خلاصه کتاب مدیریت زمان اثر برایان تریسی در این بخش از سایت جهت مطالعه شما همراهان گرامی گردآوری گردیده است. در این بخش سعی شده است تا با انتشار جذاب ترین بخش ها و گزیده نکات ارزشمند نوشته شده در این کتاب محبوب و پرفروش، انگیره مطالعه کامل آن در شما تقویت گردد.

درباره کتاب مدیریت زمان :

برایان تریسی نویسنده و سخنران معروف کتاب های مشهور و محبوب موفقیت در این کتاب بیست و یک روش مهم برای مدیریت زمان که تقریباً اکثر افراد موفق از آن‌ها شناخت دارند و در زندگی خود مورد استفاده قرار می دهند را به خوانندگان خود آموزش می دهد. شاید در مورد هر کتابی نتوان این تضمین را داد که مطالعه آن بتواند سبب موفقیت شما در زندگی شود اما این کتاب فرق دارد. به جرات می توان اذعان داشت که اگر به گفته های نویسنده در این کتاب عمل نماید ، افزایش درآمد و ارتقای کیفیت زندگی شما به طور شگفت انگیزی تضمین خواهد شد.

مدیریت زمان چیست؟

زمان نمی توانید پس بگیرید و مهم نیست که کی هست اگر از آن استفاده نکنید. بنابراین بهترین راه برای مدیریت زمان این است که سازماندهی شده و بر آنچه که باید بیفتد متمرکز باشید. مدیریت زمان هیچ ربطی به زمان ندارد. بلکه در مورد چیزهایی است که باید اتفاق بیفتد. برای مدیریت صحیح زمان خود، بر روی آنچه مهم‌تر است تمرکز کنید و فعالیت‌هایی را که منابع شما را هدر می‌دهند یا به دیگران آسیب می‌رسانند (با پشت سر گذاشتن آنها) حذف کنید.

عادت های خوبی ایجاد کنید

نوع شخصیت شما (که می توانید با انجام آزمایش تعریف کنید) نشان می دهد که شما چه نوع مدیر زمانی هستید. اگر بیشتر به مردم گرایش دارید ، کشور قوی شما تشویق کار تیمی و قادر به برقراری ارتباط است. اگر بیشتر به وظایف گرایش دارید ، ضعف شما ممکن است نمایندگی وظایف به دیگران باشد. با این حال ، اگر این مورد باشد ، طرف قوی شما انجام این کارها به موقع است. هنگامی که متوجه شدید کدام گروه مناسب است ، روی مناطقی که به پیشرفت نیاز دارند ، بر روی پیشرفت خود کار کنید و از چیزهایی که برای شما طبیعی است استفاده کنید.

اگر در مدیریت وقت خود مشکل دارید ، این احتمالاً به دلیل برخی از عادت های بد است. چند کار را انجام دهید تا در مسیر درست برگردید:

ابتدا کارهای بزرگ را برنامه ریزی کنید – اگر کارهای بزرگ را برای بعد برنامه ریزی کنید، انجام آنها سخت تر خواهد بود. * برای شروع یک کار منتظر نمانید: اگر فکر می کنید یک کار بعداً در روز یا هفته آسان تر می شود، خودتان را مسخره می کنید. آسان تر نخواهد بود؛ فقط جمع می شود و تکمیل آن دشوارتر می شود. * بهترین راه برای سازماندهی افکارتان استفاده از یک دفترچه برای ایده ها، یادداشت ها و فهرست کارهایی است که باید انجام دهید. * هنگامی که بیشترین بهره وری را دارید، کارهای سخت را انجام دهید: آن کارهای سخت را برای ساعات اوج روز ذخیره کنید تا در زمان های دیگر روی هم انباشته نشوند و شما را تحت فشار قرار ندهند. * در صورت امکان دیگران را در کار مشارکت دهید. اگر شخص دیگری می تواند کاری بهتر از شما انجام دهد، به او اجازه دهید! این به هر دو نفر (یا گروه ها) اجازه می دهد تا اهداف خود را سریعتر به انجام برسانند زیرا به طور کلی کار کمتری وجود دارد.

یک محیط مولد ایجاد کنید

یک مکان ساکت پیدا کنید که بتوانید در آن کار کنید و روی کار در حال انجام تمرکز کنید. اگر چیزی است که نیاز به تمرکز دارد، به جای جدیدی بروید تا از حواس پرتی جلوگیری کنید. ایمیل خود را خاموش کنید و تا زمانی که کار انجام نشده است ایمیل را چک نکنید. زودتر از حد معمول از خواب بیدار شوید تا زمان بیشتری برای کارهایی که در برنامه روز قرار نمی گیرند داشته باشید.

فهرست: کلید موفقیت

تهیه فهرست راهی عالی برای پیگیری کارهایی است که باید انجام دهید. روز خود را با تهیه فهرستی از تمام کارهایی که باید انجام شوند شروع کنید و سپس آن چیزها را به عنوان «الف» برای مهم‌ترین کارها، «ب» برای کارهای کم‌اهمیت اولویت‌بندی کنید. – مهم اما همچنان نیاز به توجه دارد، و «ج» برای کاری که واقعاً اصلاً لازم نیست انجام شود.

تکلیف هر چه باشد، آن را یادداشت کنید. وقتی یک مورد را از لیست خود حذف کنید، احساس موفقیت خواهید کرد. اگر بیش از پنج بار در روز کالایی را از یک لیست به لیست دیگر می‌بردید، آن را کنار بگذارید زیرا هرگز کار را انجام نخواهید داد. انعطاف پذیر باشید و به موقع برای موقعیت های غیرمنتظره بسازید تا فرصت را از دست ندهید.

خرس در حال عبور است

وقتی کار خیلی بزرگی دارید، آن را به قطعات کوچکتر تقسیم کنید و اهداف بیشتری تعیین کنید. یک تایمر را برای 10 دقیقه تنظیم کنید و روی پروژه کار کنید تا زمانی که تایمر خاموش شود. اگر فقط روی یک چیز تمرکز کنید، تکمیل آن آسان تر خواهد بود. حتی اگر وسوسه شدید که از کاری به کار دیگری بپرید، آن را انجام ندهید زیرا انجام چند کار اغلب خود ویرانگر است.همیشه قبل از رفتن به مرحله بعدی در برنامه خود، روی تکمیل یک عنصر از هدف خود تمرکز کنید.

مشارکت در بهبود خلاصه کتاب مدیریت زمان :

از این که یکی از محتواهای بخش گزیده کتاب های پیشنهادی سایت من مورد مطالعه شما کاربر گرامی قرار گرفته است، بسیار خرسندم. شایان ذکر است این مقاله به صورت دوره ای به کمک سایر خوانندگان کتاب بروزرسانی خواهد شد. بنابراین به شما پیشنهاد می شود تا هر چند مدت یکبار جهت یادآوری مطالب گذشته و مطالعه نکات جدید به این برگه مراجعه نمایید. لطفا در صورتی که شما هم قبلا کتاب مدیریت زمان را مورد مطالعه قرار داده اید و یا مرور این مقاله در سایت سبب اشتیاق به مطالعه کامل این کتاب در شما شده است، برداشت های خودتان از کتاب مدیریت زمان را در قالب خلاصه، نقد و بررسی، نظر، نکات کلیدی و کاربردی و … از طریق بخش نظرات موجود در پایین همین صفحه با من و سایر کاربران سایت به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *