خلاصه کتاب معجزه شکرگزاری اثر راندا برن در این بخش از سایت جهت مطالعه شما همراهان گرامی گردآوری گردیده است. در این بخش سعی شده است تا با انتشار جذاب ترین بخش ها و گزیده نکات ارزشمند نوشته شده در این کتاب محبوب و پرفروش، انگیره مطالعه کامل آن در شما تقویت گردد.

درباره کتاب معجزه شکرگزاری :

راندا برن در کتاب معجزه سپاس‌گزاری می نویسد : مهم نیست که هستید و کجا زندگی می‌کنید یا در چه شرایطی به سر می‌برید، معجزه شکرگزاری تمام زندگی‌تان را دگرگون می‌کند. در حقیقت نویسنده در این کتاب تلاش دارد تا با زبانی ساده و تمرین‌هایی مناسب به خوانندگان خود آموزش ‌دهد که چگونه می‌تواند همه‌ آنچه را که دارند، ببینید و با شکرگزاری برای آنها، زندگی خود را تغییر دهند. با تمرینات 28 روزه این کتاب می توانید هر روز در زندگی منتظر یک معجزه باشید و به تمامی رویاهایتان رنگ واقعیت ببخشید و زندگی سرشار از آرامش، شادمانی، سلامتی و ثروت داشته باشید.

کتاب معجزه شکرگزاری سومین کتاب از مجموعه کتاب های راز است، کتاب معجزه شکرگزاری برن توجه جهانیان را به خود جلب کرده و باعث بیداری جهانی شده است، معجزه شکرگزاری ما را از طریق “شکرگزاری” یک قدم جلوتر می برد و به ما نشان می دهد که قدردانی کلید تغییر زندگی شماست.

هر فصل از کتاب معجزه شکرگزاری شامل تمرین‌های خاصی است که به شما کمک می‌کند قدردانی را تمرین کنید، این کتاب و تمرین‌های آن نه تنها به شما کمک می‌کند تا تفکرتان را تغییر دهید، نه تنها به شما در طرز فکرتان کمک می‌کند، بلکه به شما کمک می‌کند رویاها و خواسته‌هایتان را در حرکت تعیین کنید.

خلاصه فصل 1 کتاب معجزه شکرگزاری: نویسنده از شما سوالی می پرسد که آیا به معجزه اعتقاد دارید؟

برن می گوید افرادی که به معجزه اعتقاد ندارند هرگز آن را درک نمی کنند.

در اینجا نویسنده از شما می خواهد که روزهای کودکی خود را به یاد بیاورید، نویسنده می گوید به یاد بیاورید زمانی که کودک بودید و با حیرت به زندگی می نگریستید، در دوران کودکی زندگی را بسیار هیجان انگیز می دانید و هر چیز کوچکی برای شما بسیار هیجان انگیز بود. قبلاً مجذوب هر چیز کوچکی بودم، آشنا برای خیره شدن از یخبندان روی چمن، یا پروانه ای که در هوا بال می زند، یا هر برگ عجیبی روی سنگ یا زمین.

از بچگی ما خیلی هیجان زده می شدیم، وقتی دندان هایمان را از دست می دادیم چون فکر می کردیم فرشته دندان شب می آید، دلیل اینکه نویسنده همه اینها را می گوید این است که وقتی بچه بودیم همیشه آن حس شیرین را در وجودمان داشتیم. که همه چیز خوب و زیبا است، ما این احساس را داشتیم که زندگی زیباست. در کودکی باور داشتیم که زندگی سرشار از هیجان، شادی و معجزه است، بنابراین نویسنده می‌گوید معجزه ایی که زمانی به آن اعتقاد داشتید درست است و این یک دیدگاه سرخورده بزرگسالان از زندگی است که نادرست است، نویسنده می‌گوید معجزه زندگی واقعی است، همان‌قدر که شما واقعی هستید.

سخنان نویسنده: در واقع، زندگی می‌تواند بسیار شگفت‌انگیزتر از آن چیزی باشد که در کودکی فکر می‌کردید، و تأثیرگذارتر، تأثیرگذار و هیجان‌انگیزتر از هر چیزی که قبلاً دیده‌اید. وقتی بدانید برای رها کردن معجزه چه کاری باید انجام دهید، زندگی رویاهای خود را خواهید داشت.آن وقت تعجب خواهید کرد که چگونه ممکن است از باور به معجزه ای زندگی دست بردارید.

خلاصه فصل 2 کتاب معجزه شکرگزاری: یک راز بزرگ آشکار شد

در اینجا نویسنده می گوید ما باید همیشه شکرگزاری کنیم، کسی که احساس شکر کند بیشتر به او داده می شود و کسی که هرگز شکرگزاری نمی کند هر چیزی که اعطا می شود از او گرفته می شود.

نویسنده می گوید که سپاسگزاری از طریق یک قانون جهانی عمل می کند که بر کل زندگی شما حاکم است.

سخنان نویسنده: بر اساس قانون جذب، که بر تمام انرژی در جهان ما، از تشکیل اتم تا حرکت سیارات، حاکم است. با قانون جذب است که سلول های همه موجودات زنده و همچنین جوهر همه اشیاء مادی در کنار هم قرار می گیرند. در زندگی شما، قانون روی افکار و احساسات شما عمل می کند، زیرا آنها نیز انرژی هستند، و بنابراین هر چه فکر کنید، هر چه احساس کنید، به سمت خود جذب می کنید.

جملاتی مانند «آنچه بکارید درو می کنید» و «آنچه را که می دهید به دست می آورید» را شنیده اید. خوب، همه این گفته ها یک قانون را توصیف می کنند، و همچنین یک اصل از جهان را توصیف می کنند که توسط دانشمند بزرگ سر اسحاق نیوتن کشف شد. اکتشافات علمی نیوتن شامل قوانین اساسی حرکت در جهان بود که یکی از آنها می گوید:

“هر عملی همیشه عکس العملی متضاد و برابر دارد.” وقتی ایده قدردانی را در قانون نیوتن به کار می‌گیرید، می‌گوید: هر عمل شکرگزاری همیشه عکس‌العمل دریافتی را برمی‌انگیزد. و آنچه دریافت می کنید همیشه برابر با میزان سپاسگزاری شما خواهد بود.این بدان معنی است که خود عمل سپاسگزاری باعث دریافت واکنش می شود! و هرچه صمیمانه و عمیق‌تر احساس سپاسگزاری کنید (به عبارت دیگر، هر چه بیشتر سپاسگزاری کنید)، بیشتر دریافت خواهید کرد.

خلاصه فصل 3 کتاب معجزه شکرگزاری: رشته طلایی سپاسگزاری

همیشه به خاطر چیزهایی که در زندگی داری شکر کن. نویسنده می گوید لحظه ای که صبح از خواب بیدار می شوی از روشنایی صبح، از زندگی و قدرتت تشکر کن، برای شادی و زندگیت تشکر کن. نویسنده می گوید اگر نمی توانی هیچ دلیلی برای سپاسگزاری پیدا کنید، مشکل از خود و خودتان است.

خلاصه فصل 4 کتاب معجزه شکرگزاری: کشف من

در اینجا نویسنده داستان خود را با خواننده به اشتراک می‌گذارد، نویسنده می‌گوید که او نمونه‌ای کامل از این است که وقتی فردی از قدردانی نمی‌داند زندگی چگونه است و وقتی قدردانی را بخشی از زندگی خود می‌کنید چه اتفاقی می‌افتد.

نویسنده می گوید که اگر شش سال پیش کسی از او می پرسید که آیا فرد سپاسگزاری هستی، او می گفت بله، او می گفت بله. من آدم سپاسگزاری هستم، وقتی کسی در را به رویم باز می کند از شما تشکر می کنم، وقتی کسی چیزی به من می دهد از شما تشکر می کنم، وقتی کسی کاری برای من انجام می دهد از شما تشکر می کنم. اما در واقع من اصلا سپاسگزار نبودم، حتی نمی دانستم قدردانی چیست، و گفتن تشکر در مواقع غیرمعمول در روزهایی که چیزی دریافت می کنید به این معنی نیست که سپاسگزار هستید.

نویسنده می گوید زمانی که در آن زمان از قدردانی نمی دانست، زندگی خود را نمی گذراند، بلکه زنده می ماند، اما وقتی سرانجام توانست معنای واقعی قدردانی را درک کند، زندگی او کاملاً تغییر کرد، او شروع به زندگی شاد کرد.

خلاصه فصل 5 کتاب معجزه شکرگزاری: معجزه را به زندگی خود بیاورید

نویسنده می گوید قدردانی را به زندگی خود و درون خود بیاورید و سپس معجزه را وارد زندگی خود خواهید کرد، نویسنده می گوید قدردانی می تواند روابط شما را به روابط شاد و معنادار تبدیل کند. نویسنده می گوید مهم نیست که چه کسی هستید، مهم نیست کجا هستید، بدون توجه به شرایط فعلی شما، جادوی سپاسگزاری کل زندگی شما را تغییر خواهد داد.

خلاصه فصل 6 کتاب معجزه شکرگزاری: آیا زندگی شما جادویی است؟

کلام نویسنده: به زودی خواهید فهمید که واقعاً چقدر از شکرگزاری در زندگی خود استفاده کرده اید. به تمام زمینه های اصلی زندگی خود نگاه کنید: پول، سلامتی، شادی، شغل، خانه، روابط. مناطق غنی و شگفت انگیز زندگی شما جایی است که در آن از شکرگزاری استفاده می کنید و در نتیجه جادو را تجربه می کنید. مناطق کم ثروت و شگفت انگیز به دلیل عدم قدردانی است. این یک واقعیت ساده است. اگر شکر گزاری نکنید، در ازای آن چیزی دریافت نخواهید کرد. شما مانع از ادامه معجزه در زندگی خود شده اید. بدون قدردانی، جریان سلامتی بهتر، روابط بهتر، شادی بیشتر، پول بیشتر و پیشرفت در شغل یا تجارت شما متوقف می‌شود. برای دریافت، باید ببخشید. این قانون است. شکرگزاری شکرگزاری است و بدون آن شما از معجزه جدا می شوید و نمی توانید هر آنچه را که در زندگی می خواهید دریافت کنید.

خلاصه فصل 7 کتاب معجزه شکرگزاری: فرمول جادویی

این قسمت با عبارت “دانش گنج است، اما تمرین کلید است” آغاز می شود.

  1. فرمول جادویی: عمدا فکر کنید و کلمات جادویی را بگویید، متشکرم.
  2. هر چه بیشتر به عمد فکر کنید و کلمات جادویی را بگویید، متشکرم، احساس سپاسگزاری بیشتری خواهید داشت.
  3. هر چه بیشتر به عمد فکر کنید و احساس قدردانی کنید، فراوانی بیشتری به دست خواهید آورد.

در پایان بد نیست به این نکته اشاره داشته باشیم که این کتاب شامل 28 تمرین جادویی است که به شما کمک می کند یاد بگیرید چگونه می توانید از شکرگزاری در زندگی خود برای متحول کردن سلامت، امور مالی، شغل و روابط خود استفاده کنید و چگونه می توانید به کوچکترین خواسته ها و رویاهای خود برسید.

مشارکت در بهبود خلاصه کتاب معجزه شکرگزاری :

از این که یکی از محتواهای بخش گزیده کتاب های پیشنهادی سایت من مورد مطالعه شما کاربر گرامی قرار گرفته است، بسیار خرسندم. شایان ذکر است این مقاله به صورت دوره ای به کمک سایر خوانندگان کتاب بروزرسانی خواهد شد. بنابراین به شما پیشنهاد می شود تا هر چند مدت یکبار جهت یادآوری مطالب گذشته و مطالعه نکات جدید به این برگه مراجعه نمایید. لطفا در صورتی که شما هم قبلا کتاب معجزه شکرگزاری را مورد مطالعه قرار داده اید و یا مرور این مقاله در سایت سبب اشتیاق به مطالعه کامل این کتاب در شما شده است، برداشت های خودتان از کتاب معجزه شکرگزاری را در قالب خلاصه، نقد و بررسی، نظر، نکات کلیدی و کاربردی و … از طریق بخش نظرات موجود در پایین همین صفحه با من و سایر کاربران سایت به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *