پنجره Alert در JavaScript :

JavaScript یک زبان برنامه نویسی قدرتمند و پرکاربرد است که برای توسعه وب سایت ها و برنامه های تعاملی استفاده می شود. در این زبان، یکی از قابلیت های مهم Alert است که برای نمایش پیام های هشدار به کاربر استفاده می شود.

پنجره Alert یک نوع پیام هشدار است که در مرورگرها نمایش داده می شود. این پیام هشدار می تواند به کاربر اعلانیه ای ارائه دهد یا از کاربر درخواستی بکند. مثلا می تواند یک پیام هشدار برای تایید عملیات حذف یک مورد در برنامه نوشته شده در جاوااسکریپت نمایش دهد.

برای استفاده از پنجره Alert، می توان از تابع window.alert استفاده کرد. این تابع یک رشته متنی را به عنوان ورودی دریافت می کند و آن را در پنجره Alert نمایش می دهد. برای مثال، با اجرای کد زیر، یک پنجره Alert با پیام “Hello, World!” نمایش داده می شود:

“`
window.alert(“Hello, World!”);
“`

به علاوه، می توان از نقطه ویرگول (;) برای جدا کردن دستورات در جاوااسکریپت استفاده کرد. بنابراین، می توان کد بالا را به شکل زیر نیز نوشت:

“`
window.alert(“Hello, World!”)
“`

استفاده از پنجره Alert به سادگی امکان پذیر است، اما باید توجه داشت که این پنجره هشداری نیست و کاربر نمی تواند با آن تعاملی داشته باشد. به عبارت دیگر، تا زمانی که کاربر دکمه “بازگشت” را کلیک نکند، اجرای برنامه متوقف می شود.

علاوه بر تابع window.alert، در JavaScript دیگر نوع های پیام هشدار نیز وجود دارند. به عنوان مثال، تابع window.confirm یک پیام هشدار می دهد که کاربر می تواند برای پذیرش (با کلیک بر روی دکمه “تایید”) یا رد (با کلیک بر روی دکمه “لغو”) اقدام کند. تابع window.prompt همچنین یک پیام هشدار می دهد و کاربر را مجبور می کند مقداری را وارد کند.

در مجموع، پنجره Alert در JavaScript یک ابزار قدرتمند برای نمایش پیام هشدار به کاربر است. با استفاده از این پنجره، می توان به آسانی اعلانیه های لازم را در برنامه نوشته شده در جاوااسکریپت نمایش داد و با کاربر تعامل داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *