نکست دور (Nextdoor) یک پلتفرم اجتماعی محلی است که در سال ۲۰۱۱ توسط نیروس سوارگوپتا (Nirav Tolia)، دیویس سفرن (Dave Beiser)، پراغاش چاندرا (Prakash Janakiraman) و سارا لوویت (Sarah Leary) تأسیس شد. این پلتفرم به افراد امکان می‌دهد تا با همسایگان خود در یک منطقه محدود در ارتباط باشند و اطلاعات و اخبار مربوط به این منطقه را به اشتراک بگذارند.

نکست دور در بیش از ۲۵۰٬۰۰۰ منطقه در سراسر جهان فعال است و بیش از ۱۵۰ میلیون کاربر دارد. این پلتفرم در بیش از ۱۷۰۰ شهر در ایالات متحده و در برخی از کشورهای اروپایی، استرالیا و کانادا فعال است. از جمله کشورهایی که این پلتفرم در آن فعال است می‌توان به آلمان، فرانسه، هلند و ایتالیا اشاره کرد.

از زمان تأسیس تاکنون، نکست دور به یکی از بزرگترین پلتفرم‌های اجتماعی محلی تبدیل شده است. این پلتفرم برای ارتباط بین همسایگان، به اشتراک گذاری اطلاعات مربوط به امنیت و ایجاد ارتباطات محلی استفاده می‌شود. کاربران می‌توانند از طریق پلتفرم نکست دور درخواست‌های خدمات مانند تعمیرات خانگی، مراقبت از حیوانات خانگی و یا پیدا کردن همسایه‌هایی که به تجربیات خاصی نیاز دارند، ارسال کنند.

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد نکست دور، امکان احراز هویت هر کاربر است. برای عضویت در این پلتفرم، کاربران باید آدرس خانه خود را تأیید کنند. این اقدام به منظور ایجاد اطمینان بیشتر در میان کاربران و جلوگیری از ایجاد حساب های جعلی و نقض امنیت است.

امنیت و حریم خصوصی از اولویت‌های نکست دور است. تیم امنیت این پلتفرم به خوبی بر روی حفظ نظم و امنیت در پلتفرم کار می‌کند و هرگونه تخلف یا نقض حقوق کاربران را ردیابی و مداخله می‌کند.

با توجه به افزایش استفاده از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، نکست دور به عنوان یک پلتفرم محلی موفقیت زیادی را کسب کرده است. این پلتفرم به افراد امکان می‌دهد تا با همسایگان خود در ارتباط باشند و به راحتی اطلاعات مربوط به منطقه خود را دریافت و به اشتراک بگذارند. همچنین، با استفاده از این پلتفرم، افراد می‌توانند با همسایگان خود همکاری کنند و خدمات محلی را بهبود بخشند.

در نهایت، نکست دور به عنوان یک پلتفرم اجتماعی محلی می‌تواند به تقویت ارتباطات محلی و ایجاد اتحاد و همبستگی در یک منطقه کمک کند. این پلتفرم افراد را به همدیگر نزدیکتر می‌کند و بهبود کیفیت زندگی در مناطق مختلف را ترویج می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *