خلاصه کتاب کار عمیق اثر کال نیوپورت در این بخش از سایت جهت مطالعه شما همراهان گرامی گردآوری گردیده است. در این بخش سعی شده است تا با انتشار جذاب ترین بخش ها و گزیده نکات ارزشمند نوشته شده در این کتاب محبوب و پرفروش، انگیره مطالعه کامل آن در شما تقویت گردد.

درباره کتاب کار عمیق :

نویسنده در این کتاب در تلاش است تا این مسئله را جا بیندازد که (تمرکز) در دنیای پرآشوب امروز، حلقه مفقوده موفقیت است. اگر شما هم جز آن افرادی هستید که انجام چند کار به صورت همزمان را مزیت صرفه جویی در زمان می دانید اما از نتیجه کارهای که انجام می دهید، رضایت ندارید. این کتاب دقیقا برای شما نوشته شده است چرا که شما در این کتاب خواهید آموخت که تمرکز و تلاش به روی یک خواسته هر چند کوچک یا بزرگ به عنوان یک فعالیت ژرف می تواند زمینه ساز موفقیت روزافزون در آن فعالیت شود در صورتی که انجام همزمان آن با کارهای دیگر ممکن است آن نتیجه دلخواه را به همراه نداشته باشد.

کار عمیق کال نیوپورت پادزهری برای جهانی است که در آن دامنه توجه انسان به تنها هشت ثانیه کاهش یافته است. نیوپورت در این کتاب مفهوم کار عمیق و همچنین کار سطحی مقابل آن را معرفی می کند. او استدلال می کند که پرورش توانایی برای تمرکز و تفکر عمیق برای حرفه ای ها ضروری است تا ارزش خود را به حداکثر برسانند، و او چهار قانون را ارائه می دهد تا به شما کمک کند توانایی خود را برای کار عمیق بهبود بخشد.

نیوپورت کار عمیق را اینگونه تعریف می‌کند: «فعالیت‌های حرفه‌ای که در حالت تمرکز بدون حواس‌پرتی انجام می‌شود که توانایی‌های شناختی شما را به حد نهایی می‌رساند». مشابه روشی که تنش عضلانی ایجاد شده توسط ورزش به افزایش قدرت بدنی کمک می کند، ما برای بهبود توانایی های شناختی خود به یک حالت تنش ذهنی نیاز داریم.

نیوپورت معتقد است که بدون دوره های مداوم کار عمیق، نمی توانیم به محدودیت های فکری خود برسیم یا عملکردی را که می توانیم به حداکثر برسانیم. مشکل این است که بسیاری از ما زمان زیادی را صرف انجام کارهای ساده و غیرمستقیم می کنیم. که جای تعجب نیست که این نوع کار به لحظات پیشرفتی منجر نمی شود که به ما کمک کند تفاوت بزرگی ایجاد کنیم.

نیوپورت می گوید: کار عمیق ارزشمند، کمیاب و هدفمند است.

این ارزشمند است زیرا ابزارهای مورد نیاز برای پیشرفت حرفه ای را در اختیار شما قرار می دهد: توانایی تسلط سریع بر امور دشوار و ایجاد کار با کیفیت بالا به سرعت و کارآمد. کار عمیق معنی‌دار است زیرا به ما احساس رضایت و جریان می‌دهد، وضعیت ذهنی رضایت‌بخش زمانی که ما داوطلبانه محدودیت‌های فکری خود را گسترش دهیم.با این حال، علی‌رغم اهمیت کار عمیق، اکثر ما گیر کرده‌ایم و تمام وقت خود را صرف کارهایی می‌کنیم که ما را مشغول می‌کنند اما ارزش کمی دارند و فرصت کمی برای کشش عضلات فکری به ما می‌دهند.

حتی با وجود تمام مزایای کار عمیق، برای مقاومت در برابر مسیر کمترین مقاومتی که توسط کار کم عمق ارائه می شود، نیاز به نظم و انضباط دارد. نیوپورت چهار قانون را ارائه می دهد که به شما کمک می کند در زمان صرفه جویی کنید و حواس پرتی هایی را که بر توانایی شما برای کار عمیق تأثیر می گذارد، به حداقل برسانید.

عمیق کار کنید

سخت است در دنیایی پر از حواس‌پرتی، به‌ویژه ایمیل و سایر پیام‌ها در فرهنگی که مردم انتظار نتایج فوری را دارند، عمیق کار کنید. نیوپورت پیشنهاد می‌کند که با کاوش در «فلسفه» کار عمیق خود و برنامه‌ریزی زمان برای کار عمیق شروع کنید. کار عمیق را می توان با مسدود کردن ذهنی یا فیزیکی خود برای چندین روز یا هفته در یک زمان، یا با مسدود کردن کل روزها یا زمان معینی در هر روز برای کار عمیق، “به صورت ریتمیک” انجام داد. صرف نظر از سبک شما، ایده این است که زمانی را بیابید و برنامه ریزی کنید که بتوانید ارتباط خود را قطع کنید و قوانین و آیین هایی را ایجاد کنید که به شما امکان می دهد عمیق کار کنید و توانایی تمرکز خود را بهبود ببخشید.

سر رفتن حوصله‌تان را بپذیرید

پس از تمرکز عمیق، اولین واکنش ما شکستن آن با حواس پرتی است. نیوپورت استدلال می کند که ما باید به جای درگیر شدن در فعالیت هایی که حواس پرتی را ایجاد می کنند، از تمرکز فاصله بگیریم و به مغزمان استراحت دهیم. دلیل اینکه ما به طور پیش‌فرض حواس‌پرتی‌هایمان را بررسی می‌کنیم، مانند چک کردن ایمیل یا سایر سیستم‌های پیام‌رسان، این است که مغز ما دیگر برای خسته شدن برنامه‌ریزی نشده است.با این حال، مغز به زمان استراحت نیاز دارد و خاموش شدن کامل به جای کار بر روی کارهای غیر ضروری به ما کمک می کند تمرکز را در دوره های تمرکز بهبود دهیم. به نظر می رسد که تغییر مداوم از یک مکان به مکان دیگر از توجه به حواس پرتی، یا از یک حواس پرتی به دیگری، در واقع توانایی ما را برای انجام چند کار تربیت می کند – یعنی توجه ما را بین اولویت های چندگانه تغییر می دهد. ما می توانیم این را با احساس بهره وری بیشتر توجیه کنیم، اما با گذشت زمان، توانایی ما برای تمرکز عمیق را مختل می کند. به عنوان مثال، بسیاری از ما گناهکار هستیم که دائما ایمیل خود را چک می کنیم. بهتر است ایمیل را به ندرت چک کنید تا اینکه دائماً صفحه را به امید دریافت پیام جدید به روز کنید. این نه تنها مدت زمانی را که صرف بررسی ایمیل می کنید کاهش می دهد، بلکه توانایی تمرکز شما را نیز بهبود می بخشد.

رسانه‌های اجتماعی را ترک کنید

نیوپورت طرفدار رسانه های اجتماعی نیست، زیرا این یکی دیگر از عوامل حواس پرتی است که زمان ما را تکه تکه می کند. برای تسلط بر توانایی خود در کار عمیق، باید در برابر وسوسه حواس‌پرتی‌هایی که سعی می‌کنند وقت و توجه شما را بدزدند، مقاومت کنید. او تصدیق می‌کند که قطع ارتباط کامل از رسانه‌های اجتماعی ممکن است برای بسیاری واقع‌بینانه نباشد و پیشنهاد می‌کند با بررسی کمتر رسانه‌های اجتماعی شروع کنید. به عنوان مثال، چک کردن حساب فیس بوک خود فقط یک بار در هفته به شما این امکان را می دهد که با مطالبی که دوستان خود پست می کنند در ارتباط باشید، در حالی که از ساعت های بیهوده ای که در شش روز دیگر صرف مرور رسانه های اجتماعی می کنید اجتناب کنید. او همچنین پیشنهاد می‌کند که مزایای استفاده از رسانه‌های اجتماعی را با مزایای کاری که می‌توانید با زمانی که صرف آن می‌کنید سنجیدید، و پیشنهاد می‌کند تعداد سایت‌های رسانه‌های اجتماعی را که استفاده می‌کنید کاهش دهید.

کم عمقی را کاهش دهید

در قانون نهایی، نیوپورت اشاره می‌کند که برای جلسات، تماس‌ها و سایر رویدادهای برنامه‌ریزی‌شده به راحتی می‌توان زمان زیادی را که برای کار عمیق در اختیار دارید صرف کرد. او پیشنهاد می کند روز خود را از قبل برنامه ریزی کنید و بلوک هایی را برای کارهای سطحی و عمیق رزرو کنید. همچنین پیشنهاد می‌کند کار را در یک زمان مشخص متوقف کنید، که شما را مجبور می‌کند روی انجام وظایف خود در طول روز تمرکز کنید و اطمینان حاصل می‌کند که مغز شما در شب زمانی برای استراحت و ریکاوری دارد. در نهایت، پیشنهاداتی را برای کنترل صندوق ورودی ایمیل شما ارائه می کند، مانند ایجاد فرآیندها و الگوهایی برای رسیدگی به انواع ایمیل هایی که معمولاً دریافت می کنید.

مشارکت در بهبود خلاصه کتاب کار عمیق :

از این که یکی از محتواهای بخش گزیده کتاب های پیشنهادی سایت من مورد مطالعه شما کاربر گرامی قرار گرفته است، بسیار خرسندم. شایان ذکر است این مقاله به صورت دوره ای به کمک سایر خوانندگان کتاب بروزرسانی خواهد شد. بنابراین به شما پیشنهاد می شود تا هر چند مدت یکبار جهت یادآوری مطالب گذشته و مطالعه نکات جدید به این برگه مراجعه نمایید. لطفا در صورتی که شما هم قبلا کتاب کار عمیق را مورد مطالعه قرار داده اید و یا مرور این مقاله در سایت سبب اشتیاق به مطالعه کامل این کتاب در شما شده است، برداشت های خودتان از کتاب کار عمیق را در قالب خلاصه، نقد و بررسی، نظر، نکات کلیدی و کاربردی و … از طریق بخش نظرات موجود در پایین همین صفحه با من و سایر کاربران سایت به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *