فعالیت در حوزه دیجیتال مارکتینگ برای هیچ فردی میسر نیست مگر با تسلط بر ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، ما در این مقاله تلاش داریم با معرفی ابزارهای دیجیتال مارکتینگ اولین گام در این مسیر را مستحکم برداریم. چرا که اولین مرحله در آغاز هر راه و مسیری شناخت درست از آن راه و مسیر است تا دچار بیراهه و سردرگمی نشویم.

معرفی ابزارهای دیجیتال مارکتینگ :

کانال ها ارتباطی دیجیتال مارکتینگ را به صورت متخصر می توان در هفت بخش سئو و بهینه سازی سایت، ایمیل مارکتینگ، آنالیز و تحلیل بازدیدکنندگان، مدیریت شبکه های اجتماعی، تبلیغات و بازاریابی اینترنتی، پشتیبانی و چت آنلاین، نظرسنجی، پرسشنامه و فرم ساز دسته بندی کرد.

ابزارهای سئو و بهینه سازی سایت: از گوگل سرچ کنسول، ماز، Semrush، ahref، افزونه یوست مخصوص سیستم‌ مدیریت محتوای وردپرس، جی ‌تی ‌متریکس، پینگدام، pagespeed insights، کیورد پلنر، گوگل ترند، کیوردشیتر، keyword eveywhere، ابزار تست اسکیما، ابزار ساخت لینک UTM می توان به عنوان مشهورترین ابزارهای بهینه سازی سایت نام برد.

ابزارهای مرتبط با ایمیل مارکتینگ: میل چیمپ، سرویس میلرلایت، سرویس سندر، نجوا وپاکت از معروفترین ابزارهایی است که در مدیریت و ارسال ایمیل های تبلیغاتی مورد استفاده قرار می گیرد.

ابزارهای آنالیز و تحلیل بازدیدکنندگان: گوگل آنالیتیکس، گوگل تگ منیجر، هات‌جر، الکسا و سیمیلاروب از مهم ترین ابزارهایی آنالیز و تحلیل بازدیدکنندگان سایت به شمار می روند.

ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی : از بهترین ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی می توان به socialblade، Ninjalitics، hootsuite، Buffer و نوین‌هاب اشاره داشت.

ابزارهای تبلیغات و بازاریابی آنلاین: ابزارهای غیر مشهور زیادی وجود دارند که در زمینه تبلیغات آنلاین مورد استفاده قرار می گیرند که موضوع بحث ما نیستند. در ادامه مهم ترین این ابزارها را برخواهیم شمرد. گوگل ادز، یکتانت، صبا ویژن، تپسل و کاپریلا مهم ترین این ابزارها می باشند.

ابزارهای پشتیبانی و چت آنلاین: ارتباط با کاربران از مهم ترین فرصت ها در دیجیتال مارکتینگ به حساب می آیند از ابزارهای آن می توان رایچت، ریتین، گفتینو، Crisp و Tawk.to را نام برد.

ابزارهای نظرسنجی، پرسشنامه و فرم ساز: پرس لاین و فرم ساز گوگل از محبوب ترین ابزارهای نظرسنجی و ساخت پرسشنامه به حساب می آیند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *