خلاصه کتاب آیین دوست یابی و چگونگی نفوذ در دیگران اثر دیل کارنگی در این بخش از سایت جهت مطالعه شما همراهان گرامی گردآوری گردیده است. در این بخش سعی شده است تا با انتشار جذاب ترین بخش ها و گزیده نکات ارزشمند نوشته شده در این کتاب محبوب و پرفروش، انگیره مطالعه کامل آن در شما تقویت گردد.

درباره کتاب آیین دوست یابی و چگونگی نفوذ در دیگران :

این کتاب حاصل تجربیات شخصی، مطالعه زندگی نامه های افراد بیشمار از طریق مطالعه پرونده های دادگاه خانواده و مجلات و کلاس ها و سخنرانی های آیین دوست یابی و نفوذ در مردم دیل کارنگی می باشد. انسان فطرتا موجودی اجتماعی است و نیاز به زندگی در کنار دیگران برای رفع نیازها، تعامل، تفریح و … دارد بنابراین نیاز دارد تکنیک های را فرا بگیرد که تسهیل کننده ارتباط و همچنین ماندگاری آن در راستای نیل رسیدن به اهداف او می باشند، این کتاب با این هدف گردآوری گردیده که بتواند گام موثری در برقراری و حفظ ارتباط شما عزیزان با دیگران بردارد.

بخش اول: چگونه با مردم رفتار کنیم؟

خلاصه فصل 1 کتاب آیین دوست یابی و چگونگی نفوذ در دیگران : از کسی انتقاد نکنید.

وقتی از کسی انتقاد می کنید، حالت تدافعی می گیرد و به عزت نفس او لطمه می زنید و باعث رنجش می شوید. شما هم وضعیت را اصلاح نکردید. سگ شما با پاداش دادن به رفتار خوب به جای تنبیه رفتار بد، سریعتر یاد می گیرد. بفهمید چرا این کار را می کنند؟

خلاصه فصل 2 کتاب آیین دوست یابی و چگونگی نفوذ در دیگران : از صمیم قلب قدردانی کنید.

عمیق ترین انگیزه در طبیعت انسان میل به مهم بودن است. شما خانواده یا کارمندان خود را برای شش روز متوالی بدون غذا رها نمی کنید. اما شما آنها را به مدت شش هفته و گاهی 60 سال رها می کنید، بدون اینکه قدردانی را به اندازه غذا به آنها بدهید.

مردم عادی وقتی چیزی را پیدا می کنند که دوست ندارند فریاد می زنند. وقتی چیزی را پیدا می کنند که دوست دارند، چیزی نمی گویند. برعکس عمل کن!

خلاصه فصل 3 کتاب آیین دوست یابی و چگونگی نفوذ در دیگران : به خواسته های طرف مقابل توجه کنید.

ماهی ها عاشق خوردن کرم هستند، اما شما شیرینی را ترجیح می دهید. وقتی برای ماهیگیری می روید، ماهی را با شیرینی فریب نمی دهید. شما به آنچه آنها می خواهند فکر می کنید، نه آنچه شما می خواهید.

اگر می‌خواهید کسی را متقاعد کنید که کاری را انجام دهد، باید به این فکر کنید که «چگونه می‌توانم این شخص را وادار به انجام آن کار کنم؟» وقتی در حال نوشتن یک درخواست شغلی هستید، روی اینکه چگونه می‌توانید به او کمک کنید، تمرکز کنید، چه می‌خواهد، نه تو چی میخوای.

بخش دوم: چگونه می توان مردم را دوست داشت؟

خلاصه فصل 4 کتاب آیین دوست یابی و چگونگی نفوذ در دیگران : به افراد دیگر علاقه واقعی داشته باشید.

آن را از بهترین دوست خود بیاموزید، سگ! هر بار که شما را ملاقات می کنند، دم خود را تکان می دهند و به شما نشان می دهند که چقدر شما را دوست دارند. جای تعجب نیست که ما سگ ها را دوست داریم!

شما می توانید در عرض دو ماه با علاقه واقعی به دیگران دوستان بیشتری پیدا کنید، تا اینکه بتوانید در عرض دو سال با تلاش برای جلب توجه مردم به شما دوستان بیشتری پیدا کنید!

هر کسی به خودش علاقه دارد. وقتی یک عکس دسته جمعی از خودتان می بینید، سعی می کنید ابتدا خودتان را پیدا کنید. ما زمانی به دیگران علاقه مند می شویم که آنها به ما علاقه مند شوند! اگر می‌خواهیم دوستی پیدا کنیم، سعی کنیم کاری برای دیگران انجام دهیم – کاری که زمان و توجه می‌طلبد.

خلاصه فصل 5 کتاب آیین دوست یابی و چگونگی نفوذ در دیگران : لبخند بزنید.

دو صد گفته چون نیم کردار نسیت. لبخند می گوید “دوستت دارم. تو مرا خوشحال می کنی، خوشحالم که تو را می بینم.” از لبخندهای ساختگی خودداری کنید. لبخند زدن بسیار دلگرم کننده را به عادت تبدیل کنید. حتی وقتی با تلفن صحبت می کنید، لبخند به صدایتان می آید! هر روز صبح به افرادی که می بینید با لبخند سلام کنید. همچنین در تجارت کمک زیادی می کند: “مردی که لبخند نمی زند نباید فروشگاه باز کند.”

خلاصه فصل 6 کتاب آیین دوست یابی و چگونگی نفوذ در دیگران : نام ها را به خاطر بسپارید.

هرکسی بیشتر از همه اسم های دیگر به اسم خودش علاقه دارد. نام آنها را به خاطر بسپارید و آنها را با آن صدا کنید، شما یک تعریف ظریف و بسیار مؤثر انجام داده اید. فراموش کنید یا اشتباه بنویسید و خود را در موقعیت نامناسبی قرار می دهید!

هر وقت با شخص جدیدی آشنا شدید، نام او را بپرسید. اگر واضح نشنیدی، دوباره بپرس. اگر آشنا نیست بپرسید چگونه املا می شود؟ آن را در ذهن خود پخش کنید و سعی کنید آن را در ذهن خود با چهره شخص مرتبط کنید.

خلاصه فصل 7 کتاب آیین دوست یابی و چگونگی نفوذ در دیگران : شنونده خوبی باشید و اجازه دهید مردم صحبت کنند.

اگر می‌خواهید یک مکالمه‌گر خوب باشید، شنونده خوبی باشید. برای جالب بودن، علاقه مند باشید. سوالاتی بپرسید که دیگران از پاسخ دادن به آنها لذت ببرند. آنها را تشویق کنید تا در مورد خود و دستاوردهایشان صحبت کنند. واقعاً علاقه مند باشید و فقط با دقت گوش دهید.

خلاصه فصل 8 کتاب آیین دوست یابی و چگونگی نفوذ در دیگران : در مورد علایق دیگران صحبت کنید.

اگر با کسی که به قایقرانی علاقه دارد صحبت می کنید، در مورد قایقرانی صحبت کنید. اگر با کسی مصاحبه می کنید، با او آشنا شوید و در مورد علایق و اهدافش صحبت کنید. صحبت در مورد منافع دیگران برای هر دو طرف سود به همراه دارد.

خلاصه فصل 9 کتاب آیین دوست یابی و چگونگی نفوذ در دیگران : کاری کنید که مردم از صمیم قلب احساس مهم بودن کنند.

هر زمان با کسی ملاقات کردید، از خود بپرسید: واقعاً چه چیزی را در مورد او دوست دارم؟ همیشه کاری کنید که طرف مقابل احساس مهم بودن کند. اگر گارسون سفارش اشتباهی برای شما آورد، بگویید: ببخشید مزاحم شما شدم، اما من X را ترجیح می دهم. احتمالاً پاسخ خواهند داد: اشکالی ندارد!

تقریباً هرکسی که ملاقات می کنید به نوعی احساس برتری می کند. راه مطمئن برای به دست آوردن قلب آنها این است که به بهترین ویژگی های آنها توجه کنید، سعی کنید از آنها یاد بگیرید و به آنها اجازه دهید به روشی ظریف احساس کنند که می دانید چقدر مهم هستند.

بخش سوم: چگونه مردم را به طرز فکر خود جذب کنیم؟

خلاصه فصل 10 کتاب آیین دوست یابی و چگونگی نفوذ در دیگران : بحث نکنید.

از هر ده بار، نه بار، بحث با متقاعد شدن هر یک از طرفین به اینکه کاملاً درست می‌گویند، پایان می‌یابد. ممکن است گاهی برنده شوید، اما از ارزشی نخواهد داشت زیرا هرگز حسن نیت حریف خود را به دست نمی آورید. به آنها احساس حقارت دادی و غرورشان را جریحه دار کردی.

یک راه خوب برای رسیدگی به یک بحث اگر به شما ارائه شود این است: مخالفت را بپذیرید، ابتدا گوش دهید، حالت تدافعی نگیرید، زمینه های توافق را پیدا کنید، سعی کنید مناطقی را پیدا کنید که بتوانید اشتباهات خود را بپذیرید، قول بدهید که دیدگاه طرف مقابل را در نظر بگیرید. و از علاقه آنها تشکر کنید. با این حال، بهترین ایده، اجتناب از آن است!

خلاصه فصل 11 کتاب آیین دوست یابی و چگونگی نفوذ در دیگران : هرگز نگویید “تو اشتباه می کنی”.

اگر به کسی بگویید اشتباه می کند، آیا تمایل دارید با شما موافق باشد؟ هرگز! با گفتن اینکه در حال تلاش برای اثبات چیزی هستید شروع نکنید. این چالشی است که مقاومت ایجاد می کند و باعث می شود مخاطب بخواهد با شما بجنگد. می توانید با این جمله شروع کنید: “خب، حالا ببین، فکر کردم اینطور نیست، اما ممکن است اشتباه کنم. من معمولا دارم. و اگر اشتباه می کنم، می خواهم آن را ثابت کنم.”

وقتی به کسی می گویید اشتباه می کنید، فقط موفق می شوید که عزت نفس آن شخص را از بین ببرید و در هر بحثی خود را منفور کنید. کمی از دیپلماسی استفاده کنید.

خلاصه فصل 12 کتاب آیین دوست یابی و چگونگی نفوذ در دیگران : اگر اشتباه می کنید، سریع آن را بپذیرید.

اگر می دانید اشتباه می کنید و به هر حال به خاطر آن مورد انتقاد قرار می گیرید، چرا از طرف مقابل پیشی نگیرید و خودتان این کار را انجام ندهید؟ قبل از اینکه فرصتی برای گفتن داشته باشد، همه چیزهای تحقیر آمیزی را که می دانید طرف مقابل می خواهد بگوید، بگویید.از پاسخ تعجب خواهید کرد. میل شما به انتقاد از خود، تمام دعوا را از آنها دور می کند و آنها شروع به دفاع از شما می کنند! اگر اشتباه می کنید، سریع و واضح آن را بپذیرید.

خلاصه فصل 13 کتاب آیین دوست یابی و چگونگی نفوذ در دیگران : دوستانه شروع کنید.

اگر با عصبانیت شروع کنید، فرد عصبانی تر می شود. ممکن است زمان خوبی برای ابراز احساسات خود داشته باشید، اما با برخورد خصمانه شما، فرصت پذیرش شما را از دست خواهند داد.

خلاصه فصل 14 کتاب آیین دوست یابی و چگونگی نفوذ در دیگران : از طرف مقابل بخواهید «بله، بله، بله» بگوید.

وقتی با مردم صحبت می کنید، درباره تفاوت های خود صحبت نکنید. با تأیید بسیاری از مواردی که در مورد آنها موافق هستید شروع کنید. تاکید کنید که هر دوی شما در جهت یک هدف کار می کنید و تفاوت ها وسیله هستند نه هدف. از طرف مقابل بخواهید «بله، بله» بگوید و از گفتن «نه» خودداری کند. وقتی نه می گویند عصبی می شوند و غرورشان ایجاب می کند که همخوانی کنند. وقتی می گویند «بله»، پذیرا و روشن فکر می شوند.

خلاصه فصل 15 کتاب آیین دوست یابی و چگونگی نفوذ در دیگران : اجازه دهید دیگران قسمت اصلی گفتگو را انجام دهند.

سعی نکنید با صحبت بیش از حد در مورد خود دیگران را جذب کنید. مردم بیشتر از شما در مورد کسب و کار و مشکلات خود می دانند. سوال بپرسید و بگذارید چند نکته را به شما بگویند. توجه کنید، با حوصله گوش دهید و حرف را قطع نکنید.

خلاصه فصل 16 کتاب آیین دوست یابی و چگونگی نفوذ در دیگران : اجازه دهید طرف مقابل احساس کند که این نظر اوست.

شما به ایده هایی که می بینید بیشتر از ایده هایی که به شما ارائه می شود اعتقاد دارید. پس آیا عاقلانه تر نیست که پیشنهادی بدهیم و دیگران نتیجه را ببینند؟ هیچ کس دوست ندارد احساس کند چیزی به او فروخته شده یا از او خواسته شده است که کاری انجام دهد.ما دوست داریم کارها را با شرایط خودمان انجام دهیم و آنچه را که می خواهیم انجام دهیم.

خلاصه فصل 17 کتاب آیین دوست یابی و چگونگی نفوذ در دیگران : مسائل را از دید دیگری ببینید.

سعی کنید خود را به جای دیگران بگذارید، از خود بپرسید “اگر جای او بودم چه احساسی داشتم یا چه رفتاری داشتم”. موفقیت در روابط بین فردی به همدلی شما با دیدگاه طرف مقابل بستگی دارد. برای اینکه مکالمه مؤثر باشد، باید نشان دهید که به نظر و احساسات طرف مقابل به اندازه نظر خود ارزش قائل هستید.

خلاصه فصل 18 کتاب آیین دوست یابی و چگونگی نفوذ در دیگران : دلسوز باشید.

“اگر من جای تو بودم، مثل تو بودم.” اکثر افرادی که ملاقات می کنید تشنه همدردی هستند. آن را به آنها بدهید و آنها شما را دوست خواهند داشت. اگر یک معلم پیانو بخواهد دختری را متقاعد کند که ناخن های بلند خود را کوتاه کند تا به او در نواختن پیانو کمک کند. معلم باید با زیبایی ناخن های دختر، و فداکاری های بزرگی که در ساخت آنها انجام می شود، همدلی کند. سعی کنید دنیا را از دید دیگران ببینید و با دیدگاه آنها همدلی کنید.

خلاصه فصل 19 کتاب آیین دوست یابی و چگونگی نفوذ در دیگران : توسل به انگیزه های بزرگتر.

برای تغییر افراد، به انگیزه های بزرگتر آنها متوسل شوید. اگر روزنامه‌ای عکسی از شما منتشر کرده است که دوست ندارید، برایش نفرستید: «لطفاً آن را منتشر نکنید، من آن را دوست ندارم». اما در عوض: “لطفاً آن را پست نکنید، مادرم آن را دوست ندارد.” توسل به احترامی که همه ما برای مادری قائل هستیم. انگیزه های شریف تر

خلاصه فصل 20 کتاب آیین دوست یابی و چگونگی نفوذ در دیگران : ایده های خود را عملی کنید.

حقایق محض ارائه نکنید سعی کنید آنها را دراماتیک کنید، تفاوت بزرگی ایجاد خواهد کرد.

خلاصه فصل 21 کتاب آیین دوست یابی و چگونگی نفوذ در دیگران : چالش را پرتاب کنید.

راه انجام کارها تشویق به رقابت است. این چیزی است که همه افراد موفق دوست دارند: بازی.فرصتی برای ابراز وجود و اثبات ارزش خود، برجسته شدن و برنده شدن. چالش ها از میل به برتری و احساس مهم بودن استفاده می کنند.

قسمت چهارم: چگونه کسی را بدون توهین به او تغییر دهیم؟

خلاصه فصل 22 کتاب آیین دوست یابی و چگونگی نفوذ در دیگران : اگر نیاز به انتقاد دارید، با تمجید شروع کنید.

همیشه پس از شنیدن تعریف و تمجید در مورد چیزهای خوبی که داریم، گوش دادن به چیزهای منفی آسان تر است. مانند دندانپزشکی است که کار خود را با تسکین درد شروع می کند. شما هنوز هم می توانید مته را بگیرید، اما درد کمتری داشت.

خلاصه فصل 23 کتاب آیین دوست یابی و چگونگی نفوذ در دیگران :مراقب خطاهای ضمنی باشید.

“ما به شما بسیار افتخار می کنیم، جانی، که نمرات خود را در این سه ماهه بهبود بخشیده اید، و با ادامه تلاش های مشابه در سه ماهه آینده، نمره جبر شما ممکن است بالاتر از بقیه باشد.” توجه داشته باشید که والدین گفته اند “و” نه “اما باید روی جبر کار کنید.” توجه به اشتباهات به طور غیرمستقیم با افراد حساسی که از انتقاد مستقیم رنجیده می شوند، بهترین کارکرد را دارد.

خلاصه فصل 24 کتاب آیین دوست یابی و چگونگی نفوذ در دیگران : ابتدا در مورد اشتباهات خود صحبت کنید.

اعتراف به اشتباهات می تواند فرد را پذیراتر کند و او را متقاعد کند که رفتار خود را تغییر دهد.

خلاصه فصل 25 کتاب آیین دوست یابی و چگونگی نفوذ در دیگران : دستور ندهید.

سوالاتی مانند “می توانید آن را در نظر بگیرید؟” یا “به نظر شما اشکالی ندارد؟” بسیار بهتر از دستور مستقیم است. غرور مردم را حفظ کنید و به آنها احساس مهم بودن بدهید.

خلاصه فصل 26 کتاب آیین دوست یابی و چگونگی نفوذ در دیگران : اجازه دهید دیگران چهره خود را حفظ کنند.

اگر حق با ما باشد و طرف مقابل اشتباه کند، فقط نفس را از بین می برد و باعث از بین رفتن چهره افراد می شود.

خلاصه فصل 27 کتاب آیین دوست یابی و چگونگی نفوذ در دیگران : هر پیشرفت کوچک را تحسین کنید.

وقتی حتی یک پیشرفت کوچک را تحسین می کنید، دیگران را تشویق می کنید که به پیشرفت ادامه دهند.

خلاصه فصل 28 کتاب آیین دوست یابی و چگونگی نفوذ در دیگران : به کسی شهرت بدهید که باید مطابق آن زندگی کند.

اگر شخصی قبلاً کار خوبی انجام می داد، اما شروع به تبدیل شدن به یک کار بد کرده است، بهتر است به او یادآوری کنید که او همیشه یک کار عالی انجام داده است.به آن‌ها شهرت خوبی بدهید تا زندگی کنند، و آنها تمام تلاش خود را می‌کنند تا ثابت کنند اشتباه می‌کنید.

خلاصه فصل 29 کتاب آیین دوست یابی و چگونگی نفوذ در دیگران : از تشویق استفاده کنید. اشتباهات را به راحتی تصحیح کنید.

کارهای دیگران را تحسین کنید و اشتباهات آنها را به حداقل برسانید. اگر به فرزندان، همسر یا کارمندان خود بگویید که احمق هستند و کارها را اشتباه انجام می دهند، هر انگیزه ای را برای تلاش برای بهبود از بین خواهید برد. اگر برعکس عمل می کنید: تشویق کنید و به دیگران بگویید که به توانایی های آنها ایمان دارید و تا زمانی که موفق شوند روی آنها کار خواهید کرد.

مشارکت در بهبود خلاصه کتاب آیین دوست یابی و چگونگی نفوذ در دیگران :

از این که یکی از محتواهای بخش گزیده کتاب های پیشنهادی سایت من مورد مطالعه شما کاربر گرامی قرار گرفته است، بسیار خرسندم. شایان ذکر است این مقاله به صورت دوره ای به کمک سایر خوانندگان کتاب بروزرسانی خواهد شد. بنابراین به شما پیشنهاد می شود تا هر چند مدت یکبار جهت یادآوری مطالب گذشته و مطالعه نکات جدید به این برگه مراجعه نمایید. لطفا در صورتی که شما هم قبلا کتاب آیین دوست یابی و چگونگی نفوذ در دیگران را مورد مطالعه قرار داده اید و یا مرور این مقاله در سایت سبب اشتیاق به مطالعه کامل این کتاب در شما شده است، برداشت های خودتان از کتاب آیین دوست یابی و چگونگی نفوذ در دیگران را در قالب خلاصه، نقد و بررسی، نظر، نکات کلیدی و کاربردی و … از طریق بخش نظرات موجود در پایین همین صفحه با من و سایر کاربران سایت به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *