به آموزش درس بیست و چهارم کتاب 504 واژه ضروری زبان انگلیسی خوش آمدید. در این درس ما تلاش داریم تا پیش از بیان تعاریف و معنای مختلف 12 لغت (Fierce, detest, sneer, scowl, encourage, consider, vermin, wail, symbol, authority, neutral, trifle) به صورت مجزا، ابتدا در غالب یک متن جامع، آشنایی نسبی با کاربرد این کلمات در زبان انگلیسی به دست آوریم. لطفا فراموش نفرمایید که صرف مطالعه این متن به معنای یادگیری کامل لغات فوق نیست و نیاز هست لغات فوق به صورت تک به تک مورد تجزیه و تحلیل در جملات مختلف قرار بگیرند تا شما به کاربردها و معنای مختلف آنها تسلط پیدا نمایید.

Punishment for Drug Abuse

A recent attempt by New Jersey’s attorney general to lessen the penalties for use of marijuana has caused fierce arguments around the country. Those who detest the drug users sneer and scowl at the light treatment of offenders. They reject the attorney general’s recommendation as lacking a morsel of sense, claiming it would only encourage more drug abuse. They consider the drug addict much like vermin that must be stamped out. Such citizens continually wail for stiffer penalties. Those in favor of a milder approach to the drug problem point to the poor results achieved by prison terms. They feel addicts should be given medical help. Also, in enforcing harsh drug laws, police tend to be viewed as a symbol  of  unwelcome  authority.  The  problem demands a solution. We cannot remain neutral or unconcerned, nor can we afford to muddle  through with  ineffective  measure, for  this  is not  a trifling matter.

تنبیه بخاطر سوء استفاده از مواد

تلاش اخیر دادستان کل نیوجرسی برای کاهش مجازات استفاده از ماری جوانا در سراسر کشور باعث بحثهای شدیدی شده است. آنان که از مصرف کنندگان مواد مخدر متنفرند، از برخورد ملایم با متخطی ها ناراحت شده و آنرا مسخره می کنند۔ اینگونه افراد توصیه های دادستان کل را رد می کنند بخاطر اینکه فاقد ذره ای عقل و منطق است و ادعا می کنند که این عمل تنها باعث ترغیب سوء استفاده بیشتر از مواد مخدر می شود. آنها معتاد به مواد مخدر را همچون حشره ای موذی تلقی می کنند که باید از بین برود۔ چنین افرادی دائم برای مجازاتهای سخت تر فریاد می زنند۔ آنان که هوادار برخورد ملایم تری با مسئله مواد مخدر هستند به نتایج ضعیفی اشاره می کنند که از طریق دوره های زندان بدست آمده است۔ این افراد معتقدند که باید به معتادان کمک پزشکی داده شود۔ نیز در اجرای قوانین شدید مواد مخدر، پلیس معمولاً نماد و سمبل اقتدار ناخواسته تلقی می شود۔ این مسئله نیاز به راه حل دارد۔ ما نمی توانیم بی خیال یا بیطرف بمانیم و نمی توانیم با اقدامات بی ثمر به نتیجه برسيم زیرا این مشکل، مسئله کم اهمیتی نیست۔

به پایان مقاله آموزش درس بیست و چهارم کتاب 504 واژه ضروری از بخش آموزش زبان انگلیسی سایت رسیدیم. لطفا انتقادات و پیشنهادات خود در ارتباط با این مقاله را از طریق بخش نظرات با من در میان بگذارید. همچنین من و سایر بازیدکنندگان این مقاله بسیار علاقه مند هستیم چنانچه شما دانش و یا تجربه خاصی در زمینه آموزش زبان انگلیسی بخصوص در ارتباط با یادگیری هر چه بهتر این درس دارید با ما از طریق بخش نظرات در میان بگذارید.

درس بعدی : درس بیست و پنجم کتاب 504 واژه ضروری زبان انگلیسی

2 فکر در مورد “ درس بیست و چهارم کتاب 504

  1. سید عرفان حسینی فر گفت:

    با سلام و تشکر از زحمات شما
    شاید اگر به جای «سمبل اقتدار ناخواسته»، از «سمبل اقتدار ناخوشایند» استفاده می‌کردید بهتر بود. به نظر بنده منظور متن این است که اگر پلیس اقدامات خشونت‌آمیز نشان دهد، در نظر مردم چهره‌ای ناخوشایند پیدا میکند.
    با سپاس

    1. سلام عرفان عزیز
      ممنون از این که نظر خودتو با ما به اشتراک گذاشتی. بله تا حدود زیادی حق با شماست و استفاده از ( سمبل اقتدار ناخوشایند ) به جای ( سمبل اقتدار ناخواسته ) ترجمه را زیباتر می نماید. اما لطفا به این نکته هم توجه داشته باش که متن در مورد دو تا دیدگاه است که دسته اول معتقد به اعمال زور و فشار به معتادان و دسته دوم معتقد به برخورد ملایم با آنها هستند، و این جمله از طرف دسته دومی دارد مطرح می گردد که معتقدند این اقتدار ناخواسته از طرف مردم دارد به پلیس تحمیل می شود.
      خوشحال میشیم در ارتباط با سایر محتواهای ترجمه ای موجود در سایت نیز اگر نکته نظری داشتی با ما در میان بگذاری
      سبز باشی و مانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *