لیست برای برنامه ریزی هفتگی استفاده می شود و می تواند در طول هفته به روز شود.

لیست روزانه – این لیست باید برای کارهای روزانه استفاده شود. وقتی کارها را تکمیل می کنید، آنها را بررسی کنید.

خلاصه فصل 3 کتاب قورباغه ات را بوس کن قورباغه ات را قورت بده : قانون 80/20 را اعمال کنید

“در برابر اصرار برای پاک کردن چیزهای کوچک ابتدا مقاومت کنید.”

-برایان تریسی

قانون 80/20 را می توان در مورد پدیده های مختلف اعمال کرد. در مورد برنامه ریزی هم همینطور. برایان تریسی پیشنهاد می کند که 20 درصد از فعالیت های شما 80 درصد از نتایج شما را تشکیل می دهد. به طور مشابه، مفاهیم زیر را مشخص می کند که قانون 80/20 را نیز پذیرفته است:

20 درصد از مشتریان شما 80 درصد از فروش شما را تشکیل می دهند.

20 درصد از محصولات یا خدمات شما 80 درصد از سود شما را تشکیل می دهد

این فصل جایی است که برایان تریسی برای اولین بار قورباغه را معرفی می کند. قورباغه حیاتی ترین وظیفه ای است که بیشترین موفقیت را برای شما به ارمغان می آورد. به طور خاص، این وظایف پنج یا ده برابر ارزش کارهای دیگر را ارائه می دهند. هر روز یک قورباغه خواهید داشت. با این حال، این وظایف اغلب دشوارترین برای تکمیل و پیچیده ترین برای درک هستند. بنابراین تخصیص منابع به این وظایف از اهمیت بالایی برخوردار است. شما باید از کار در 80 درصد پایین امتناع کنید در حالی که هنوز کارهایی برای انجام در 20 درصد بالا دارید. تمرین مداوم این کار در طول زمان به شما این امکان را می دهد که عادت کنید ابتدا روی مهم ترین کارها تمرکز کنید.

خلاصه فصل 4 کتاب قورباغه ات را بوس کن قورباغه ات را قورت بده : نتایج کار خود را در نظر بگیرید

“تفکر بلند مدت تصمیم گیری کوتاه مدت را بهبود می بخشد.”

– برایان تریسی

مشاهده نتایج کار شما یک راه موثر برای یادگیری از قبل قورباغه بعدی است. علاوه بر این، به شما این امکان را می دهد که یک برنامه واضح تر برای آینده بلندمدت خود داشته باشید. کسانی که می توانند با در نظر گرفتن پیامدهای اهداف فعلی خود، اهداف آینده خود را کنترل کنند، احتمال موفقیت بیشتری دارند.

برایان تریسی همچنین به شما توصیه می کند که نحوه مدیریت زمان خود و تیمتان را در نظر بگیرید. او این نگرش به زمان را افق زمانی می نامد. این افق زمانی تأثیر بسزایی در رفتار و انتخاب شما دارد. به عنوان مثال، کسانی که به تصمیمات در یک زمینه بلندمدت فکر می کنند، عموماً تصمیمات بهتری می گیرند و زندگی رضایت بخشی دارند.

از آنجایی که برنامه ریزی بلند مدت برای موفقیت کوتاه مدت مهم است، افراد موفق کسانی هستند که می توانند رضایت را به تعویق بیندازند. فداکاری های کوتاه مدت کلید موفقیت بلند مدت است.

برایان تریسی به شما توصیه می کند برای افزایش بهره وری و خوردن مهم ترین قورباغه ها، سه سوال زیر را از خود بپرسید:

با ارزش ترین فعالیت های من چیست؟

چه کاری می توانم انجام دهم، و به تنهایی انجامش دهم، که اگر درست انجام شود، تفاوت واقعی ایجاد می کند؟

با ارزش ترین دارایی من در حال حاضر چیست؟

خلاصه فصل 5 کتاب قورباغه ات را بوس کن قورباغه ات را قورت بده : روش ABCDE را تمرین کنید

روش ABCDE یک تکنیک اولویت‌بندی است که می‌تواند روزانه برای کمک به شما در انتخاب کارهایی که باید به تعویق بیفتد استفاده شود. همه تعلل می کنند. تفاوت اصلی بین موفقیت و شکست در این است که افراد کدام کار را برای به تعویق انداختن انتخاب می کنند.

برایان تریسی تاکید می کند که باید علاوه بر موارد قبلی، موارد پسین را نیز تنظیم کنید. اولویت ها کارهایی هستند که باید اغلب انجام دهید و باید در اسرع وقت انجام دهید. در مقایسه، کارهای پسین وظایفی هستند که لازم نیست فوراً انجام دهید. موفقیت شما به طور کامل به موارد پسین بستگی ندارد.

روش ABCDE یک رویکرد اولویت بندی پس از نوشتن تمام کارهایی است که باید در آن روز انجام دهید.

الف – کارهایی که باید انجام دهید و در اولویت قرار دارند. این قورباغه ها زندگی شما هستند و می توانید با برچسب گذاری A1، A2 و غیره آنها را اولویت بندی کنید.

ب – وظایفی که باید انجام دهید. برایان آنها را به عنوان قورباغه توصیف می کند.

ج – کارهایی که انجام آنها خوب است.

د – وظایفی که می توانید محول کنید. می‌خواهید این وظایف را محول کنید تا بتوانید بیشتر روی وظایف A تمرکز کنید.

E – وظایفی که می توانید از لیست خارج کنید. اینها وظایفی هستند که در مقطعی اهمیت داشتند، اما دیگر مرتبط نیستند.

همیشه روز را با کار بر روی وظایف A1 شروع کنید. روی این کارها بمان تا تمام شوند.

خلاصه فصل 6 کتاب قورباغه ات را بوس کن قورباغه ات را قورت بده : بر روی نتایج کلیدی تمرکز کنید

برایان تریسی، حوزه‌های نتایج کلیدی را به‌عنوان حوزه‌های کاری توصیف می‌کند که شما تنها مسئول آن هستید. بنابراین اگر شما کار را انجام ندهید، پس انجام نشده است. علاوه بر این، خروجی این وظایف برای ورودی وظایف دیگران بسیار مهم است. بنابراین، این مناطق کاری برای کارآمدی شما و تیمتان ضروری است.

می‌توانید با فهرست کردن مهم‌ترین مسئولیت‌های خروجی خود، حوزه‌های کلیدی نتیجه خود را شناسایی کنید. خروجی مورد نیاز دیگران برای شروع یک کار خاص را در نظر بگیرید. می‌توانید از دیگران راهنمایی بگیرید تا بهتر بفهمید کدام خروجی‌ها برای انجام کارهایشان حیاتی هستند. پس از شناسایی این بخش‌های کلیدی نتیجه، باید در هر حوزه از 1 تا 10 به خود امتیاز دهید. 1 به این معنی است که این ناحیه برای شما بسیار ضعیف است و 10 به این معنی است که این ناحیه بسیار قوی است. ضعیف ترین ناحیه نتیجه کلیدی شما ارتفاعی را تعیین می کند که در آن بتوانید از تمام مهارت ها و توانایی های دیگر خود استفاده کنید.

خلاصه فصل 7 کتاب قورباغه ات را بوس کن قورباغه ات را قورت بده : قانون کارایی اجباری را رعایت کنید

“هیچ وقت برای انجام هر کاری زمان کافی وجود ندارد، اما همیشه زمان کافی برای انجام مهمترین کار وجود دارد.”

-برایان تریسی

شما نمی توانید تمام قورباغه های حوض را بخورید. با این حال، قابل قبول است که مطمئن شوید بزرگترین و زشت ترین قورباغه را در حوضچه می خورید. به ویژه، برایان تریسی معتقد است که انجام این کار باید برای موفقیت شما کافی باشد.

خلاصه فصل 8 کتاب قورباغه ات را بوس کن قورباغه ات را قورت بده : قبل از غذا به خوبی آماده شوید

آماده سازی یک راه موثر برای جلوگیری از اهمال کاری است. بنابراین، برایان تریسی پیشنهاد می کند که می توانید با داشتن همه چیزهایی که قبل از شروع کار نیاز دارید، کارها را سریعتر انجام دهید. برایان زمانی که کاملاً برای انجام یک کار آماده هستید، از تشبیه تفنگ پر شده استفاده می کند.

در اینجا چند نکته برای آماده شدن برای خوردن بزرگترین قورباغه ها آورده شده است:

میز و فضای کار خود را خالی کنید و آن را به یک صفحه خالی تبدیل کنید. این ممکن است مستلزم قرار دادن همه چیز روی زمین باشد.

پس از پاکسازی فضای کاری، می توانید شروع به راه اندازی یک فضای کاری اختصاصی برای این کار کنید. مطمئن شوید که راحت و جذاب است. باید فضایی باشد که از کار طولانی مدت لذت ببرید.

زبان بدن را با عملکرد بالا فرض کنید. این شامل نشستن صاف، نشستن به جلو و دور از پشتی صندلی است.

خلاصه فصل 9 کتاب قورباغه ات را بوس کن قورباغه ات را قورت بده : تکالیف خود را انجام دهید

زندگی یادگیری برای پروژه خودتان است. برای موفقیت باید شاگرد مادام العمر حرفه خود شوید. دلیل اصلی به تعویق انداختن کار، بی کفایتی در یک حوزه کلیدی از کار است. احساس ضعف یا کمبود در یک زمینه کافی است تا شما را حتی از شروع کار منصرف کند. هرچه بیشتر کاردستی خود را تمرین کنید، در خوردن نوع خاصی از قورباغه بهتر می شوید. به علاوه، هرچه بهتر باشید، احتمال شروع و پایان دادن به آن پروژه ها بیشتر می شود.

همه چیز را می توان آموخت، بنابراین باید تلاش کنید تا در تمام مهارت های کلیدی که از وظایف کلیدی شما پشتیبانی می کند، بهتر شوید. در اینجا نکاتی وجود دارد که برایان به خوانندگان درباره اینکه چگونه می توانند این مهارت های کلیدی را توسعه دهند، ارائه می دهد:

حداقل یک ساعت در روز کتاب ها و مقالات مرتبط با تخصص خود را بخوانید.

در تمام دوره ها و سمینارهای موجود در مورد مهارت های کلیدی خود شرکت کنید.

در کنفرانس ها و جلسات کاری که توسط شرکت شما میزبانی می شود شرکت کنید.

به هر جلسه و کارگاهی بروید. جلوتر بنشینید، یادداشت برداری کنید و در این جلسات شرکت کنید.

به صدای آموزشی در ماشین خود گوش دهید.

خلاصه فصل 10 کتاب قورباغه ات را بوس کن قورباغه ات را قورت بده : از استعدادهای خاص خود استفاده کنید

شما فردی منحصر به فرد هستید که استعدادها و توانایی های ویژه ای دارید که هیچ کس دیگری که تا به حال زندگی کرده است از آن برخوردار نیست. بنابراین، به این معنی است که کارهای خاصی که می توانید انجام دهید یا یاد بگیرید، شما را بسیار ارزشمند می کند. شما باید یاد بگیرید که حوزه های منحصر به فرد خود را شناسایی کنید و سپس متعهد شوید که در آن زمینه ها تخصص داشته باشید.

باز هم برایان تریسی از استعاره قورباغه استفاده می کند. موفقیت شما به توانایی شما در خوردن برخی قورباغه ها سریعتر و بهتر از افراد دیگر بستگی دارد.

در اینجا چند سوال وجود دارد که به شما کمک می کند حوزه های منحصر به فرد خود را شناسایی کنید:

من واقعاً در چه چیزی خوب هستم؟

چه چیزی بیشترین عامل موفقیت من در گذشته بود؟

اگر می توانستم کاری انجام دهم، چه کاری انجام می دادم؟

همیشه سعی کنید بیشتر تلاش خود را بر روی کارهای کلیدی که بر سر راهتان قرار می دهند متمرکز کنید. شما نمی توانید تمام تلاش و زمان خود را برای هر کاری صرف کنید، بنابراین باید آن را با کارهایی که در آنها عالی هستید انجام دهید.

خلاصه فصل 11 کتاب قورباغه ات را بوس کن قورباغه ات را قورت بده : محدودیت های کلیدی خود را بشناسید

وظیفه شما این است که به وضوح محدودیت هایی را که باید برای رسیدن به هدف اصلی خود بر آنها غلبه کنید، شناسایی کنید. سوالات زیر را از خود بپرسید تا به شما در شناسایی محدودیت های کلیدی کمک کند:

چه چیزی شما را عقب نگه می دارد؟

چه چیزی سرعت رسیدن به اهدافتان را تعیین می کند؟

چه چیزی تعیین می کند که چقدر سریع از جایی که هستید به جایی که می خواهید بروید، حرکت کنید؟

چه چیزی شما را از خوردن قورباغه باز می دارد که می تواند تفاوت ایجاد کند؟

چرا هنوز به هدف خود نرسیده اید؟

هنگامی که مهمترین هدف خود را تعیین کردید، باید عامل محدود کننده را در نظر بگیرید. این عاملی است که سرعت رسیدن به مهم ترین هدف خود را تعیین می کند. پس از شناسایی این عامل محدود کننده، باید تمام تلاش خود را برای حذف این عامل محدود کننده به کار گیرید.

خلاصه فصل 12 کتاب قورباغه ات را بوس کن قورباغه ات را قورت بده : کارها را قدم به قدم پیش ببرید

شما باید همیشه هدفتان این باشد که قدم‌ها را یک قدم یک قدم بردارید. وقتی برای اولین بار هدف نهایی خود را دنبال می کنید، فقط تا اینجا می توانید ببینید. منضبط بودن و انجام دادن کارها در یک زمان به شما این امکان را می دهد که به اندازه کافی دورتر را ببینید. با گذشت زمان، مرحله بعدی برای شما روشن خواهد شد.

این رویکرد را می توان در تمام جنبه های زندگی شما اعمال کرد. به عنوان مثال، برایان تریسی توضیح می دهد که می توانید با پس انداز هر ماه، سال به سال، به استقلال مالی برسید. به همین ترتیب، سال به سال با کمتر خوردن و ورزش بیشتر می توانید تناسب اندام پیدا کنید.

خلاصه فصل 13 کتاب قورباغه ات را بوس کن قورباغه ات را قورت بده : به خود فشار بیاورید

فقط دو درصد از مردم می توانند بدون نظارت به طور موثر کار کنند. برایان توضیح می دهد که این افراد رهبر هستند. با این حال، مردم به این شکل متولد نمی شوند. بنابراین شما می توانید انتخاب کنید که اینگونه باشید. برایان پیشنهاد می‌کند عادت کنید که به خودتان فشار بیاورید تا خودتان کارتان را کامل کنید. شما باید قورباغه های خود را انتخاب کنید و سپس خود را مجبور به خوردن آنها کنید.

برایان همچنین توصیه می کند که استانداردهای بالاتری نسبت به استانداردهایی که دیگران برای شما تعیین می کنند برای خود تعیین کنید.

خلاصه فصل 14 کتاب قورباغه ات را بوس کن قورباغه ات را قورت بده : قدرت های شخصی خود را افزایش دهید

عملکرد و بهره وری شخصی از طریق انرژی فیزیکی، ذهنی و عاطفی ایجاد می شود. برایان تریسی بدن شما را به عنوان یک ماشین توصیف می کند. بدن شما از غذا، آب و استراحت برای تولید انرژی استفاده می کند. این انرژی برای انجام مهمترین وظایف برای شما ضروری است. به همین دلیل است که وقتی خوب استراحت، هیدراته و تغذیه می کنیم، می توانیم دو یا سه برابر بهره وری بیشتری داشته باشیم.

بر اساس اهمیت انرژی شما، برایان پیشنهاد می کند سطح انرژی خود را پرورش دهید. این به معنای اجتناب از فرسودگی به هر قیمتی است که با سرعت خود کار کنید، خواب کافی داشته باشید و از سلامت جسمانی خود محافظت کنید. با این حال، تاکتیک های خاصی نیز وجود دارد که می توانید برای به حداکثر رساندن سطح انرژی خود از آنها استفاده کنید:

زمانی از روز را مشخص کنید که پرانرژی و بازده هستید. سخت ترین کارهای خود را برای این قسمت از روز برنامه ریزی کنید.

یک روز کامل در هفته و تعطیلات منظم داشته باشید. این تعطیلات باید شامل تعطیلات آخر هفته طولانی و تعطیلات بیش از یک هفته باشد.

پنج شب در هفته زود بخوابید.

غذای سالم و مقوی بخورید. به این فکر کنید که قبل از مسابقه به یک ورزشکار کلاس جهانی چه غذای می دهید و آن را در رژیم غذایی خود تقلید کنید.

به طور منظم تمرین کن.

خلاصه فصل 15 کتاب قورباغه ات را بوس کن قورباغه ات را قورت بده : به خود انگیزه برای عمل بدهید

95 درصد از احساسات مثبت و منفی شما با نحوه صحبت کردن با خودتان تعیین می شود. عواطف شما نتیجه محیط شما نیست، بلکه این است که چگونه محیط خود را تفسیر می کنید. اگر به شیوه ای اشتباه واکنش نشان دهید، ممکن است بی انگیزه شوید. بنابراین، شما باید یک خوشبین کامل شوید. اتخاذ این دیدگاه باعث می شود که حتی چالش برانگیزترین شرایط به نقطه انگیزه تبدیل شوند.

برایان تریسی اقداماتی را بیان می کند که می توانید برای خوش بین شدن انجام دهید:

در هر شرایطی به دنبال خوبی ها باشید.

در هر شکست یا دشواری به دنبال درس ارزشمند باشید.

راه حل هر مشکل را بیابید.

مسئولیت کامل خود و هر چیزی که برای شما اتفاق می افتد را بپذیرید.

از انتقاد یا سرزنش دیگران برای هر چیزی خودداری کنید.

به جای بهانه جویی تصمیم بگیرید که پیشرفت کنید.

افکار و انرژی خود را متمرکز به جلو نگه دارید و بقیه را رها کنید.

خلاصه فصل 16 کتاب قورباغه ات را بوس کن قورباغه ات را قورت بده : اهمال کاری خلاقانه را تمرین کنید

به تعویق انداختن کار به طور کلی یک چیز منفی در نظر گرفته می شود. با این حال، برایان تریسی به تعویق انداختن خلاقانه را به عنوان یک اقدام مثبت معرفی می کند. به تعویق انداختن خلاقانه به معنای به تعویق انداختن خوردن قورباغه های کوچکتر یا کمتر زشت است تا بتوانید روی بزرگترین قورباغه ها تمرکز کنید. از آنجایی که همه ما کارها را به تعویق می اندازیم، ممکن است حتی بی اهمیت ترین کارها را به تعویق بیندازیم.

به همین دلیل است که برایان به همه کارهایی که خیلی مهم نیستند نه گفتن را توصیه می کند. با اتخاذ تفکر مبتنی بر صفر می توانید تعیین کنید که آیا یک کار ضروری است یا خیر. برای هر کاری که در نظر می گیرید، از خود بپرسید: «اگر قبلاً این کار را انجام نمی دادم، آیا امروز دوباره آن را انجام می دادم؟» اگر پاسخ آن سؤال منفی است، باید آن کار را در انبوه اهمال کاری خلاقانه قرار دهید.

خلاصه فصل 17 کتاب قورباغه ات را بوس کن قورباغه ات را قورت بده : ابتدا سخت ترین کار را انجام دهید

خوردن قورباغه به این معناست که کار خود را با انجام چالش برانگیزترین کار خود شروع کنید. برایان تریسی یک فرآیند پنج مرحله ای را توصیف می کند که هر روز به مدت 21 روز تکرار می شود تا خوردن قورباغه را به یک عادت تبدیل کند:

در پایان روز کاری خود، باید فهرستی از تمام کارهایی که روز بعد باید انجام دهید تهیه کنید.

این لیست را با استفاده از روش ABCDE و قانون 80/20 مرور کنید.

A-1 خود را که مهمترین وظیفه شماست انتخاب کنید.

با مونتاژ کردن همه چیزهایی که برای شروع و پایان کار نیاز دارید آماده شوید. آن را درست بعد از کار روز قبل آماده کنید، نه صبح که قصد شروع کار را دارید.

خود را منظم کنید تا با بزرگترین قورباغه خود شروع کنید و مطمئن شوید که بدون وقفه کار می کنید.

خلاصه فصل 18 کتاب قورباغه ات را بوس کن قورباغه ات را قورت بده : وظایف را تقسیم کنید

وظایف می توانند طاقت فرسا باشند. با این حال، می توان کار را به بخش های قابل مدیریت تر تقسیم کرد. برایان دو تکنیک برای آسان کردن کار ارائه می دهد.

برش سالامی

کار را با جزئیات مشخص کنید

در مورد یک بخش تصمیم بگیرید که اکنون تکمیل شود

تکرار

خیلی ساده تر است که روی یک قسمت از کار خود تمرکز کنید. سپس، پس از تکمیل یک برش، به احتمال زیاد احساس می کنید که یک برش دیگر را انجام دهید. قبل از اینکه متوجه شوید، کار انجام خواهد شد.

پنیر سوییسی

یک سوراخ در کار خود ایجاد کنید، مانند سوراخی در یک بلوک پنیر سوئیسی. فرآیند پنیر سوئیسی برای یک کار زمانی اتفاق می‌افتد که شما زمان مشخصی را صرف یک کار کنید. این ممکن است کمتر از پنج تا ده دقیقه باشد. زمانی که این دوره کوتاه کار را به پایان برسانید، شتاب، انگیزه و احساس موفقیت به دست خواهید آورد. پس از آن، به احتمال زیاد دوباره به این کار بر می گردید و آن را تمام می کنید.

خلاصه فصل 19 کتاب قورباغه ات را بوس کن قورباغه ات را قورت بده : فریم های زمانی بزرگ ایجاد کنید

شما باید سعی کنید ساعت های برنامه ریزی شده را روی کارهای بزرگ کار کنید. قطعات کاری مهم نیاز به تکه های قابل توجهی از زمان بدون وقفه دارند. امیدواریم این بخش های قابل توجهی از زمان بدون وقفه بسیار سازنده باشد. شما باید بلوک های زمانی را برنامه ریزی کنید، از یک برنامه زمانی استفاده کنید و هر دقیقه را به حساب بیاورید.

خلاصه فصل 20 کتاب قورباغه ات را بوس کن قورباغه ات را قورت بده : احساس فوریت را در خود ایجاد کنید

کار بر روی وظایف پیچیده در سطح بالا و مستمر با حالتی به نام “گردش” همراه است. افراد موفق کسانی هستند که بیشتر از افراد عادی به این حالت دسترسی دارند. حالت جریان را می توان با ایجاد حس فوریت تشویق کرد. این فوریت با حرکت سریع روی یک کار، انجام سریع آن و تمرکز روی فعالیت همراه است.

خلاصه فصل 21 کتاب قورباغه ات را بوس کن قورباغه ات را قورت بده : کنترل تکی هر کار

برایان تریسی مدیریت منفرد را به عنوان کار بر روی یک کار بدون حواس‌پرتی تا زمانی که به پایان برسد، توصیف می‌کند. وقتی احساس می‌کنید در حال به تعویق انداختن کار هستید، می‌توانید با گفتن جملاتی مانند «به سر کار برگردید» انگیزه مختصری به خودتان بدهید.

برایان ادعا می کند که تمرکز تنها روی یک کار می تواند زمان انجام آن را تا 50 درصد کاهش دهد. با این حال، باید توجه داشته باشید که هر چه بیشتر روی یک کار بدون وقفه کار کنید، بیشتر از «منحنی کارایی» پایین می‌روید. پس باید استقامت کرد. قبل از هر دستاورد خارق‌العاده‌ای، یک دوره طولانی کار سخت و متمرکز وجود دارد.

مشارکت در بهبود خلاصه کتاب قورباغه ات را بوس کن قورباغه ات را قورت بده :

از این که یکی از محتواهای بخش گزیده کتاب های پیشنهادی سایت من مورد مطالعه شما کاربر گرامی قرار گرفته است، بسیار خرسندم. شایان ذکر است این مقاله به صورت دوره ای به کمک سایر خوانندگان کتاب بروزرسانی خواهد شد. بنابراین به شما پیشنهاد می شود تا هر چند مدت یکبار جهت یادآوری مطالب گذشته و مطالعه نکات جدید به این برگه مراجعه نمایید. لطفا در صورتی که شما هم قبلا کتاب قورباغه ات را بوس کن قورباغه ات را قورت بده را مورد مطالعه قرار داده اید و یا مرور این مقاله در سایت سبب اشتیاق به مطالعه کامل این کتاب در شما شده است، برداشت های خودتان از کتاب قورباغه ات را بوس کن قورباغه ات را قورت بده را در قالب خلاصه، نقد، نظر، نکات کاربردی و … از طریق بخش نظرات موجود در پایین همین صفحه با من و سایر کاربران سایت به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *