متغیرهای سراسری (Global) در php :

متغیرهای سراسری (Global Variables) در زبان برنامه نویسی PHP از نوع متغیرهایی هستند که در هر جای برنامه قابل دسترسی هستند. به عبارت دیگر، این متغیرها در هر قسمت از برنامه قابل استفاده و تغییر هستند و نیازی به تعریف مجدد آنها نیست.

برخلاف متغیرهای محلی (Local Variables) که فقط در داخل تابع یا بلوک برنامه قابل دسترسی هستند، متغیرهای سراسری در تمام بخش‌های برنامه قابل استفاده هستند. این امر در برنامه‌نویسی پی‌اچ‌پی بسیار مفید است، زیرا می‌توان آنها را در هر قسمت از برنامه به‌کار برد و اطلاعات را بین توابع و بلوک‌های کد مختلف به اشتراک بگذارد.

برای تعریف یک متغیر سراسری، کافی است از کلیدواژه global قبل از نام متغیر استفاده کنیم. به این ترتیب، متغیر سراسری به صورت زیر تعریف می‌شود:

global $variable_name;

یک نکته مهم در استفاده از متغیرهای سراسری این است که باید در نقاط قبل از استفاده از مقدار آنها، ابتدا آنها را تعریف کنیم. این به این معنی است که ابتدا باید متغیرهای سراسری را در بخش‌هایی از برنامه تعریف کنیم که قبل از استفاده از آنها قرار دارد.

استفاده از متغیرهای سراسری در PHP می‌تواند به برنامه‌نویسان کمک کند تا اطلاعاتی را بین توابع و بلوک‌های کد مختلف به اشتراک بگذارند. این امر می‌تواند بهبود عملکرد برنامه و کاهش تکرار کدها را به همراه داشته باشد. با این حال، استفاده بیش از حد از متغیرهای سراسری نیز می‌تواند منجر به پیچیدگی کد و اشکال‌زدایی مشکل‌ساز شود، بنابراین باید با دقت و با توجه به نیازهای برنامه از آنها استفاده کرد.

در نتیجه، متغیرهای سراسری در PHP ابزاری قدرتمند برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات بین قسمت‌های مختلف برنامه هستند. با استفاده صحیح از آنها، می‌توان کدها را بهبود داده و عملکرد برنامه را بهبود بخشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *