خلاصه کتاب باشگاه پنج صبحی ها اثر رابین شارما در این بخش از سایت جهت مطالعه شما همراهان گرامی گردآوری گردیده است. در این بخش سعی شده است تا با انتشار جذاب ترین بخش ها و گزیده نکات ارزشمند نوشته شده در این کتاب محبوب و پرفروش، انگیره مطالعه کامل آن در شما تقویت گردد.

درباره کتاب باشگاه پنج صبحی ها :

کتاب باشگاه پنج صبحی‌ها  The 5 AM Club: Own Your Morning. Elevate Your Life درباره پنج صبح بیدار شدن از خواب است. نویسنده در این کتاب از این زمان به‌عنوان ضربان تپنده‌ی جهان یاد می‌کند و به همه‌ی افرادی که به‌دنبال موفقیتند پیشنهاد می‌کند سحرخیز باشند. او معتقد است در این زمان از روز افراد با هوش ترند و بدنشان نسبت به زمان‌های دیگر روز از انرژی بیشتری برخوردار است. در حقیقت این کتاب شامل آموزه‌هایی است تا به شما کمک کند که میزان بهره‌وری‌تان با صبح زودتر بیدار شدن از خواب افزایش دهید.

خلاصه کتاب باشگاه پنج صبحی ها : باشگاه 5 صبحی ها

برای اهداف این خلاصه، اجازه دهید گروهی از افراد را تصور کنیم و بگوییم که نقش آنها شبیه به نقش اعضای باشگاه 5 صبحی ها است. ما کارآفرینی داریم که احساس می کند زندگی اش فاقد هدف است. ما یک هنرمند سرخورده داریم که سعی می کند جرقه خلاقیت خود را برانگیزد. و در آخر، ما یک مربی میلیاردر داریم، یک شخصیت حواس پرت که برخی از اسرار موفقیت نامتعارف را برای به اشتراک گذاشتن دارد. بنابراین فرض کنید همه شما در یک کنفرانس حرفه‌ای گرد هم جمع می‌شوید که حول یک سخنران کلیدی معروف به “The Spellbinder”، یک سخنران تجاری که به دلیل توانایی‌اش در جذب مخاطبان و ارائه توصیه‌های موفقیت‌بخش متحول کننده زندگی شناخته می‌شود، جمع می‌شوید.

بنابراین، پس از سخنرانی افتتاحیه، میلیاردر با لباس مبدل به هنرمند و تاجر ما نزدیک می شود. او به جای اینکه مثل یک میلیاردر لباس بپوشد، در واقع برای این مناسبت خیلی بد لباس پوشیده بود. اما این نیز بخشی از یک استراتژی حساب شده بود: برای یادآوری به خود و دیگران که پول همه چیز نیست و نمی توان ثروت یا ارزش کسی را از روی ظاهرش قضاوت کرد، او اغلب طوری لباس می پوشید که گویی بسیار فقیر است. با توجه به ظاهر او، می توانید تعجب دیگران را تصور کنید وقتی به آنها گفت که به دنبال توصیه های اسپلبیندر ثروت زیادی به دست آورده است و اسپلبیندر در واقع مربی شخصی او بوده است. این دو که قبلاً مجذوب شده بودند، به آنها گوش دادند که چگونه اسپلبیندر به او یاد داده بود که بسیاری از مردم می خواهند اتفاقات خارق العاده ای برای آنها بیفتد، اما واقعاً افراد بزرگ می دانند که می توانند به تنهایی چنین رویدادهای خارق العاده ای را ایجاد کنند.

بنابراین وقتی به آنها گفت که کلید باز کردن قفل آینده‌ای خارق‌العاده در نصیحتی نهفته است که از هر چیز دیگری مهم‌تر است، آنها نمی‌توانستند منتظر بمانند تا بفهمند که چیست. وقتی او به آنها گفت که این راز به سادگی ایجاد “روتین صبحگاهی شگفت انگیز” است، شگفت زده تر شدند. وقتی میلیاردر پیشنهاد داد که اگر روز بعد ساعت 5 صبح با او ملاقات کنند، همه چیزهایی را که می داند به آنها آموزش دهد، آنها از این فرصت استفاده کردند. و اینگونه بود که سفر او آغاز شد..

خلاصه کتاب باشگاه پنج صبحی ها : نخبگان ساعت 5 صبح از خواب بیدار می شوند

مانند بسیاری از ما، هنرمندان و کارآفرینان ما عادت ندارند اینقدر زود از خواب بیدار شوند و وقتی مربی جدیدشان به آنها می گوید که بیدار شدن در ساعت 5 صبح به او آموخته است که از حد متوسط ​​بودن به این راحتی فرار کند، با گیجی به صحبت های مرد گوش می دهند. او همچنین به آنها گفت که بلند شدن در این لحظه به بسیاری از افراد موفق این امکان را داده است که در بهره وری خود انقلابی ایجاد کنند و به اوج بازی خود برسند، از جمله بزرگان مشهوری مانند موتزارت و جان گریشام! به همین دلیل موفق شدند.

انرژی ذهنی روزانه ما محدود است؛ آن را به عنوان پهنای باند شناختی خود در نظر بگیرید. پهنای باند محدودی در طول روز توسط منابع متضاد مختلفی مصرف می‌شود؛ از لحظه‌ای که بیدار می‌شوید، همه چیز از کار و روابط شما گرفته تا اخبار و رسانه‌های اجتماعی توجه شما را می‌طلبد. این خواسته‌های ثابت ما را تحت فشار قرار می‌دهد، چندوظیفه‌ای کردن، توجه ما را از چیزی به چیز دیگر منحرف می‌کند و توانایی ما را برای تمرکز روی یک چیز به شدت کاهش می‌دهد. اما در زمان ناهار، آنقدر در خواسته‌هایمان غرق شده‌ایم که توانایی ما برای تمرکز روی هر چیزی تقریباً از بین رفته است. روز خود را از ساعت 5 صبح شروع کنید. این به طور موثر مغز شما را گرم می کند تا بتوانید تمرکز خود را به حداکثر برسانید!

این همه به لطف مفهوم هیپوفرونیتی گذرا است. به عبارت ساده، این بدان معناست که وقتی ساعت 5 صبح از خواب بیدار می شوید، قشر پیشانی مغز شما – که تفکر منطقی را پردازش می کند – به طور موقت ضعیف می شود.بنابراین،اگر مانند من معمولاً در وهله اول گرفتار نگرانی ها، تردیدها و ترس ها هستید، پس یکی از مزایای بیدار شدن در ساعت 5 صبح توانایی ساکت کردن موقت آنهاست. به عنوان یک امتیاز اضافی، در این زمان از روز، مغز شما از قبل برنامه ریزی شده است تا تولید دوپامین و سروتونین را تحریک کند، که هر دو شما را شادتر می کنند و روزتان را آرام تر شروع می کنند!

بنابراین، وقتی افکار غیرمولد و خودگویی های منفی را به حداقل می رسانید و انرژی، آرامش و بهره وری را جایگزین آنها می کنید، وارد یک وضعیت طبیعی جریان می شوید که در آن شادتر و متمرکزتر هستید. اگر روز خود را با این تقویت شروع کنید، هیچ محدودیتی برای آنچه می توانید انجام دهید وجود ندارد! اما اگر این برای متقاعد کردن شما برای کنار گذاشتن چند ساعت خواب کافی نیست، ممکن است بخواهید این را نیز در نظر بگیرید: اگر می‌خواهید در اوج بازی خود باشید و در میان 5 درصد از نخبگان برتر جهان قرار بگیرید، شما باید مایل به انجام تعهداتی باشید که 95 درصد دیگر جهان حاضر به انجام آن نیستند. اکثر مردم قطعاً نمی خواهند ساعت 5 صبح بیدار شوند. بنابراین اگر می خواهید یک مزیت رقابتی بزرگ به دست آورید، این یک راه عالی برای موفقیت است!

خلاصه کتاب باشگاه پنج صبحی ها : چگونه یک تاریخ ساز باشیم

افرادی هستند که به موفقیت‌های بزرگی دست می‌یابند، و افرادی هستند که تاریخ را می‌سازند و نام‌های معروفی پیدا می‌کنند. دسته دوم شامل کسانی است که رکوردها را به ثبت رساندند، مرزها را شکستند و کمک های قابل توجهی کردند که با موفقیت خود جاودانه شدند. اما چه فرقی دارد؟ چه چیزی نوع موفقیت شما را تعیین می کند؟ به گفته مربی میلیاردر ما، تاریخ سازان با چهار حوزه ای که روی آنها تمرکز می کنند تعریف می شوند.

اولین مورد توانایی آنها در استفاده از استعدادهایشان است. این بدان معنا نیست که آنها با استعدادترین هستند، اما از آنچه که دارند نهایت استفاده را می برند. پس به جای اینکه استعدادهای خود را با دیگران مقایسه کنید و فرض کنید آنچه را که نیاز دارید ندارید، از استعدادهایی که دارید استفاده کنید و از آنها برای ایجاد تفاوت استفاده کنید! دومین حوزه کلیدی تمرکز، توانایی رهایی خود از حواس پرتی است. این امر به ویژه مهم است زیرا می تواند مشکل شماره یک باشد که مردم را عقب نگه می دارد. چه حواس‌پرتی‌های شما ناشی از اعتیاد به رسانه‌های اجتماعی باشد یا از روابط سمی که انرژی شما را تخلیه می‌کند، اگر بخواهید برنده باشید، نمی‌توانند در زندگی شما باقی بمانند. بنابراین، برای ایجاد یک جهان بینی موفق، باید تمرکز، ساده سازی و تمرکز داشته باشید.

با حذف چندوظیفه ای در زندگی خود شروع کنید و در عوض خالص شوید، به جای پرت کردن حواس خود بین بسیاری از کارهای کوچک در طول روز، توجه خود را فقط به چند پروژه بزرگ اختصاص دهید.از بین بردن حواس‌پرتی‌ها نیز ضروری است، بنابراین یک رویکرد پاک‌سازی بهاری شدید را برای به هم ریختگی ذهنی زندگی‌تان در نظر بگیرید! وقتی اعلان‌ها مانع تمرکز شما می‌شوند، آن‌ها را خاموش کنید. فعالیت هایی که به زندگی شما شادی و ارزش نمی بخشد را حذف کنید. مهمتر از همه، یک ساعت بدون حواس پرتی به خود اختصاص دهید تا با پیوستن به باشگاه 5 صبحی ها، روز خود را شروع کنید!

سوم، درک قدرت انباشتن روز نیز مهم است. به طور خلاصه، افزایش در طول زمان به این معنی است که انجام چند کار کوچک در هر روز مهمتر از انجام چند کار بزرگ هر چند وقت یکبار است. پس هر روز یک مهارت یا توانایی کوچک را کم کم تقویت کنید! اگر می خواهید بر صندوق ورودی ایمیل خود تسلط داشته باشید، زندگی روزمره بهتری داشته باشید یا عملکرد خود را در چند بخش کوچک بهبود بخشید، این بهترین راه برای انجام این کار است. آخرین اما نه کم اهمیت ترین حوزه کلیدی تمرکز تاریخ سازان، تمرین تسلط شخصی است. این مفهوم بر اساس نظریه روانشناس آندرس اریکسون است که یک فرد باید 2.75 ساعت در روز را به تمرین یک مهارت اختصاص دهد تا به تسلط نخبگان دست یابد. بنابراین، اگر می‌خواهید بر خودتان مسلط شوید و واقعاً قدرت برنامه‌ریزی برای آینده‌ای موفق را دارید، دو ساعت اول هر روز را به کار دستیابی به درک عمیق از خود، طرز فکر و نگرش خود اختصاص دهید.

خلاصه کتاب باشگاه پنج صبحی ها : چهار امپراتوری داخلی شما

اگر تا به حال در یک کنفرانس حرفه ای شرکت کرده اید ، شما – به عنوان هنرمند و کارآفرین ما ، به احتمال زیاد شنیده اید که باید روی روش تفکر خود کار کنید. اما میلیاردر اعتراف کرد که تفکر در واقع فقط یکی از چهار امپراطوری داخلی است که نیاز به توجه مداوم و پیشرفت شخصی دارد! و گرچه کار روی روش تفکر شما عالی است ، اگر این تنها منطقه ای است که شما روی آن تمرکز می کنید ، به این معنی است که شما از قلب ، سلامت و روح خود غفلت می کنید! بنابراین ، بیایید به هر یک از این کیت ها و نقش های آنها در زندگی شما نگاه کنیم.

قلب شما دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد: وضعیت رفاه عاطفی شما را برعهده دارد و از آنجایی که هر یک از چهار امپراتوری درونی شما به هم متصل هستند، قدرت و ثبات ذهنیت شما مهم نیست اگر قلب شما در هم ریخته باشد. و در حالی که زیگموند فروید به طور گسترده ای بی اعتبار شده است، او درست می گفت که “احساسات ابراز نشده هرگز نمی میرند.” آنها زنده به گور می شوند و بعداً به شکل های زشت تر ظاهر می شوند.” بنابراین اگر این حقیقت و تأثیری که بی ثباتی عاطفی می تواند بر زندگی شما داشته باشد را در نظر بگیرید، به طور طبیعی نتیجه می شود که وقتی بهزیستی عاطفی خود را توسعه می دهید، پایه و اساس یک زندگی سالم تر و پایدارتر را در سراسر جهان ایجاد می کنید.

سلامتی شما نیز مهم است زیرا، همانطور که تصور می کنید، اگر از سلامت خوبی برخوردار نباشید، کارهای بسیار محدودی وجود دارد که می توانید انجام دهید. پس با مراقبت از خود در زمان حال به موفقیت آینده خود متعهد شوید و متعهد شوید که سلامت و بهره وری خود را از طریق ورزش بهبود بخشید.فواید فیزیکی و عاطفی ورزش به خوبی ثبت شده است، اما یادآوری این نکته ضرری ندارد که ورزش می تواند جریان هورمون های مثبت را افزایش دهد و استرس را کاهش دهد، که هر دو می توانند به شدت به زندگی شخصی و شغلی شما کمک کنند!

و در آخر، بسیار مهم است که روی روح خود نیز تمرکز کنید. به روح خود به عنوان معنویت یا چیزی که شما را متمرکز نگه می دارد فکر کنید. با تمرکز بر روح خود، می توانید با واقعی ترین نسخه خود ارتباط برقرار کنید و پیوند خود را با عناصر موقت و سطحی زندگی روزمره رها کنید. ساعت 5 صبح بیدار شوید شما همچنین می توانید در این زمینه کمک کنید زیرا این شروع زودهنگام به شما دریچه ای از وضوح و فرصتی می دهد که می توانید از آن برای تفکر در مورد آنچه که به جهان ارائه می کنید استفاده کنید.

خلاصه کتاب باشگاه پنج صبحی ها : فرمول 20/20/20

بنابراین، اکنون که ما در مورد چهار امپراتوری درونی خود یاد گرفتیم، بیایید نگاهی به چند استراتژی عملی روزانه بیندازیم که می توانیم برای توسعه از آنها استفاده کنیم. زیرا در حالی که بیدار شدن در ساعت 5 صبح مانند یک دارو به نظر می رسد، اینطور نیست. در واقع، بیدار شدن در ساعت 5 صبح هیچ تفاوتی با هر زمان دیگری ندارد، مگر اینکه از این زمان برای بهره وری استفاده کنید و گام های عملی برای بهبود توانایی های شخصی خود بردارید. در عوض، همانطور که ممکن است حدس بزنید، حقیقت این است که جادوی واقعی در نحوه استفاده شما از این زمان نهفته است. روش 20/20/20 میلیاردر بهترین راه برای بهینه سازی بهره وری شماست.

بر اساس این اصل که باید از 20 دقیقه برای حرکت، 20 دقیقه برای تأمل و 20 دقیقه برای رشد استفاده کنید، این روش به چهار امپراتوری درونی شما کمک می کند و به شما کمک می کند آنها را تقویت کنید تا روز خود را سالم شروع کنید. پس با 20 دقیقه ورزش شدید شروع کنید. می دانم که این احتمالاً آخرین کاری است که در ساعت 5 صبح انجام می دهید، اما به یاد دارید که قبلاً در مورد اینکه چگونه مغز شما در این زمان از شر افسردگی و استرس خلاص می شود صحبت کردیم؟ خبر خوب این است که اگر بتوانید ساعت 5 صبح از خواب بیدار شوید، این فرصت را دارید که قبل از اینکه به اندازه کافی از خواب بیدار شود، مغز خود را غافلگیر کنید تا به شما یادآوری کند که ورزش کردن در ساعت 5 صبح را دوست ندارید. بنابراین، از این فرصت استفاده کنید و روی ورزش زیاد و عرق کردن واقعی تمرکز کنید.

شما به طور خاص می خواهید مطمئن شوید که عرق کرده اید زیرا عرق کورتیزول یا هورمون ترس را در مغز شما کاهش می دهد و پروتئین BDNF را می سازد که باعث ایجاد اتصالات عصبی جدید می شود.این بدان معناست که فقط 20 دقیقه تعریق فعال می تواند مغز شما را برنامه ریزی کند تا سریعتر فکر کند، که باعث افزایش بهره وری شما در روز می شود! هنگامی که این کار را انجام دادید، از پنجره زمانی کوچک بین 5:20 تا 5:40 صبح استفاده کنید. به عنوان یک لحظه تأمل عمیق و تنهایی. قبل از اینکه روزتان با فشارها و حواس‌پرتی‌های متضاد غرق شود، چند لحظه به آنچه برایتان مهم‌تر است فکر کنید و از این زمان تأمل برای تمرکز بر اولویت‌های اصلی‌تان استفاده کنید.

هنگامی که حدود 10 دقیقه را صرف تفکر کردید، از 10 دقیقه باقیمانده برای نوشتن افکار خود در یک دفترچه استفاده کنید. جاه طلبی‌ها، ترس‌ها، ناامیدی‌ها و چیزهایی که به خاطر آنها سپاسگزار هستید را در یک دفترچه یادداشت کنید. در حین انجام این کار، تصور کنید که این استرس ها را به کاغذ می دهید و وزن آنها را از قلب و ذهن خود حذف می کنید. پس از نوشتن، از چند دقیقه باقیمانده برای مدیتیشن استفاده کنید. تحقیقات نشان داده است که مدیتیشن می تواند به کاهش ترس نیز کمک کند، بنابراین اگر روز خود را با دو فعالیت کاهش دهنده هورمون ترس شروع کنید، شروعی دوچندان بدون ترس خواهید داشت! تعمق در بینش‌های جدیدی که از طریق تأمل و یادداشت به دست می‌آورید نیز می‌تواند به شما کمک کند تا احساس آرامش و تمرکز بیشتری داشته باشید، و می‌توانید این حس آرامش را در طول روز با خود حمل کنید.

اکنون زمان آن است که از 20 دقیقه آخر ساعت اول صبح استفاده کنید. این زمان رشد است، بنابراین این 20 دقیقه را صرف یادگیری کنید. چه در حال گوش دادن به یک پادکست تفکر برانگیز باشید، چه در حال خواندن بیوگرافی یا یادگیری چیزهای جدیدی در مورد تجارت، روانشناسی یا نوآوری باشید، می توانید تجربه یادگیری خود را با علایقی که به بهترین وجه برای شما و حرفه شما مفید است تنظیم کنید.به یاد داشته باشید که هر تاریخ ساز موفقی با عشق به یادگیری و تعهد به رشد نیز تعریف می شود، بنابراین هر روز صبح 20 دقیقه را به دنبال دانش اختصاص دهید.

خب! حالا شما مالک آن هستید! این روش نه تنها به شما یک برنامه صبحگاهی آماده کامل می‌دهد، بلکه به شما نشان می‌دهد که چگونه پتانسیل کاملی را که هر عضو باشگاه 5 صبحی ها می‌تواند به آن دسترسی داشته باشد، باز کنید.

خلاصه کتاب باشگاه پنج صبحی ها : خواب را در آغوش بگیرید

سیستمی که از شما می خواهد در ساعت 5 صبح بیدار شوید، ممکن است شبیه سیستم اولویت خواب به نظر نرسد، اما در واقع، یک خواب خوب شبانه برای دستیابی به نتایج متحول کننده زندگی از طریق باشگاه 5 صبح ضروری است! زیرا همانطور که میلیاردر به شاگردان جدیدش توضیح داد، تحقیقات نشان می‌دهد که خواب یکی از پیش‌بینی‌کننده‌های کلیدی امید به زندگی است. نحوه گذراندن آخرین ساعت روز به همان اندازه مهم است که ساعت اول خود را چگونه سپری می کنید!

اگر امروز مانند اکثر افراد هستید، می‌دانید که چه یک متخصص شاغل باشید، چه یک دانش‌آموز یا یک والدین، همه ما دچار کمبود خواب هستیم. مطالعات نشان می دهد که فناوری را می توان به عنوان منبع اصلی محرومیت از خواب ما شناسایی کرد، به خصوص که نورهای آبی تولید شده توسط تلفن ها و تلویزیون های ما (دستگاه های مورد علاقه ما برای تماشای قبل از خواب) ملاتونین را کاهش می دهد، که دقیقا همان ماده شیمیایی است که خواب را تقویت می کند. . بنابراین، برای ایجاد الگوهای خواب سالم، تحقیقات پیشرو در مورد خواب توصیه می‌کنند که دستگاه‌های فنی خود را حداکثر تا ساعت 8 بعد از ظهر از برق بکشید. انجام این کار به شما کمک می کند تا خواب با کیفیت بهتری داشته باشید و در ساعت 5 صبح احساس راحتی کنید! معیاری در زمان بیداری! با این حال، خواب تنها راه برای تجدید قوا نیست. یکی دیگر از استراتژی‌های عالی که میلیاردر برای به حداکثر رساندن بازدهی شما توصیه می‌کند، چیزی به نام چرخه دوگانه بازگشت نخبگان است.

این کار به این صورت است: به جای اینکه خود را با دوره‌های طولانی‌مدت بهره‌وری دیوانه‌وار خسته کنید که در آن سعی می‌کنید همه چیزهایی را که باید انجام دهید به انجام برسانید، بین دوره‌های کار پرشور و تجدید عمیق در نوسان باشید تا زندگی خود را متعادل کنید.با صرف عمدی زمان خود برای استراحت علاوه بر کار، ارزش سلامت روان را تشخیص داده و پتانسیل خود را بهینه می کنید. و همانطور که تلاش‌های فعال خود مراقبتی انجام می‌دهید، احتمال فرسودگی شغلی را به حداقل می‌رسانید و به شما فضایی برای رشد در هر دو مرحله عملکرد و بهبودی می‌دهد.

با این حال، ممکن است پذیرش آن برای برخی از ما دشوار باشد. کسانی که مانند کارآفرین ما در داستان با ذهنیت “فقط کار، بدون بازی” عمل می کنند، ممکن است با نیاز به کاهش سرعت و گرفتن مرخصی دست و پنجه نرم کنند. حتی می‌توانیم زمانی که کار نمی‌کنیم احساس گناه کنیم، گویی از زمان خود برای چیزهای کم ارزش استفاده می‌کنیم. اما اگر ارزش توجه به امپراتوری های درونی خود را به یاد بیاوریم، می توانیم نیاز به تعادل را تشخیص دهیم و زندگی سالم تری را پرورش دهیم.

مشارکت در بهبود خلاصه کتاب باشگاه پنج صبحی ها :

از این که یکی از محتواهای بخش گزیده کتاب های پیشنهادی سایت من مورد مطالعه شما کاربر گرامی قرار گرفته است، بسیار خرسندم. شایان ذکر است این مقاله به صورت دوره ای به کمک سایر خوانندگان کتاب بروزرسانی خواهد شد. بنابراین به شما پیشنهاد می شود تا هر چند مدت یکبار جهت یادآوری مطالب گذشته و مطالعه نکات جدید به این برگه مراجعه نمایید. لطفا در صورتی که شما هم قبلا کتاب باشگاه پنج صبحی ها را مورد مطالعه قرار داده اید و یا مرور این مقاله در سایت سبب اشتیاق به مطالعه کامل این کتاب در شما شده است، برداشت های خودتان از کتاب باشگاه پنج صبحی ها را در قالب خلاصه، نقد و بررسی، نظر، نکات کلیدی و کاربردی و … از طریق بخش نظرات موجود در پایین همین صفحه با من و سایر کاربران سایت به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *