هدف از آموزش هفته پانزدهم کتاب 1100 واژه که باید دانست، یادگیری تعاریف، معانی و کاربرد لغات (Complicity-liquidation-accomplice-recant-culpable-woolgathering) در روز اول (Abrogate-alleged-access-invalidate-preclude-to whitewash) در روز دوم (Persevere-landmark-extrinsic-declaim-fetter-to break the ice) در روز سوم  (Paragon-nomadic-asperity-epithet-controversial-the grapevine) در روز چهارم می باشد. شیوه آموزشی ما در این مجموعه بدین صورت است که ابتدا شما با مشاهده چهار متن مجزا که هر یک به صورت اختصاصی شامل کلمات یک روز از هفته آموزشی می باشند با کاربرد این کلمات در جمله آشنا می شوید و سپس با کلیک بروی هر یک از کلمات ، توضیحات تکمیلی در ارتباط با یادگیری آن لغت را فرا می گیرید.

The first day of the Fifteenth week of the book 1100 words you need to know : DANNY ESCOBEDO GOES TO JAIL

In 1960, a young Chicagoan, Danny Escobedo, was given a 20-year jail sentence for firstdegree murder. Danny had confessed to complicity in the killing of his brother-in-law after the police had refused to allow him to see his lawyer. Actually, Danny was tricked into blaming a friend for the liquidation of his sister ’s husband, thereby establishing himself as an accomplice. Despite the fact that Danny later recanted his confession, he was found culpable and jailed. Danny had been stereotyped* as a hoodlum and nobody raised an eyebrow over the hapless* felon’s* troubles.

روز اول از هفته پانزدهم کتاب 1100 واژه که باید دانست : «دنی اسکوبدو» به زندان می رود

در سال ۱۹۶۰ «دنی اسکوبدو» جوانی اهل شیکاگو، به ۲۰ سال زندان برای قتل درجه ی یک محکوم شد۔ بعد از اینکه پلیس به «دنی» اجازه نداده بود وکیلش را ببیند، او به همدستی در کشتن شوهر خواهرش اعتراف کرد۔ در حقیقت، «دنی» را با حقه و کلک وادار کرده بودند گناه کشتن شوهرخواهرش را بر گردن یکی از دوستانش بیاندازد و از این طریق خودش را به عنوان شریک جرم مطرح کند۔ با وجود این حقیقت که «دنی» بعدها اعترافش را انکار کرد، اما مجرم شناخته شد و به زندان افتاد۔ «دنی» به عنوان یک جانی به صورت کلیشه در امده بود و هیچ کس برای مشکلات جانی بدبخت خم به ابرو نیاورد.

The second day of the Fifteenth week of the book 1100 words you need to know : ESCOBEDO’S LAWYER APPEALS

Barry Kroll, a Chicago lawyer, took an interest in Danny Escobedo’s case. Kroll felt that his client’s rights under the Constitution had been abrogated. Since the alleged accomplice,* Escobedo, had been denied access to an attorney, Kroll asked the courts to invalidate the conviction. He proposed that lawyers be entitled to sit in when the police question a suspect but the Illinois courts rejected that on the grounds that it would effectively preclude all questioning by legal authorities. If such a law were upheld, the police felt that it would play havoc* with all criminal investigations.

روز دوم از هفته پانزدهم کتاب 1100 واژه که باید دانست : فرجام خواهی وکیل اسکوبدو

یک وکیل اهل شیکاگو به نام «بری کرول» به پرونده ی «دنی اسکوبدو» علاقمند شد. «کرول» احساس می کرد که بر مبنای قانون اساسی حقوق موکل او از بين رفته است۔ چون «اسکوبدو» به عنوان شریک جرم ادعا شده. از دسترسی به یک وکیل محروم شده بود «کرول» از دادگاه خواست تا محکومیت را باطل کند او پیشنهاد کرد زمانی که پلیس از مظنونی بازجویی می کند، وکلا اجازه حضور و نشستن داشته باشند، اما دادگاه «ایلینویز» به این جهت که این کار به طرزی مؤثر از تمام بازجویی های کارشناسان فضایی جلوگیری می کند، این درخواست را رد کرد۔ پلیس احساس می کرد که اگر چنین قانونی تابید شود همه ی تحقیقات جنایی را خراب می کند.

The third day of the Fifteenth week of the book 1100 words you need to know: AN HISTORIC SUPREME COURT RULING

Lawyer Kroll persevered in his defense of Danny Escobedo. The case was argued before the Supreme Court, and in 1964, in a landmark decision, the Court reversed Danny’s conviction. Legal aid, said the judges, must be instantly available to a suspect. “A system of law enforcement that comes to depend on the confession,” one Justice declared, “will, in the long run, be less reliable than a system that depends on extrinsic evidence independently secured through skillful investigation.” A Justice who declaimed against the decision said, however, “I think the rule is ill-conceived and that it seriously fetters perfectly legitimate methods of criminal enforcement.”

روز سوم از هفته پانزدهم کتاب 1100 واژه که باید دانست : حکم تاریخی دادگاه عالی‎

‏وکیل «کرول» در دفاع خود از «دنی اسکوبدو» پشتکار داشت. پرونده در محضر دادگاه عالی به بحث گذاشته شد‎ و در سال ۱۹۶۴ دادگاه در حکمی بزرگ و دوران ساز محکومیت «دنی» را لغو کرد۔ قضات گفتند کمک قانونی باید فورا در دسترس متهم قرار بگیرد. ‏قاضی اظهار داشت “نظام اجرای قانون که به اعتراف وابسته است در نهایت ‏نهایت نسبت به نظامی که به شواهد ظاهری وابسته بوده و از طریق تحقیق و بررسی ماهرانه بدست می آید ۔‎ ‏اعتبار کمتری دارد۔ با این وجود یک قاضی که علیه این حکم با حرارت نطق می کرد گفت “فکر می کنم برداشت‎ ‏نادرستی از قانون وجود دارد و به طور جدی روش های مشروع و قانونی اجرای جنایی را محدود می‎ کند.”

The fourth day of the Fifteenth week of the book 1100 words you need to know : THE EFFECTS OF THE ESCOBEDO DECISION

After Danny Escobedo’s release from prison, hundreds of inmates began suits for their freedom on the grounds that their rights had been violated, too. Each case was heard on its merits, and in numerous instances people who had been convicted of serious offenses were freed because of the new standards established in the Escobedo case. After getting out, Danny was not a paragon of virtue, according to the police. He led a nomadic existence, drifting from job to job, and was arrested frequently. With asperity, and a few choice epithets, Danny referred to police harassment.* Although the Escobedo case was a controversial one, most agree that it inspired better police training, better law enforcement procedures, and improved scientific crime detection.

روز چهارم از هفته پانزدهم کتاب 1100 واژه که باید دانست : اثار حکم اسکوبدو

پس از آزادی «دنی اسکوبدو» از زندان، صدها زندانی از این جهت که می گفتند حقوق آنان نیز نقض شده است، دنبال آزادی خود رفتند۔ مزایای هر پرونده شنیده شد و در نمونه های فراوانی به خاطر معیارهای جدیدی که در پرونده ی «اسکوبدو» برقرار شده بود، افرادی که مرتکب جرم هایی جدی شده بودند، آزاد شدند۔ طبق نظر پلیس، «دنی» پس ازا آزادی نمونه ای از پاکدامنی نبود۔ زندگی آواره ای داشت، از کاری به کار دیگر سرگردان بود و دائما دستگیر می شد۔ «دنی» با خشونت و چند لقب برگزیده ی دیگر به آزار و اذیت پلیس اشاره می کرد۔ اگرچه پرونده ی «اسکوبدو» بحث انگیز بود اما خیلی ها موافقند که این پرونده موجب آموزش بهتر پلیس، روش های بهتر اجرای قانون، و بررسی جنایی بهتر و علمی شد.

در اینجا به پایان آموزش هفته پانزدهم کتاب 1100 واژه که باید دانست از بخش آموزش زبان انگلیسی سایت رسیدیم. لطفا نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود در ارتباط با نحوه ارائه این درس را از طریق بخش نظرات با من در میان بگذارید. همچنین من و سایر مخاطبان این مقاله علاقه مندیم چنانچه شما دانش و یا تجربه خاصی در زمینه آموزش زبان انگلیسی علی الخصوص در ارتباط با یادگیری هر چه بهتر این درس دارید با ما از این طریق به اشتراک بگذارید.

درس بعدی : هفته شانزدهم کتاب 1100 واژه که باید دانست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *