دیجیتال مارکتر ( کارشناس دیجیتال مارکتینگ ) به فردی اطلاق می گردد که در یک مجموعه وظیفه هماهنگی و ایجاد ارتباط بین سئوکار، بازاریاب محتوا و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و … را در راستای شناخت هر چه بیشتر مشتریان و افزایش فروش محصول یا خدمات برعهده می گیرد.

توانایی های مورد نیاز یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ

آشنایی با زیرشاخه های دیجیتال مارکتینگ : اولین و مهترین توانایی که یک فرد مشغول به فعالیت در حوزه دیجیتال مارکتینگ لازم است داشته باشد آشنایی با تمام زیر مجموعه های این حوزه است برای مثال چنان چه شما حداقل یک آشنایی مقدماتی با مفاهیم حوزه سئو و بهینه سازی سایت نداشته باشید چطور می توان انتظار داشت که بتوانید توقعات تیم سئو شرکت را متوجه شوید و راهکارهایی برای رفع آنها ارائه نمایید.

تسلط بر ابزارهای دیجیتال مارکتینگ : اولین نیاز و دومین توانایی که انتظار می رود یک دیجیتال مارکتر ( کارشناس بازاریابی اینترنتی ) دارا باشد تسلط بر ابزارهای است که برای آنالیز داده ها و عملیاتی کردن برنامه های بازاریابی و تبلیغات آنلاین در فضای مجازی و غیر آن مورد استفاده قرار می گیرند.

توانایی آنالیز و تحلیل داده های بزرگ : یکی از مهم ترین پارامترها برای برنامه ریزی پلن های مختلف بازاریابی و یا تبلیغات انلاین، آنالیز و تحلیل داده هایی است که از ارتباط با مخاطبان گرفته می شود و تقریبا با اطمینان کامل می توان گفت که شما توفیقی در کار خود به دست نخواهید آورد مگر با یک آنالیز درست و حسابی بروی داده های بدست آمده.

دارای ذهن خلاق و ایده های نوین : آنچه سبب تمایز و رشد و پیشرفت سازمان شما با دیگر مجموعه های رقیب شما می شود دقیقا همین بخش استفاده از ایده های جدید است که منطقا هیچ ایده جدیدی برای کسب وکار شما به وجود نخواهد آمد مگر با داشتن آشنایی کامل با زیرشاخه های دیجیتال مارکتینگ، تسلط بر ابزارهای دیجیتال مارکتینگ و آنالیز بروی داده های جمع آوری شده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *