خلاصه کتاب محدودیت صفر اثر دکتر جو ویتالی و دکتر ایهالیاکالا هیولن در این بخش از سایت جهت مطالعه شما همراهان گرامی گردآوری گردیده است. در این بخش سعی شده است تا با انتشار جذاب ترین بخش ها و گزیده نکات ارزشمند نوشته شده در این کتاب محبوب و پرفروش، انگیره مطالعه کامل آن در شما تقویت گردد.

درباره کتاب محدودیت صفر :

جو ویتالی (Joe Vitale) و ایهالیا کالاهولن (Haleakalā Hew Len) برای نوشتن این کتاب همان‌طور که از نامش پیداست از روش‌هایی که بومیان هاوایی برای رسیدن به آرامش، ثروت از آن استفاده می‌کردند الهام گرفته اند. نویسندگان در این کتاب تلاش دارند تا شما را با هواپونوپونو آشنا سازند و اثرات به کار بردن این روش پاکسازی ذهن را بیان نمایند. هو اوپونو پونو به معنای رها شدن از بند انرژی‌های سمی درون آدمی است. به بیان ساده تر این روش تلاش دارد تا ذهن ناخودآگاه را که مانع تحقق رویاهایتان می‌شود، پاک‌سازی کنید. همچنین کمک می‌کند تا برنامه‌های پنهان ذهنتان را که شما را از دستیابی به خواسته‌های بازمی‌دارد، مدیریت نماید.

شما در برابر دنیا مسئولید. نه فقط دنیای شما، بلکه تمام دنیا. چه بخواهید چه نخواهید، مسئولیت کامل و مطلق هر چیزی که زندگی شما را تحت تأثیر قرار می دهد، هر چیزی که برای شما اتفاق می افتد، به طور مستقیم یا غیرمستقیم بر عهده شماست. لحظه ای که متوجه می شوید، لحظه ای که آن را می شناسید، از قبل بخشی از آن هستید. شما بخشی از مشکلات دنیا هستید.

به همین ترتیب، حتی اگر بخشی از همه چیزهایی شده اید که از سر گذرانده اید، مثل اینکه بخشی از مشکل هر کسی هستید، در نهایت راه حل همان مشکل هستید. شما این قدرت را دارید که دنیای درد و ناامیدی را التیام بخشید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که تمام انرژی منفی، عشق و اعتماد به الوهیت را که در خود ذخیره کرده اید پاک کنید.

اگر خیلی ساده و طاقت فرسا به نظر برسد، به احتمال زیاد اینطور است. و این شگفتی آموزش هاوایی هوئوپونوپونو است. با ho’oponopon می‌توانید شرایط هر کسی را بدون اینکه با او باشید یا چیز زیادی در مورد آنها بدانید، درمان کنید. داروی آنها در واقع حالت پاک شده شماست. حالت صفر شما و در آن حالت هیچ محدودیتی وجود ندارد.

همه چیز در ذهن است

ذهن، در حالت کامل خود، حالت صفر، امکان بی نهایت را فراهم می کند. این پتانسیل ناب است. این جایی است که خداوند در درون شما ساکن است. جایی است که در درون خود ساکن هستید. از سوی دیگر، آن هم در ذهن و ذهن به تنهایی، در وضعیت آشفته خود، جایی که همه مشکلات وجود دارد. به همان اندازه که ذهن می تواند به فرد اجازه بی حد و حصر بودن را بدهد، می تواند او را محدود کند و در مشکلاتش گیر کند.مشکل تعریف شده

مشکلات فقط به خاطر سپرده می شوند ، ریشه در ناخودآگاه دارند. با این حال ، خود خاطرات لزوماً مشکلاتی نیستند. اینها فقط انرژی های منفی ناشی از درد تعبیه شده در حافظه هستند.

این مشکلات ادامه می یابد زیرا خاطرات حاوی انرژی های منفی دوباره و دوباره در ناخودآگاه شما بازتولید می شوند. این شما را به دام می اندازد ، در این لحظه زندگی می کند ، دائماً درد را به یاد می آورد. از این گذشته ، این مشکل می تواند به صورت عدم تعادل جسمی یا بیماری رخ دهد. حاکمان دنیای شما همه تجربیات در شما اتفاق می افتد. آنها یا با الهام یا خاطرات دیکته می شوند. الهامات ، برخلاف خاطرات ، توسط انسان ایجاد نمی شود. آنها توسط ذهن تولید نمی شوند. در حالی که خاطرات فقط برنامه های قدیمی هستند که در ناخودآگاه تولید می شوند ، الهام بخش پیام های خدا است که عشق است که الهی است. الهام بخش اجازه می دهد تا وقایع توسعه یابد ، همانطور که توسط خدا دیکته شده است.

پس چالش این است که تعیین کنیم آیا این فکر از خدا سرچشمه گرفته است یا در حافظه. متأسفانه نمی توان این کار را انجام داد. ذهن قادر به انجام آن نیست. تنها راه برای “کشف” اعتماد به خدا، رها کردن و پاکسازی خود برای رسیدن به حالت صفر است.

هیچ چیز همه چیز نیست

حالت صفر حالت آزاد شده ای است که در آن محدودیت های صفر وجود دارد. این زمانی است که ذهن شما دوباره یک صفحه تمیز است. حالت صفر زمانی حاصل می شود که خود را از تمام ناخالصی های افکارتان پاک کنید.

زمانی که در حالت صفر هستید به خدا نزدیک ترید. شما دیگر در اینجا حافظه ها را مدیریت نمی کنید.شما به سادگی توسط عشق هدایت و راهنمایی می شوید. وقتی عشق هدایت شود، همه چیز ممکن است.

رسیدن به زمین صفر

یک آموزه باستانی هاوایی به نام Ho’oponopono به شما امکان می دهد به حالت صفر برسید. هوئوپونوپونو توبه، بخشش و دگرگونی است. این فرآیند پاکسازی و رهاسازی انرژی های سمی در درون شما است تا اجازه نفوذ افکار و اعمال الهی را بدهید. ترجمه تحت اللفظی آن به معنای «اصلاح کردن» یا «اصلاح یک اشتباه» است.

هوئوپونوپونو به بهترین وجه در این چهار عبارت بیان می شود:

  1. دوستت دارم

همه چیز با عشق شروع می شود. همه نیاز به دوست داشته شدن دارند. دوست داشتن همه با دوست داشتن خود شروع می شود. عمل ساده گفتن “دوستت دارم” به خودتان دنیای متفاوتی ایجاد می کند. ممکن است همیشه آن را احساس نکنید، اما گفتن آن دری را برای احساس واقعی آن باز می کند.

با گفتن | دوستت دارم، تو به خدا می گویی دوستت دارم. خداوند که عشق است با زدودن توهمات شما پاسخ می دهد. سپس عشق نیروهای خنثی اندیشه را آزاد می کند. آنها را در حالت صفر خالی، آزاد و خالص رها کنید. سرانجام، عشق این افکار را با خود پر می کند و با این کار شما را تجدید می کند.

  1. ببخشید

فروتنی کلید است. خود را به عنوان منبع خطاها بپذیرید. ممکن است ذهن نتواند کاملاً درک کند که چرا شما منبع مشکلات جهان هستید ، اما فقط باید آن را رها کنید و آن را بپذیرید.

گفتن پشیمانی محدودیت های شما را تشخیص می دهد و به همین ترتیب نیاز شما به حمایت از عشق را تأیید می کند.

  1. لطفا مرا ببخش.

معذرت خواهی یک چیز است، استغفار یک چیز دیگر.درخواست بخشش به عشق اجازه می دهد که شفاعت کند و با شما همکاری کند.

توجه داشته باشید که خداوند برای بخشیدن شما نیازی به عذرخواهی ندارد. به خدا متاسفم ولی خودت میگی. خدا هنوز هست، ادامه دارد و همچنان شما را از عشق غرق خواهد کرد.

عمل گفتن “متاسفم، مرا ببخش” را برای خود و برای خود خواهید شنید. استغفار و بخشش راه شفا را باز می کند.

  1. ممنون.

«متشکرم» قدردانی از تغییراتی است که از طریق شما در شما و دیگران رخ داده است. شما ممکن است بلافاصله تغییر را درک نکنید، ممکن است اصلاً تغییر را درک نکنید، اما شکرگزاری از خدا رها کردن و اعتماد به این است که او کاری برای شما انجام داده است.

حدود اراده آزاد

در فرآیند هوئوپونوپونو به خدا اجازه می دهید زندگی شما را اداره کند. هوئوپونوپونو روح شما را پاک می کند تا بتوانید الهام را بشنوید و بر اساس آن عمل کنید. اما اگر همه چیز از جانب خدا باشد، اراده آزاد از کجا می آید؟ آیا چیزی به نام اختیار وجود دارد؟

اراده آزاد مطلق نیست اما وجود دارد. شما یک انتخاب دارید! شما می توانید انتخاب کنید که تمیز کنید یا نه. خودشه. بیشتر نه. یا خودت را پاک کنی تا بتوانی الهام را بشنوی یا با خاطرات بمان.

هر فردی با هدیه به دنیا می آید. هر کس نقش خود را در توسعه جهان دارد. انتخاب این است که این هدیه را احساس کنید و آن را بپذیرید یا تصمیم بگیرید که در برابر آن مقاومت کنید. این دومی البته مخالف جریان طبیعت است و مطمئناً شما را در اضطراب و فقر معنوی و مادی دائمی نگه می دارد.فراتر از خودت برو

حتی درمان روانی و فیزیکی را می توان از طریق هوئوپونوپونو انجام داد. این فرآیند درمانی از شکل جدیدی از هوئوپونوپونو به نام Self |-dentitiy Through Ho’oponopono (SITH) استفاده می کند. هویت او این گونه تعریف می شود زیرا او خدای «من» را که در خود ساکن است تصدیق می کند.

در SITH، درمانگر یا حل کننده مشکل، برای حل کامل مشکل، باید مسئولیت کامل ایجاد مشکل را برای طرف قربانی بپذیرد. او باید مایل باشد که ببیند و بپذیرد که افکار اشتباهی که در درون او وجود دارد، ریشه مشکل است.

درمانگر با به عهده گرفتن مسئولیت کامل تجربه قربانی، به پاکسازی بخشی از او که با بیمارش به اشتراک می گذارد، می پردازد. زیرا او مسئول ایجاد مشکلات است، برای تغییر آنها باید خودش را تغییر دهد.

شفا دهنده هویت یا ذهن خود را با خدا پیوند می دهد، از عشق می خواهد تا باورهای غلط را در او اصلاح کند، با حل مشکل توبه می کند و برای کاری که انجام داده است طلب بخشش می کند.

عشق با حذف احساسات کاذب، آزاد کردن نیروهای خنثی فکر و پر کردن آن افکار پوچ با خود پاسخ می دهد.

طبیب همانطور که خود را پاک و تجدید می کرد، بیمار را نیز پاک و تجدید می کرد.

همه چیز را درمان می کند

هر چیزی را که می بینید، می توانید شفا دهید. این به این دلیل است که شما آن را تجربه کرده اید و بخشی از شما شده است.و همه چیز در شما 100٪ مسئولیت شماست.

در Ho’oponopono لازم نیست همه چیز را در مورد مشکل بدانید. شما حتی لازم نیست مشکل را بدانید. تنها چیزی که باید بدانید این است که مشکل وجود دارد و بخشی از وجود شماست. سپس بقیه تمیز می شوند.

نقشه سفر معنوی زندگی

هوئوپونوپونو یک فرآیند است، یک بیداری معنوی. مانند هر سفری، بیداری معنوی به تدریج می آید. سه مرحله برای بیداری معنوی وجود دارد:

  1. شما قربانی هستید

در ابتدا همه احساس ناتوانی می کنند. اکثر آنها همینطور می مانند. دیگران خوش شانس هستند که بر این احساس غلبه کرده اند. در این مرحله متوجه می شوید که دنیا به دنبال شماست و شما نتیجه وجود جهان هستید.

  1. شما در کنترل هستید

در یک نقطه شما شروع به درک آزادی خود می کنید. متوجه می شوید که چقدر می توانید انجام دهید. در این مرحله است که تصمیم می گیرید دست به کار شوید و به اهداف خود برسید.

  1. بیدار می شوید

در مرحله ای از مرحله دوم، محدودیت های خود را درک خواهید کرد. در تمام قدرت و شکوه جدید خود می توانید بسیار دور بروید. این زمانی است که شما شروع به رها کردن و اعتماد به یک قدرت بالاتر می کنید. در این مرحله، دیگر به قدرت خود متکی نیستید. شما شروع به کمک گرفتن از خدا می کنید و به الهام گوش می دهید.

ان شاءالله همه به یاری خداوند به مرحله سوم سفر برسیم. باشد که همه ما آرامشی فراتر از هر فهمی پیدا کنیم.

مشارکت در بهبود خلاصه کتاب محدودیت صفر :

از این که یکی از محتواهای بخش گزیده کتاب های پیشنهادی سایت من مورد مطالعه شما کاربر گرامی قرار گرفته است، بسیار خرسندم. شایان ذکر است این مقاله به صورت دوره ای به کمک سایر خوانندگان کتاب بروزرسانی خواهد شد. بنابراین به شما پیشنهاد می شود تا هر چند مدت یکبار جهت یادآوری مطالب گذشته و مطالعه نکات جدید به این برگه مراجعه نمایید. لطفا در صورتی که شما هم قبلا کتاب محدودیت صفر را مورد مطالعه قرار داده اید و یا مرور این مقاله در سایت سبب اشتیاق به مطالعه کامل این کتاب در شما شده است، برداشت های خودتان از کتاب محدودیت صفر را در قالب خلاصه، نقد و بررسی، نظر، نکات کلیدی و کاربردی و … از طریق بخش نظرات موجود در پایین همین صفحه با من و سایر کاربران سایت به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *